اخبار داغ

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود:

یک دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان جوانرود اختصاص خواهد یافت

یک دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان جوانرود اختصاص خواهد یافت
مولود حسینی, رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود گفت: یک دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان جوانرود اختصاص خواهد یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مولود حسینی در گفتگو با خبرنگار هزار ماسوله، اظهار داشت: بیمارستان جوانرود جزو اولین بیمارستان هایی است که در بین شهرستان های استان دارای دستگاه اکسیژن ساز بوده و این دستگاه هم ظرفیت های مختلف در تولید اکسیژن برای تعداد ۱۰ الی ۲۰ نفر و دستگاههای بزرگتر برای افراد بیشتر را دارد .

 وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی در زمان شیوع کرونا در موج اول اعلام کرد که ۱۰ درصد تخت های بیمارستان را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

 حسینی گفت: با توجه به شرایط خاص شهرستان و پذیرش بیماران از ثلاث باباجانی و روانسر در همان ابتدا ۲۴ درصد تخت ها را به کرونا اختصاص دادیم.
 
وی ادامه داد: در موج سوم کرونا که کل کشور درگیر این بیماری شدند ۲۴ تخت این بیمارستان دارای بیمار کرونایی بوده و گاها بدلیل کمبود تخت در شهرستان و حتی استان بیماران در اورژانس بستری شدند.
 
حسینی اضافه کرد: با توجه به افزایش بیماران در بیمارستان که تا ۳۵ بیمار نیز می رسید دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان دچار افت می شد که یا باید بخشی از بیماران را به استان اعزام یا با نام متمم کرونا در بیمارستان تخت اضافی ایجاد می کردیم.
 
وی خاطر نشان کرد: برای ارتقای بیمارستان و نیاز بیماران نیاز داشتیم دستگاه اکسیژن ساز دوم را تهیه کنیم درحالی که هر بیمارستان مجهز به یک دستگاه است.

 رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود خاطر نشان کرد: مردم منطقه هر روز نیاز داشتند که به مرکز استان اعزام شوند درحالی که تردد برای برخی از مردم با هزینه های گزاف و مشکل همراه بوده است.
 
حسینی افزود: تصمیم گرفتیم بخش دوم را نیز راه اندازی کنیم که با پیگیری و تلاش فرماندار و نماینده  این بخش را افتتاح کردیم.

 وی گفت: متاسفانه از آنجا که برخی از شهرستان های استان تاکنون دارای دستگاه اکسیژن ساز نبودند انجمن های مردمی برای خرید این دستگاه تلاش کردند.

 حسینی تصریح کرد: ظرفیت تخت های بیمارستان های استان ۸۰۰ بیمار است که در این شرایط بحرانی  بیش از ۱۱۰۰ نفر بیمار بستری شدند که مازاد این بیماران به دستگاه اکسیژن ساز نیاز دارند.

وی افزود: تاکنون با انجام ۲ هزار نمونه گیری تست کرونا 970 نفر در شهرستان جوانرود مثبت اعلام شد.

 حسینی بیان کرد: متاسفانه ۲۸ مورد هم در پی ابتلا به کرونا فوت شده اند و اکنون هم مریض بد حال در شهرستان هم داریم.

 نماینده مردم پاوه و اورامانات نیز در دو روز گذشته رایزنی، مکاتبات و مذاکرات ویژه ای با وزارت بهداشت و درمان داشت که در پی آن معاون وزیر طی تماسی موافقت وزارتخانه را  برای ارسال دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود را اعلام کرد.

  با ارسال این دستگاه ظرفیت بستری بیماران کرونایی این بیمارستان دو برابر می‌شود.

با افزایش آمار مبتلایان  به کرونا در اورامانات و اعلام وضعیت قرمز شهرستان های پاوه و جوانرود بستری بیماران کرونایی و اعزام آنها به استان با مشکلاتی چند همراه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هزار ماسوله،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه