اخبار داغ

جمهوری آذربایجان سفر عراقچی به باکو را مثبت خواند

جمهوری آذربایجان سفر عراقچی به باکو را مثبت خواند
"حکمت حاجی اف" دستیار رییس جمهوری آذربایجان گفت: سفر "سید عباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به باکو ثمربخش بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حاجی اف روز جمعه در مصاحبه با خبرگزاری "ریانووستی" روسیه افزود: در سفر معاون وزیر امور خارجه ایران به باکو همه مسایل روابط دوجانبه و نیز راه حل مناقشه قره باغ را بررسی کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به این که ایران به عنوان یک کشور و قدرت منطقه ای علاقه مند به برقراری صلح  و امنیت در منطقه  است، گفت : بنابراین ایران نیز حق مشارکت در روند برقراری صلح و امنیت در قفقاز جنوبی دارد.
,
 
,
وی افزود: ممکن است در آینده سازو کار و یا گروه تماس مشخص وجود داشته باشد و ایران نیز می تواند سهم خود را در روند حل مناقشه ایفا کند.
,
 
,
حاجی اف اضافه کرد: ما نیز از این که ایران همواره از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت کرده بسیار قدردانی می کنیم.
,
 
,
" سیدعباس عراقچی" فرستاده وِیژه رییس جمهوری ایران روز چهارشنبه در قالب سفر منطقه ای و با هدف ارایه طرح ابتکاری پیشنهادی ایران برای حل مسالمت ‌آمیز مناقشه قره باغ به باکو سفر کرد و در این سفر با "الهام علی اف" رییس جمهوری آذربایجان، "جیهوان بایرام اف" وزیر امور خارجه و تنی چند از مقامات این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
,
 
,
درگیری های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان ششم مهرماه گذشته آغاز شد و با وجود اعلام سه بار آتش بس با همکاری میانجیگران بین المللی ، درگیری های شدید میان طرفین همچنان ادامه دارد.
,
 
,
مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.
,
 
,
بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به اشغال نیروهای ارمنستانی درآمد.
,
 
,
در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه