اخبار داغ

تقابل رسانه‌ای با هتاکی «شارلی ابدو»/ هر نوع افراطی‌گری محکوم است

تقابل رسانه‌ای با هتاکی «شارلی ابدو»/ هر نوع افراطی‌گری محکوم است
وحید تهامی مدیر اتاق خبر شبکه بین‌المللی «پرس تی‌وی» ضمن تشریح فعالیت‌های خبری این رسانه در مواجهه با هتاکی اخیر نشریه فرانسوی هر نوع بی‌احترامی به اعتقادات پیروان ادیان را محکوم دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید وحید تهامی مدیر اتاق خبر شبکه پرس تی وی با اشاره به رویکردهای این شبکه برای مخاطب جهانی همزمان با توهین به پیامبر (ص) بیان کرد: شبکه پرس تی وی از ابتدای ماجرای اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اکبرم (ص) که از همان اول مشخص بود واکنش ملت‌های مسلمان و آزاداندیشان جهان را در پی خواهد داشت، به پوشش خبری و تحلیلی موضوع اقدام و روند رویدادهای متعاقب آن را پیگیری کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تی, ص), تی, ابدو, ص),

وی ادامه داد: در این راستا تظاهرات علیه این حرکت، بیانیه‌ها و سخنرانی‌های محکومیت توهین به پیامبر اسلام (ص) از سوی نهادهای اسلامی و رهبران کشورهای مسلمان و.. در قالب خبر، گزارش و تحلیل در بخش‌های مختلف خبری شبکه انعکاس پیدا کرد و خبرنگاران پرس‌تی‌وی در کشورهای مختلف با حضور در صحنه رویدادهای مرتبط با این اتفاق، به بازتاب مناسب اعتراضات ضد اهانت به ارزش‌های اسلامی پرداختند.

, ص), پرس‌تی‌وی,

سه ساعت مناظره زنده روی آنتن

, سه ساعت مناظره زنده روی آنتن, سه ساعت مناظره زنده روی آنتن,

تهامی با اشاره به ویژه برنامه‌های تحلیلی و گفتگومحور در این باره هم تصریح کرد: ما در نیوزروم شبکه پرس تی‌وی، هرشب برنامه مناظره (Debate) را هم به صورت زنده روی آنتن می‌بریم که به این مناسبت و با توجه به اهمیت و حساسیت آن، سه برنامه یک ساعته مناظره را هم به این موضوع اختصاص دادیم.

, گفتگومحور, باره, نیوزروم, تی‌وی,

ما افراطی‌گری را از سوی هر گروه و فردی رد می‌کنیم‌. اتفاقی که در فرانسه به مرگ یک معلم منجر شد، از نظر ما مظهر همین افراطی‌گری است که ما با آن هم مخالفیم، تفکرات افراط‌گرایانه در اسلام اصیل، جایی ندارند مدیر اتاق خبر پرس تی وی ادامه داد: در این برنامه‌ها نه تنها شاهد اعتراض اندیشمندان، صاحبنظران و تحلیلگران مسلمان بودیم که کارشناسان غربی و غیرمسلمان شرکت‌کننده در برنامه هم عمدتاً با ذات توهین و حمله به اعتقادات و مبانی ارزشی پیروان هر دینی اعم از اسلام یا مسیحی و … ابراز مخالفت کردند.

, ما افراطی‌گری را از سوی هر گروه و فردی رد می‌کنیم‌. اتفاقی که در فرانسه به مرگ یک معلم منجر شد، از نظر ما مظهر همین افراطی‌گری است که ما با آن هم مخالفیم، تفکرات افراط‌گرایانه در اسلام اصیل، جایی ندارند, تی,

هر نوع بی‌احترامی به اعتقادات دینی محکوم است

, هر نوع بی‌احترامی به اعتقادات دینی محکوم است, هر نوع بی‌احترامی به اعتقادات دینی محکوم است,

وی با اشاره به پیگیری چند محور در برنامه‌های خبری و تحلیلی پرس تی وی تصریح کرد: در خصوص جهت‌گیری پرس تی‌وی در این زمینه نیز چند محور را به صورت مشخص پیگیری می‌کنیم، اول اینکه هر نوع بی احترامی به ارزش‌ها و اعتقادات پیروان هر دینی از جمله اسلام از نظر ما محکوم است. اقدام شارلی ابدو یک اقدام غیرمنطقی، غیرمحترمانه و مصداق بارز توهین و جریحه‌دار کردن احساسات بخشی وسیع از جمعیت دنیاست.

, تی, تی‌وی, ابدو,

مدیر اتاق خبر پرس تی وی افزود: مشابه این اقدام علیه نماد و ارزش‌های دیگر ادیان الهی هم از نظر ما محکوم است. از نظر ما فقط می‌توان به صورت محترمانه، منطقی و با رعایت اصول اخلاقی به نقد هر اندیشه‌ای دست زد ولی تخریب و توهین به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

, تی,

قتل معلم فرانسوی نوعی افراطی‌گری و محکوم است

, قتل معلم فرانسوی نوعی افراطی‌گری و محکوم است, قتل معلم فرانسوی نوعی افراطی‌گری و محکوم است,

تهامی با رد هر نوع افراطی‌گری در ادامه محورهای پیگیری شده عنوان کرد: ما افراطی‌گری را از سوی هر گروه و فردی رد می‌کنیم‌. اتفاقی که در فرانسه به مرگ یک معلم منجر شد، از نظر ما مظهر همین افراطی‌گری است که ما با آن هم مخالفیم، تفکرات افراط‌گرایانه در اسلام اصیل، جایی ندارند کما اینکه ایران در خط مقدم مبارزه با اندیشه و رفتار انحرافی گروه تروریستی داعش و همه نحله‌های تکفیری و افراطی دیگر است.

,

مدیر اتاق خبر پرس تی وی به سخنان مکرون هم اشاره و بیان کرد: اظهارات رئیس جمهور فرانسه هم از نظر ما نه تنها به خودی خود به دلیل همان رویکرد ضدتوهین ما مردود است، که به نوعی تنگ‌تر کردن حلقه محاصره و فشار روی مسلمانان هم هست و به طور غیرمستقیم برانگیزاننده اقدامات افراط‌گرایانه خواهد بود.

, تی, مکرون, ضدتوهین,

وی در پایان با اشاره به رویکردهای دوگانه در غرب نسبت به ارزش‌های مسلمانان اظهار کرد: یک جنبه دیگر که خیلی مهم است برخورد دوگانه غرب و همین فرانسه با مسائل مبتلا به جامعه بشری است. مثلاً هیچکس نباید علیه هولوکاست حرف بزند یا حتی در آن تشکیک کند، اما به راحتی می‌توان به اعتقادات مسلمانان توهین کرد، تبیین این رفتار دوگانه هم برای ما مهم است.

,

انتهای پیام/

,

منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه