اخبار داغ

مظفری: کمیته داوران پستی تحت عنوان سرپرست ندارد/ این فصل هم VAR به ایران نخواهد آمد

مظفری: کمیته داوران پستی تحت عنوان سرپرست ندارد/ این فصل هم VAR به ایران نخواهد آمد
کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت کمیته ها چیزی تحت عنوان سرپرست ندارند و تنها یک نفر می تواند رئیس قطعی کمیته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نوید مظفری، کارشناس داوری و عضو اسبق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال، درباره انتصاب اخیر فریدون اصفهانیان به عنوان سرپرست کمیته داوران و انتقادهای ناشی از آن گفت: در اساسنامه فدراسیون فوتبال تنها در مورد بحث سرپرستی مطرح شده است: یکی برای اعضای هیئت رئیسه و دیگری برای دبیرکلی. اصولا کمیته ها چیزی تحت عنوان سرپرست ندارند. در واقع کمیته داوران نمی تواند سرپرست داشته باشد و باید رئیس قطعی انتخاب شود. در حال حاضر علیرضا سهرابی رئیس دپارتمان داوری و فریدون اصفهانیان سرپرست کمیته داوران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی درباره تفاوت میان دپارتمان داوری و کمیته داوران تصریح کرد: این ها دو نهاد مختلف نیستند بلکه قرار است با هم همکاری داشته باشند. کمیته سیاست گذار است و چینش داوران مسابقات را تعیین می کند. ما هیچ موقع نتوانستیم همکاری خوبی میان این دو نهاد داشته باشیم چرا که اصولا رئیسان دو نهاد همکاری مناسبی با یکدیگر نداشتند و این موضوع هم دلیل ساده ای دارد؛ زیرا در ایران این گونه جا افتاده است که هرکس بازی ها را ابلاغ می کند و داوران مسابقات را می چیند در واقع رئیس است، و شما وقتی دو رئیس برای یک موضوع تعیین می کنید طبیعی است که این مسائل رخ دهد.

,

مظفری در مورد اشتباهات متعدد داوری در سال گذشته اظهار داشت: انتظار نداشته باشید امسال هم اوضاع بهتر از سال گذشته باشد و چه بسا داوران به مراتب بدتر از قبل بازی ها را قضاوت کنند.

,

او در مورد آمدن تکنولوژی وی.ای.آر (کمک داور ویدیویی) به ایران تصریح نمود: حدود 3 الی 4 فصل است که می خواهند وی.ای.آر را به ایران بیاورند و من به شما قول می دهم که این فصل هم این اتفاق رخ نخواهد داد.

,

"آیا واقعا هزینه نصب وی.ای.آر در هر ورزشگاه 300 هزار دلار است؟" مظفری در واکنش به این سوال گفت: تنها بحث هزینه نیست. آموزش کار با وی.ای.آر شامل 7 مرحله است که داوران باید در کلاس های مربوطه شرکت کنند و آموزش های لازم را ببینند و تصور نمی کنم تاکنون قدمی در این زمینه برداشته باشیم. تا آنجایی که اطلاع دارم آقای رفعتی پیگیر این مسئله بودند که نمیدانم به کجا رسید.

,

عضو سابق دپارتمان داوری در واکنش به اظهارات مجری برنامه وقت اضافه مبنی بر اینکه "برخی می گویند وجود وی.ای.آر در فوتبال امروز از نان شب واجب تر است" تصریح نمود: به نظر من وی.ای.آر چیزی نیست که بتواند تمام مشکلات داوری و فوتبال را حل کند و من به شما قول می دهم اگر تنها نیمی از هزینه نصب وی.ای.آر به اصلاح ساختار داوری اختصاص داده شود، نتیجه به مراتب بهتر خواهد بود.

,

مظفری در رابطه با آزمایشی بودن استفاده از وی.ای.آر و احتمال حذف کامل آن از سوی فیفا اظهار داشت: به خاطر مسائل مالی فیفا اقدام به حذف این تکنولوژی نخواهد کرد. فیفا هرچند یک نهاد فوتبالی است اما رفته رفته به یک نهاد مالی تبدیل می شود و استفاده از وی.ای.آر نیز جنبه های مختلفی در بر دارد. شعار فیفا همواره این بوده که "مواظب فوتبال باشید" اما گمان نمیکنم این روزها چندان به این شعار عمل کند.

,

وی در مورد آمادگی داوران برای فصل پیش رو توضیح داد: بنده خودم شخصا خیلی از داوران انتقاد می کنم ولی باید منصفانه نگاه کنیم که چه چیزی به این داوران ارائه می دهیم که تا این حد از آنان انتظار داریم؟ منظور بنده صرفا مسائل مالی نیست، ما چه امکاناتی در اختیار داوران قرار می دهیم؟ در تهران چندین بار خواستند از داوران تست کرونا بگیرند و تاریخ تست و کرونا و آمادگی جسمانی چندین بار تغییر کرد و این مسئله تمام روال تمرینی داوران را به هم ریخت. خدا را شکر سرانجام نتیجه تست تمام آنها منفی شد اما این روال صحیح نیست، انگار به داوران به چشم یک عضو اضافی نگاه می شود و این درست نیست.

,

مظفری در پایان در مورد برگزار نشدن دوره پیش فصل برای داوران در سال جاری خاطرنشان کرد: مگر سال های گذشته که پیش فصل برگزار می شد چه تاثیری داشت؟ در مجموع آموزش داوران ما در سطح استان ها مشکل دارد و درست نیست که تمامی تقصیرها را هم به گردن فدراسیون فوتبال بیندازیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه