اخبار داغ

متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با دانا:

حجم حضور مردم در رستوران‌ها نگران کننده است!/ تعطیلی شهرها؛ راهگشای کاهش آمار تلفات کرونا

حجم حضور مردم در رستوران‌ها نگران کننده است!/ تعطیلی شهرها؛ راهگشای کاهش آمار تلفات کرونا
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: روند فعالیت رستوران‌ها و فست‌فود‌ها نگران کننده است، فعالیت این صنوف طوری است که امروز حتی یک صندلی خالی هم پیدا نمی‌شود و این حجم از حضور مردم در این مکان‌ها مایه نگرانی و تاسف است.
[

مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با ابراز نگرانی از افزایش آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در کشور، اظهار کرد: رفتار مردم و مسئولان در قبال مقابله با کرونا باید به اسفندماه سال گذشته برگردد؛ حتی پیشنهاد تعطیلی سه هفته ای تهران می‌تواند چاره‌ای مطلوب برای توقف روند فعلی ویروس کرونا در کشور باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با انتقاد از بی توجهی مردم به پروتکل های بهداشتی، افزود: روند فعالیت رستوران‌ها و فست‌فود‌ها نگران کننده است، فعالیت این صنوف طوری است که امروز حتی یک صندلی خالی هم پیدا نمی‌شود و این حجم از حضور مردم در این مکان‌ها مایه نگرانی و تاسف است.

,

, ,

متخصص بیماری‌های عفونی خواستار نظارت دستگاه‌های اجرایی و نظارتی بر فعالیت اصناف بازار شد و ادامه داد: مجموعه های نظارتی باید بر فعالیت های مردم در بحران کرونا دو چندان نظارت کنند تا بتوانیم اقدامات پیشگیرانه ای در برابر کرونا داشته باشیم.

,

وی نقش دولتمردان در مدیریت بحران کرونا را مهم خواند و گفت: کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های بحران کرونا به کنش های مردم و تصمیمات دولتمردان بستگی دارد، اینها می‌توانند در کاهش یا افزایش این آمار اثرگذار باشند.

,

مردانی در ادامه تاکید کرد: محدودیت‌های سخت گیرانه‌ای که منجر به تعطیلی شهرها شود می‌تواند راهگشای کاهش آمار تلفات کرونایی در شهرهای کشور باشد.

,

این متخصص بیماری‌های عفونی خطاب به مردم و مسئولان تصریح کرد: امروز وقت آزمون و خطا نیست و مردم باید با مسئولان همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم در برابرانتشار این ویروس در کشور بایستیم.

,

وی در عین حال متذکر شد: ما تا زمان رسیدن به یک واکسن و داروی موثر برای درمان کرونا، چاره ای جز اقدامات غیردارویی مانند شست‌و شوی مکرر دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک از خانه تا خانه و عدم شرکت در مجامع و خداحافظی با مسافرتهای غیر ضرور نداریم و مردم باید این دستورالعمل ها را رعایت کنند.

,

انتهای پیام/ا

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه