اخبار داغ

سرمقاله روزنامه های امروز کشور؛

اهداف پیدا و پنهان در دور جدید اسلام‌ستیزی/ بومرنگ اسلام‌ستیزی ماکرون

اهداف پیدا و پنهان در دور جدید اسلام‌ستیزی/ بومرنگ اسلام‌ستیزی ماکرون
نگاهی به سرمقاله روزنامه های کثیرالانتشار و چاشنی که هر کدام از رسانه های مکتوب به محتوای امروز نشریات اضافه کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه‌ها و جراید در بخش سرمقاله و یادداشت روز به بیان دیدگاه‌ها و نظریات اصلی و اساسی خود می‌پردازند؛ نظراتی که بیشتر با خط خبری و سیاسی این جراید همخوانی دارد و می‌توان آن را سخن اول و آخر ارباب جراید عنوان کرد که اهمیت ویژه‌ای نیز دارد. در ادامه یادداشت و سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح کشور با گرایش‌های مختلف سیاسی را می‌خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

, ,

 

,

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:

, حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:, حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:,
 
,
دامنه بلندِ یک پیام کوتاه
, دامنه بلندِ یک پیام کوتاه, دامنه بلندِ یک پیام کوتاه,
 
,
 
,
رهبر معظم انقلاب در پیام اخیرشان به جوانان فرانسوی روی یکی از حساس‌ترین نقاط ضعف فرانسه انگشت گذاشته و پوشالی بودن ادعای دموکراسی و آزادی بیان در این کشور و سایر کشورهای اروپایی را به چالش کشیده‌اند. ایشان خطاب به جوانان فرانسوی می‌گویند: «‌از رئیس‌جمهورتان بپرسید چرا تردید در هولوکاست جرم است اما اهانت به پیامبر آزاد است»؟! این یک پرسش دو‌سویه است که با هوشمندی طراحی شده و هر دو سوی آن برای فرانسه و رئیس‌جمهور هتاک آن رسواکننده است. در این باره گفتنی است؛
,
 
,
۱- رهبر معظم انقلاب می‌دانند که پیام ایشان بلافاصله بعد از صدور‌، در گستره‌ای به وسعت همه جهان منتشر خواهد شد. یعنی فقط جوانان فرانسوی مخاطب آن نخواهند بود ولی جوانان فرانسوی را مخاطب پیام خود معرفی کرده‌اند. این اقدام حضرت آقا، تحقیر آشکار و سنگین رئیس‌جمهور فرانسه است و ترجمان این واقعیت که رئیس‌جمهور فرانسه از خباثت‌آمیز بودن اقدام خود باخبر است و از این روی، لایق آن نیست که مخاطب پیام حضرت ایشان باشد.
,
 
,
۲- هولو‌کاست یک دروغ بزرگ تاریخی است و اسناد فراوان و غیر‌قابل انکاری از ساختگی بودن این افسانه صهیونیستی حکایت می‌کند. نگرانی آمیخته به وحشت غرب از تحقیق و بررسی درباره هولوکاست گویاترین دلیل بر جعلی بودن آن است و اگر اینگونه نبود و بررسی ماجرا بر صحت وقوع هولوکاست گواهی می‌داد، سردمداران غرب و صهیونیست‌ها نه فقط از بررسی و تحقیق درباره آن وحشتی نداشتند، بلکه همگان را به انجام این تحقیق و بررسی دعوت و ترغیب هم می‌کردند. رهبر معظم انقلاب در پیام خود، پرونده سیاه این دروغ بزرگ را پیش چشم جهانیان گشوده‌اند. پرونده ننگینی که صهیونیست‌ها به شدت از گشوده‌شدن آن وحشت دارند.
,
 
,
۳- پیش از این در کیهان به اسناد فراوانی که از جعلی بودن هولوکاست خبر می‌دهند، پرداخته‌ایم و در این مختصر به اشاره‌ای گذرا بسنده می‌کنیم و آن اینکه «در اوایل دهه 80 قرن گذشته‌، تعدادی از اعضای آژانس بین‌المللی یهود، از جمله، «پی‌یر ویدال ناکه»، «سرژ ولز»، «فرانسوا براریدا» تحت سرپرستی «رنه ساموئل سپرات» خاخام معروف فرانسه، با استناد به داستان ساختگی کشتار 6 میلیون یهودی در جنگ جهانی دوم! پیش‌نویس قانونی را تهیه کرده و به تصویب رساندند که بر اساس آن «هرگونه تردید درباره «هولوکاست»، اعم از تردید درباره کشتار  یهودیان در جنگ جهانی دوم، وجود اتاق‌های گاز و حتی کمترین تردید در رقم 6 میلیونی یهودیان کشته شده، جرم تلقی می‌شود! و هر کس در فرانسه از این قانون تخلف کرده و در سه موضوع یاد شده تردید کند به یک ماه تا یک سال زندان و پرداخت 2 هزار تا 300 هزار فرانک جریمه محکوم می‌شود.» و بعدها با فشار آمریکا، انگلیس، فرانسه و آژانس بین‌المللی یهود، این قانون در سایر کشورهای اروپایی نیز به تصویب رسید به طوری که امروزه هرگونه تردید درباره هولوکاست مورد ادعا و ابعاد و اجزاء آن در اروپا جرم تلقی می‌شود!».
,
 
,
تاکنون ده‌ها مورخ برجسته اروپایی و صدها استاد بلندآوازه و متخصص شناخته‌شده در بررسی اسناد تاریخی، با ارائه اسنادی که هیچ صاحب‌نظری نمی‌تواند در صحت آنها کمترین تردیدی روا دارد، به روشی کاملا علمی اثبات کرده‌اند ماجرای قتل عام 6 میلیون یهودی، کوره‌های آدم‌سوزی، اتاق‌های گاز و همه آنچه صهیونیست‌ها در این باره ادعا می‌کنند، دروغ محض و یک داستان ساختگی با اهداف نه فقط سیاسی، بلکه جنایتکارانه است. از آن میان می‌توان به پروفسور روژه گارودی، پروفسور روبر فوریسون، پروفسور کریستوفر سون- صاحب کتاب معروف «دروغ آشویتس»-... و نویسندگان صدها رساله علمی دیگر اشاره کرد که در این میان، ماجرای پروفسور روبر فوریسون و پروفسور روژه‌ گارودی-‌هر‌دو از فرانسه- جدیدتر و عبرت‌آمیز‌تر است.
,
 
,
۴- پروفسور روبر فوریسون، استاد دانشگاه معروف «لیون» فرانسه و کارشناس عالی‌رتبه بررسی و ارزیابی اسناد و مدارک تاریخی، با شهرتی جهانی است. او تحقیقات علمی و مستند خود را در کتابی با عنوان «اتاق‌های‌گاز، واقعیت یا افسانه؟» جمع‌آوری کرده که به فارسی نیز ترجمه شده است.
,
 
,
او هزاران سند را در این زمینه بررسی کرده است و طی سال‌ها تحقیق، از تمامی مراکز مورد ادعای صهیونیست‌ها، نظیر اتاق‌های گاز، موزه ساختگی کوره‌های آدم‌سوزی، داخائو در مونیخ آلمان و... بازدید کرده و با صدها شاهد به گفت‌وگوی دقیق و علمی نشسته و در نهایت بدون کمترین تحلیل و تنها به زبان اسناد، نشان داده است که ماجرای کشتار یهودیان در آلمان‌نازی یک دروغ بزرگ تاریخی و فریب شرم‌آور افکار عمومی است. چیزی که از صهیونیست‌های وحشی به هیچ‌وجه دور از انتظار نیست.
,
 
,
به عنوان مثال، فوریسون به عکس‌های ساختگی از اتاق‌های گاز مورد ادعای صهیونیست‌ها اشاره کرده و ضمن رد این ادعا با استناد به مدارک غیرقابل‌انکار، با تعجب می‌پرسد، اگر این عکس‌ها واقعی است، چگونه سربازان آلمانی -مورد ادعا- بدون ماسک و بی‌آنکه کمترین پوششی بر دهان، بینی و چشم خود داشته باشند در اتاق‌های مالامال از گازهای کشنده ایستاده و بر جان‌کندن یهودیان محکوم نظارت می‌کنند؟! و یا، درباره یکی دیگر از عکس‌های مورد ادعای صهیونیست‌ها که جمعی از یهودیان را در محاصره چند ‌تانک نشان می‌دهد، با ارائه اسناد و شواهدی خواندنی و غیرقابل تردید، نشان می‌دهد که ‌تانک‌ها در این عکس، انگلیسی هستند نه آلمانی و...
,
 
,
۵- رهبر معظم انقلاب با طرح پرسش یاد‌شده ضمن آنکه از مضحک بودن ادعای آزادی بیان دولت فرانسه و سایر دولت‌های اروپایی خبر می‌دهند، افکار عمومی مردم اروپا و مخصوصاً جوانان را به بررسی ماجرای موسوم به هولوکاست که نتیجه قطعی این بررسی پی‌بردن به جعل افسانه هولوکاست خواهد بود نیز سوق می‌دهند. طرح این پرسش از سوی رهبر معظم انقلاب تنها روی جعلی‌بودن هولوکاست متوقف نمی‌شود بلکه استقلال سیاسی دولت فرانسه و سایر دولت‌های اروپایی را که در آنها حتی تردید درباره هولوکاست هم جرم تلقی می‌شود زیر سؤال می‌برد. این روزها احساسات ضد‌صهیونیستی در میان مردم اروپا به شدت برانگیخته شده است و اعتراض به حضور یهودیان صهیونیست در کانون‌ها و مراکز حساس سیاست‌پردازی و تصمیم‌سازی دولت‌های اروپایی شتاب گرفته است. به عنوان مثال یکی از اهداف رسماً اعلام‌شده جنبش جلیقه‌زردها در فرانسه کوتاه کردن دست صهیونیست‌ها از کانون‌های اقتصادی کشورشان است و یا در آلمان  «بوندس‌تاگ» پارلمان این کشور، از ۵۹۸ نماینده تشکیل شده است و در حالی که جمعیت یهودیان در آلمان ۱۵۰ هزار نفر است، بیش از ۱۰۰ کرسی پارلمان این کشور در اختیار یهودیان است که اکثر آنها آلمانی‌تبار هم نیستند! و یا همین دیروز حزب کارگر انگلیس که یکی از احزاب مطرح این کشور است، «جرمی کوربین» عضو برجسته و دبیرکل سابق این حزب را که پایگاه مردمی گسترده‌ای داشت به جرم اعتراض به رژیم صهیونیستی از حزب اخراج کرد و هم‌اکنون این اعتراض شکل گرفته و احتمالاً گسترش خواهد یافت که مگر اداره امور انگلیس در اختیار اسرائیل است؟! و...
,
 
,
۶- پیام رهبر معظم انقلاب نکته با‌اهمیت دیگری نیز در خود دارد که باید آن را «جان‌کلام» تلقی کرد و آن اینکه به وضوح نشان می‌دهد مشکل رئیس‌جمهور فرانسه آنگونه که ادعا می‌کند، دفاع از آزادی بیان نیست، اگر چنین بود چرا نه فقط بررسی و تحقیق درباره هولوکاست بلکه حتی تردید نسبت به تعداد جعلی مورد ادعای صهیونیست‌ها نیز جرم تلقی می‌شود؟! حضرت آقا در پیام کوتاه خود، این واقعیت تلخ را برملا می‌کنند که آنچه رئیس‌جمهور فرانسه و سایر دولت‌های غربی را از مرز نگرانی عبور داده و به وحشت ‌انداخته است، گسترش روزافزون اسلام ناب محمدی(ص) است که طی ۴۱ سال اخیر عرصه را بر قدرت‌های استکباری و صهیونیست‌های خونریز و غارتگر تنگ کرده است
,
و می‌رود تا فلک را سقف بشکافد و طرحی نو دراندازد.  و بالاخره در این خصوص نکته با ‌اهمیت دیگری نیز هست که در فرصتی دیگر به آن خواهیم پرداخت.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
بومرنگ اسلام‌ستیزی ماکرون
 
مجید مربایان در خراسان نوشت:
 
فعالیت گروهک‌های خشونت‌طلب و افراط‌گرا در چند دهه گذشته در منطقه غرب آسیا، شمال آفریقا، اروپا و آمریکا افزایش داشته و عوامل مختلفی در تشدید این تهدید دخیل بوده‌ است. یکی از مهم‌ترین این عوامل راهبرد کشورهای غربی برای نیل به اهدافشان در منطقه غرب آسیاست. امروزه تروریسم‌زایی و تروریسم‌پروری نه یک تاکتیک بلکه راهبرد کشورهای غربی در حوزه سیاست خارجی آن هاست. آمریکا و کشورهای اروپایی به پشتوانه دلارهای نفتی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، گروهک‌های خشونت‌طلب و افراط‌گرا را می سازند و زمینه را برای رشد آن ها و تشدید فعالیت‌هایشان فراهم می‌کنند.
 
این زمینه‌چینی تا جایی است که حتی شرایط را برای گسیل شهروندانی از اتباعشان که مستعد پیوستن به این گروهک‌ها هستند، آماده می‌کنند. در سرلیست دولت‌های اروپایی که تعداد زیادی از شهروندانشان سابقه حضور در منطقه غرب آسیا برای همکاری با گروه‌های خشونت‌طلب را دارند دولت فرانسه است. با نگاه خوشبینانه و با اهمال دولت فرانسه در یک دهه گذشته تعداد زیادی از شهروندان این کشور توانستند با پیوستن به گروه‌های خشونت‌طلب اسباب ناامنی را در منطقه غرب آسیا فراهم کنند. گرچه در این میان دود این اهمال‌کاری دولت فرانسه به چشم ملت این کشور نیز رفت و در چند سال گذشته شاهد حملات تروریستی در خاک فرانسه نیز بوده‌ایم.
 
فرانسه براساس وجهی بنیادی از نظام سکولار، خود را کشوری لائیک می داند که در آن حکومت و دولت از دین و نهادهای دینی منفک شده اند. براساس این اصل ،پیروان ادیان و عقاید مختلف در برابر قانون برابر هستند. اما بسیاری از مسلمانان فرانسه معتقدند که نظام سیاسی در این کشور با استفاده از سکولاریسم به دنبال محدود کردن و هدف قرار دادن آن ها هستند؛ به عنوان مثال با ممنوعیت حجاب مانع فعالیت های مسلمانان در صحنه های علمی و پیشرفت اجتماعی می شوند.
 
به تازگی نیز با تشدید محدودیت های مضاعف بر مراکز اسلامی و مساجد چهره ای دیگر از خشونت فرانسه نسبت به جوامع مسلمان نمودار شده است. رویه مقامات ارشد سیاسی از جمله رئیس جمهور در فرانسه در عمل این را نشان داده است که آن ها دین اسلام را از دیگر ادیان جدا کرده و مکرراً علیه آن جبهه‌گیری کرده اند. در برآوردهای غیر رسمی، جمعیت مسلمان فرانسه حدود هفت میلیون یا ۱۰ درصد کل جمعیت کشور برآورد می‌شود. این هفت میلیون، جمعیت فرانسوی‌های مسلمان است. تعداد نامعلوم مسلمانان خارجی مقیم فرانسه و مهاجران غیرقانونی مسلمان را نیز باید به این تعداد افزود اماجالب این جاست که بر اساس تحقیق موسسه بروکینگز که در سال 2001 انجام شده بود از 1558 مکان عبادت در فرانسه فقط پنج مسجد در کل این کشور  رسماً به عنوان مسجد ساخته شده بود. وقتی این عدد با 40 هزارکلیسا ، 957 معبد و 82 کنیسه موجود در فرانسه در همان سال مقایسه می‌شود می توان به عمق تبعیض سیستماتیک علیه مسلمانان پی برد.
 
سیاست های تبعیض آمیز سیستماتیک دولت‌های مختلف فرانسه علیه مسلمانان، به ویژه با بهانه قرار دادن حملات تروریستی در شرایطی صورت می‌گیرد که عموم پیروان دین مبین اسلام، خود زخم خورده همان به اصطلاح» اسلام رادیکالی” هستند که حالا مقامات فرانسوی در مذمت آن می‌گویند،با این تفاوت که  تا تیغ آن بر گلوی ملت‌های مسلمان باشد صدایی از الیزه در نمی‌آید ولی به محض این که دامن خودشان را گرفت، صدایشان بلند شد.شاهد آن هم اقدام اخیر یک معلم فرانسوی در هتاکی به پیامبر اسلام و حمایت رئیس‌جمهور فرانسه به بهانه آزادی بیان و حفظ ارزش‌های سکولاریزم از این اقدام بود که بی‌شک سبب جریحه‌دار شدن احساسات مذهبی قریب به دو میلیارد مسلمان در جهان شده است اما از طرفی اسباب تحریک گروه‌های افراط‌گرایی می‌شود که به دنبال بهانه برای تشدید فعالیت‌های تروریستی خود هستند.
 
چرخه باطلی که دو روز قبل هم در شهر نیس تکرار شد تا مشخص شود که از یک سو دمیدن در تنور افراط گرایی در سوی دیگر هم به افراط گرایان مجال ظهور و بروز بیشتری می دهد که این گونه اظهارنظرها و واکنش‌ها بی شک در همان راهبرد تروریسم‌زایی دولت‌های غربی تعریف می‌شود. راهبردی که به دنبال انحراف افکار عمومی مردمان کشورهای جهان اسلام است. آن هم همزمان با خیانت برخی حکام وابسته عرب به آرمان قدس شریف و عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی در تکمیل پروژه «معامله قرن». اما نکته حائز اهمیت این که همان‌گونه که مسیر حرکت بومرنگ این‌گونه سیاست‌‌گذاری‌ها در گذشته به سمت کشورهای زاینده تروریسم بازگشته است در آینده نیز این مسیر تکرار خواهد شد.
 
 
 
 
 
,
بومرنگ اسلام‌ستیزی ماکرون
, بومرنگ اسلام‌ستیزی ماکرون, بومرنگ اسلام‌ستیزی ماکرون,
 
,
مجید مربایان در خراسان نوشت:
, مجید مربایان در خراسان نوشت:, مجید مربایان در خراسان نوشت:,
 
,
فعالیت گروهک‌های خشونت‌طلب و افراط‌گرا در چند دهه گذشته در منطقه غرب آسیا، شمال آفریقا، اروپا و آمریکا افزایش داشته و عوامل مختلفی در تشدید این تهدید دخیل بوده‌ است. یکی از مهم‌ترین این عوامل راهبرد کشورهای غربی برای نیل به اهدافشان در منطقه غرب آسیاست. امروزه تروریسم‌زایی و تروریسم‌پروری نه یک تاکتیک بلکه راهبرد کشورهای غربی در حوزه سیاست خارجی آن هاست. آمریکا و کشورهای اروپایی به پشتوانه دلارهای نفتی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، گروهک‌های خشونت‌طلب و افراط‌گرا را می سازند و زمینه را برای رشد آن ها و تشدید فعالیت‌هایشان فراهم می‌کنند.
,
 
,
این زمینه‌چینی تا جایی است که حتی شرایط را برای گسیل شهروندانی از اتباعشان که مستعد پیوستن به این گروهک‌ها هستند، آماده می‌کنند. در سرلیست دولت‌های اروپایی که تعداد زیادی از شهروندانشان سابقه حضور در منطقه غرب آسیا برای همکاری با گروه‌های خشونت‌طلب را دارند دولت فرانسه است. با نگاه خوشبینانه و با اهمال دولت فرانسه در یک دهه گذشته تعداد زیادی از شهروندان این کشور توانستند با پیوستن به گروه‌های خشونت‌طلب اسباب ناامنی را در منطقه غرب آسیا فراهم کنند. گرچه در این میان دود این اهمال‌کاری دولت فرانسه به چشم ملت این کشور نیز رفت و در چند سال گذشته شاهد حملات تروریستی در خاک فرانسه نیز بوده‌ایم.
,
 
,
فرانسه براساس وجهی بنیادی از نظام سکولار، خود را کشوری لائیک می داند که در آن حکومت و دولت از دین و نهادهای دینی منفک شده اند. براساس این اصل ،پیروان ادیان و عقاید مختلف در برابر قانون برابر هستند. اما بسیاری از مسلمانان فرانسه معتقدند که نظام سیاسی در این کشور با استفاده از سکولاریسم به دنبال محدود کردن و هدف قرار دادن آن ها هستند؛ به عنوان مثال با ممنوعیت حجاب مانع فعالیت های مسلمانان در صحنه های علمی و پیشرفت اجتماعی می شوند.
,
 
,
به تازگی نیز با تشدید محدودیت های مضاعف بر مراکز اسلامی و مساجد چهره ای دیگر از خشونت فرانسه نسبت به جوامع مسلمان نمودار شده است. رویه مقامات ارشد سیاسی از جمله رئیس جمهور در فرانسه در عمل این را نشان داده است که آن ها دین اسلام را از دیگر ادیان جدا کرده و مکرراً علیه آن جبهه‌گیری کرده اند. در برآوردهای غیر رسمی، جمعیت مسلمان فرانسه حدود هفت میلیون یا ۱۰ درصد کل جمعیت کشور برآورد می‌شود. این هفت میلیون، جمعیت فرانسوی‌های مسلمان است. تعداد نامعلوم مسلمانان خارجی مقیم فرانسه و مهاجران غیرقانونی مسلمان را نیز باید به این تعداد افزود اماجالب این جاست که بر اساس تحقیق موسسه بروکینگز که در سال 2001 انجام شده بود از 1558 مکان عبادت در فرانسه فقط پنج مسجد در کل این کشور  رسماً به عنوان مسجد ساخته شده بود. وقتی این عدد با 40 هزارکلیسا ، 957 معبد و 82 کنیسه موجود در فرانسه در همان سال مقایسه می‌شود می توان به عمق تبعیض سیستماتیک علیه مسلمانان پی برد.
,
 
,
سیاست های تبعیض آمیز سیستماتیک دولت‌های مختلف فرانسه علیه مسلمانان، به ویژه با بهانه قرار دادن حملات تروریستی در شرایطی صورت می‌گیرد که عموم پیروان دین مبین اسلام، خود زخم خورده همان به اصطلاح» اسلام رادیکالی” هستند که حالا مقامات فرانسوی در مذمت آن می‌گویند،با این تفاوت که  تا تیغ آن بر گلوی ملت‌های مسلمان باشد صدایی از الیزه در نمی‌آید ولی به محض این که دامن خودشان را گرفت، صدایشان بلند شد.شاهد آن هم اقدام اخیر یک معلم فرانسوی در هتاکی به پیامبر اسلام و حمایت رئیس‌جمهور فرانسه به بهانه آزادی بیان و حفظ ارزش‌های سکولاریزم از این اقدام بود که بی‌شک سبب جریحه‌دار شدن احساسات مذهبی قریب به دو میلیارد مسلمان در جهان شده است اما از طرفی اسباب تحریک گروه‌های افراط‌گرایی می‌شود که به دنبال بهانه برای تشدید فعالیت‌های تروریستی خود هستند.
,
 
,
چرخه باطلی که دو روز قبل هم در شهر نیس تکرار شد تا مشخص شود که از یک سو دمیدن در تنور افراط گرایی در سوی دیگر هم به افراط گرایان مجال ظهور و بروز بیشتری می دهد که این گونه اظهارنظرها و واکنش‌ها بی شک در همان راهبرد تروریسم‌زایی دولت‌های غربی تعریف می‌شود. راهبردی که به دنبال انحراف افکار عمومی مردمان کشورهای جهان اسلام است. آن هم همزمان با خیانت برخی حکام وابسته عرب به آرمان قدس شریف و عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی در تکمیل پروژه «معامله قرن». اما نکته حائز اهمیت این که همان‌گونه که مسیر حرکت بومرنگ این‌گونه سیاست‌‌گذاری‌ها در گذشته به سمت کشورهای زاینده تروریسم بازگشته است در آینده نیز این مسیر تکرار خواهد شد.
,
 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
 
,
اهداف پیدا و پنهان در دور جدید اسلام‌ستیزی
, اهداف پیدا و پنهان در دور جدید اسلام‌ستیزی, اهداف پیدا و پنهان در دور جدید اسلام‌ستیزی,
 
,
عباس حاجی نجاری در جوان نوشت:
, عباس حاجی نجاری در جوان نوشت:, عباس حاجی نجاری در جوان نوشت:,
 
,
نقش مکرون و نشریه هتاک فرانسوی شارلی ابدو در دور جدید اسلام‌ستیزی غرب وتلاش برای ایجاد تقابل میان اسلام ومسیحیت که متأسفانه در حمله اخیر عوامل افراطی به کلیسایی در فرانسه شکل میدانی به خود گرفت، آن‌قدر آشکار و رسوا است که نهاد‌های بین‌المللی را نیز وادار به واکنش کرده و اقدام برنامه‌ریزی‌شده نشریه شارلی ابدو وحمایت مکرون از آن تحت عنوان دفاع از دموکراسی و آزادی بیان را عامل آن می‌دانند.
,

بر اساس گزارش دویچه وله در شامگاه پنج شنبه یک مقام سازمان ملل از اینکه چاپ کاریکاتور‌های پیامبر اسلام بتواند زمینه کشمکشی گسترده قرار گیرد، نگرانی عمیقی ابراز کرده است. میگوئل آنخل موراتینوس، سرپرست هیئت سازمان ملل برای «پیکار با افراطی‌گری» از پیروان ادیان و گرایش‌های سیاسی خواسته است که به عقاید هم احترام بگذارند.
,
,

پیشگامی مکرون در دور جدید اسلام‌ستیزی غرب که متأسفانه با حمایت برخی از دولتمردان غربی همراه شده است بی ارتباط با روند تحولات منطقه و نیاز گردانندگان نظام سلطه برای انحراف افکار عمومی مردم منطقه و جهان اسلام از توطئه پنهان آن‌ها برای پیشبرد اهداف استعماری شان نیست، اما پیامد‌های آن به طور قطع مکرون و عامل این دوره از اسلام ستیزی را پشیمان خواهد کرد
,
,

در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله پس از ظهور اسلام، جهان شاهد چندین مرحله از اسلام ستیزی سردمداران غربی بود که شاید جنگ‌های صلیبی را بتوان مهم‌ترین فراز آن دانست. در زمینه چرایی آن نیز دلایل متعددی را می‌توان برشمرد که عمده‌ترین آن‌ها تصویرسازی از اسلام به عنوان تهدید اصلی فرهنگ و تمدن غرب است. نگرانی سردمداران غربی از گسترش اسلام در میان ملل اروپایی به دلیل تعارضی که اندیشه لیبرال دموکراسی با فطرت الهی انسان داشته و طبعاً هنجار‌های مهندسی شده نظام سرمایه‌داری غرب برای تحمیق انسان‌ها در غرب نظیر همجنس‌بازی، آزادی قمار، صرف مشروبات الکلی، قانونی شدن فحشا و... را بر نمی‌تابد، اصلی‌ترین دلیل برای اسلام ستیزی مدعیان لیبرال دموکراسی می‌توان برشمرد، اگرچه علاوه بر آن دلایل دیگری نظیر تلاش برای گسترش سلطه بر کشور‌های اسلامی وغارت سرمایه‌های آن‌ها و جلوگیری از قدرت‌گیری کشور‌های اسلامی و... را می‌توان به آن اضافه کرد و تردیدی نمی‌توان داشت که در این میان صهیونیسم جهانی نقش اصلی را در بازی دادن سردمداران غربی ایفا کرده و در تمامی آن فراز‌ها در طول تاریخ نقش آن‌ها دیده می‌شود.
,
,

در ماجرای اخیر نیز رسانه‌های نظام سلطه نظیر بی‌بی‌سی در گزارش‌های متعددی که در این زمینه منتشر کرده‌اند، تلاش کرده‌اند که این غائله جدید را به واکنش جوان چچنی به اقدام هتاکانه معلم فرانسوی ویا حمله آن دیگری به کلیسایی در فرانسه معطوف کرده، و اقدام نشریه هتاک شارلی ابدو را در بازنشر کاریکاتور‌های چند سال پیش علیه پیامبر اسلام (ص) واهداف طراحی شده در ورای آن برای تقابل اسلام ومسیحیت نادیده بگیرند.
,
,

ابعاد پنهان این توطئه را در سؤالی که رهبر معظم انقلاب از جوانان فرانسه می‌پرسند، می‌توان دید. معظم له در توئیتر خود از جوانان فرانسه می‌خواهند که از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ سؤال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟
,
,

رهبرمعظم انقلاب در برابر هدف قراردادن هویت مسلمین جهان یعنی پیامبرعظیم‌الشأن دقیقاً با حمله به هویت جعلی و خودساخته غربی‌ها یعنی هولوکاست، بر نقطه کانونی این توطئه انگشت گذاشته‌اند؛ آنچنان که به جوانان فرانسوی انذار دادند که چرا حتی طرح سؤال و نوشتن و تردید درباره مسئله هولوکاست منجر به زندان و فشار خواهد شد؟ حال آن‌ها هستند که باید پاسخ بدهند چرا هتاکی و توهین به پیامبر خدا آزاد است، اما طرح سؤال پیرامون یک مسئله جعلی تاریخی ممنوع و سرانجام‌اش زندان است.
,
,

طرح مسئله فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی به عنوان محور وحدت مسلمین جهان آن هم زمانی که بعضی از سران خائن کشور‌های عربی به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی هستند اقدامی بسیار هوشمندانه بود. ایشان در پیام خود نه از منظر شیعی یا از منظر مسائل و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران، بلکه از زاویه مسائلی که موجب وحدت مسلمین جهان می‌شود ورود کردند.
,
,

رئیس جمهور فرانسه در این دور جدید اسلام ستیزی اگر چه به زعم خود درپی جلوگیری از گسترش بیشتر اسلام در غرب و مدیریت مسلمانان به ویژه در فرانسه که بزرگ‌ترین جمعیت مسلمانان در اروپای غربی را درخود دارد، آن‌هم مبتنی بر ارزش‌های سکولاریسم، می‌باشد و درصدد است که محدودیت‌های مضاعفی را علیه مسلمانان در این کشور اعمال کند که ازجمله آن‌ها تعطیلی برخی از مراکز اسلامی، محدودیت آموزش‌های خانگی، رصد سخت‌گیرانه سازمان‌های ورزشی و انجمن‌ها، ممنوعیت اعزام مبلغان دینی از سایر کشور‌ها به فرانسه، و کنترل تأمین مالی مساجد در این کشور است، اما تردیدی نیست که منشأ این مرحله از اسلام‌ستیزی نیز، صهیونیسم جهانی است.
,
,

بر این اساس مقابله با عملکرد مکرون نباید مسلمانان را از مقابله با دشمنان اصلی یعنی صهیونیسم جهانی و امریکا منحرف کند. صهیونیست‌ها با دو هدف ایجاد درگیری میان اسلام و مسیحیت و کاهش حساسیت جهان اسلام نسبت به روند سازش کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی که در ماه‌های اخیر به مسئله اصلی جهان اسلام تبدیل شده است، اکنون بر آتش اسلام ستیزی در غرب دمیده وچه بسا حرکت‌های تند افراطی در مقابله با آن را هدایت ومدیریت می‌کنند.
,
,

در نقطه مقابل مسلمانان وآزادیخواهان جهان باید هوشیار باشند تا با واکنش هوشمندانه نسبت به این توطئه وافشای برخورد دوگانه غرب با موضوع دموکراسی وآزادی بیان ونیفتادن در دام طراحی شده صهیونیست‌ها در تقابل میان اسلام ومسیحیت، اعتراضات را به سمت نقطه کانونی این توطئه، یعنی صهیونیست‌ها واستکبار جهانی جهت داده و مانع شوند تا آنان بتوانند با انحراف افکار عمومی از خیانت‌های برخی سران عرب به فلسطین، مسئله مقابله با رژیم صهیونیستی را از اولویت کشور‌های اسلامی خارج سازند.
,
,
 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
چرا بایدن درباره ایران با ترامپ متفاوت است؟
 
حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه در آرمان نوشت:
 
برآورد اکثر نظرسنجی‌ها احتمال پیروزی جو بایدن را زیاد می‌داند و این درحالی است که در گذشته نظرسنجی‌ها معمولا با تردید نتیجه‌گیری می‌شد ولی الان تردیدها کاهش یافته چون تفاوت و اختلاف خیلی معنادار است؛ به‌ویژه اینکه به‌شدت ترامپ را به حالت تدافعی وادار کرده و از طرف دیگر ترامپ، تمام انرژی خود را روی شخص خودش متمرکز کرده بود. یعنی خودش عملا تنها بازیگر عرصه انتخابات بود ولی دموکرات‌ها یک ساختار تشکیلاتی خیلی قوی انتخاباتی را شکل دادند و خانم هریس که معاون جو بایدن است، کاملا شفاف با آمار و ارقام با مردم صحبت می‌کند و به جای اینکه وعده‌ها و ادعاهای کلی ترامپ را تکرار کند با مطرح کردن برنامه‌های اعتباری شفافی نظیر اینکه «کسانی که وضعیت معیشتی کمتری دارند از معافیت مالیاتی برخوردارند» خصوصا در میان افرادی از مردم که حتی در انتخابات حضور هم پیدا نمی‌کردند، توانسته جایگاه و پایگاه رایی برای خودشان ایجاد کند.
 
آرایی هم که تاکنون به صندوق‌ها ریخته شده و میانگین کلی افرادی که رای داده‌اند، بیشتر به جو بایدن و دموکرات‌ها بوده است. به نظر می‌رسد اگر اتفاق نادری شکل نگیرد، طبیعتا جو بایدن انتخاب می‌شود. اما اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مشخصا در ایران، انتخابات آمریکا معمولا مدنظر و توجه است و برخلاف خیلی از تحلیل‌هایی که گفته می‌شود جو بایدن و ترامپ هیچ تفاوتی ندارد، معتقدم اتفاقا تفاوت وجود دارد و من به عنوان یک ایرانی امیدوارم که جو بایدن رای بیاورد.
 
چون با اینکه در گذشته می‌توانستیم بگوییم تفاوت معناداری بین دموکرات‌ها و جمهوریخواهان نیست ولی همانطور که در تحلیل قبلی اشاره کردم؛ اولا، ترامپ با اوباما خیلی فرق داشت. درثانی، یک اتفاقی بین ایران و آمریکا و دیگر کشورها، که البته دو طرف اصلی ایران و آمریکا بودند، به اسم برجام شکل گرفت که اثر محسوس و ملموسی در اقتصاد و دیگر حوزه‌ها داشت ولی تحلیل دیگری که باید بدان اشاره کنم این است که از این نظر جو بایدن با ترامپ فرق دارد که ترامپ حتی از سیاست معمول ضدایرانی آمریکا خیلی فاصله گرفت. یعنی یک انحراف افراطی شدید در سیاست مقابله با ایران ایجاد کرد که در تاریخ تحولات بین ایران و آمریکا فقط یکبار به‌صورت مقطعی در زمان رونالد ریگان و یکبار در ماجرای حمله به طبس در زمان کارتر شکل گرفت و یکبار هم در هفته‌های آخر جنگ با ورود مستقیم آمریکا به جنگ صورت پذیرفت و هر سه آن موارد مقطعی بود ولی ترامپ چهارسال با سیاست فشار حداکثری حتی از سیاست مهار ایران خیلی دور شد و به سیاست تقابل و تنش‌آفرینی با ایران رسید.
 
لذا از این نظر جو بایدن با ترامپ برای ایران تفاوت دارد که حتی اگر به میانگین مرسوم سیاست‌های آمریکا در قبال ایران بازگردد، سیاست آینده دولت آمریکا با ایران تفاوت پیدا می‌کند نسبت به سیاستی که ترامپ داشت و این موضوع برای ما مهم است. از زمان کارتر در شرایطی که احتمال باخت روسای جمهور آمریکا وجود داشت، برخی مشاوران انتخاباتی خط‌هایی به روسای جمهور آمریکا می‌داد که اقداماتی صورت دهند که اثر جهشی در انتخابات داشته باشد و به‌گونه‌ای عرق ملی آمریکایی‌ها را تحریک کنند. معتقدم ایران در حوزه میدانی با حمله به عین‌الاسد سیاست خونخواهی سردار سلیمانی را مطرح کرد و آنچه الان مطرح می‌شود مبنی بر اینکه ایران قصد ترور در خاک آمریکا را داشته باشد، به هیچ وجه واقعیت ندارد و بیشتر نشان‌دهنده نوعی کابوس شکست نزد اطرافیان ترامپ است. سیاست‌های ترامپ به‌حدی در آمریکا واکنش‌های منفی برانگیخته که هیچ اتفاق دیگری نمی‌تواند اینگونه جایگاهش را تقویت کند، مگر اینکه اشتباهی از طرف دموکرات‌ها و سازمان تبلیغاتی دموکرات‌ها شکل بگیرد.
,
چرا بایدن درباره ایران با ترامپ متفاوت است؟
, چرا بایدن درباره ایران با ترامپ متفاوت است؟, چرا بایدن درباره ایران با ترامپ متفاوت است؟,
 
,
حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه در آرمان نوشت:
, حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه در آرمان نوشت:, حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه در آرمان نوشت:,
 
,
برآورد اکثر نظرسنجی‌ها احتمال پیروزی جو بایدن را زیاد می‌داند و این درحالی است که در گذشته نظرسنجی‌ها معمولا با تردید نتیجه‌گیری می‌شد ولی الان تردیدها کاهش یافته چون تفاوت و اختلاف خیلی معنادار است؛ به‌ویژه اینکه به‌شدت ترامپ را به حالت تدافعی وادار کرده و از طرف دیگر ترامپ، تمام انرژی خود را روی شخص خودش متمرکز کرده بود. یعنی خودش عملا تنها بازیگر عرصه انتخابات بود ولی دموکرات‌ها یک ساختار تشکیلاتی خیلی قوی انتخاباتی را شکل دادند و خانم هریس که معاون جو بایدن است، کاملا شفاف با آمار و ارقام با مردم صحبت می‌کند و به جای اینکه وعده‌ها و ادعاهای کلی ترامپ را تکرار کند با مطرح کردن برنامه‌های اعتباری شفافی نظیر اینکه «کسانی که وضعیت معیشتی کمتری دارند از معافیت مالیاتی برخوردارند» خصوصا در میان افرادی از مردم که حتی در انتخابات حضور هم پیدا نمی‌کردند، توانسته جایگاه و پایگاه رایی برای خودشان ایجاد کند.
,
 
,
آرایی هم که تاکنون به صندوق‌ها ریخته شده و میانگین کلی افرادی که رای داده‌اند، بیشتر به جو بایدن و دموکرات‌ها بوده است. به نظر می‌رسد اگر اتفاق نادری شکل نگیرد، طبیعتا جو بایدن انتخاب می‌شود. اما اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مشخصا در ایران، انتخابات آمریکا معمولا مدنظر و توجه است و برخلاف خیلی از تحلیل‌هایی که گفته می‌شود جو بایدن و ترامپ هیچ تفاوتی ندارد، معتقدم اتفاقا تفاوت وجود دارد و من به عنوان یک ایرانی امیدوارم که جو بایدن رای بیاورد.
,
 
,
چون با اینکه در گذشته می‌توانستیم بگوییم تفاوت معناداری بین دموکرات‌ها و جمهوریخواهان نیست ولی همانطور که در تحلیل قبلی اشاره کردم؛ اولا، ترامپ با اوباما خیلی فرق داشت. درثانی، یک اتفاقی بین ایران و آمریکا و دیگر کشورها، که البته دو طرف اصلی ایران و آمریکا بودند، به اسم برجام شکل گرفت که اثر محسوس و ملموسی در اقتصاد و دیگر حوزه‌ها داشت ولی تحلیل دیگری که باید بدان اشاره کنم این است که از این نظر جو بایدن با ترامپ فرق دارد که ترامپ حتی از سیاست معمول ضدایرانی آمریکا خیلی فاصله گرفت. یعنی یک انحراف افراطی شدید در سیاست مقابله با ایران ایجاد کرد که در تاریخ تحولات بین ایران و آمریکا فقط یکبار به‌صورت مقطعی در زمان رونالد ریگان و یکبار در ماجرای حمله به طبس در زمان کارتر شکل گرفت و یکبار هم در هفته‌های آخر جنگ با ورود مستقیم آمریکا به جنگ صورت پذیرفت و هر سه آن موارد مقطعی بود ولی ترامپ چهارسال با سیاست فشار حداکثری حتی از سیاست مهار ایران خیلی دور شد و به سیاست تقابل و تنش‌آفرینی با ایران رسید.
,
 
,
لذا از این نظر جو بایدن با ترامپ برای ایران تفاوت دارد که حتی اگر به میانگین مرسوم سیاست‌های آمریکا در قبال ایران بازگردد، سیاست آینده دولت آمریکا با ایران تفاوت پیدا می‌کند نسبت به سیاستی که ترامپ داشت و این موضوع برای ما مهم است. از زمان کارتر در شرایطی که احتمال باخت روسای جمهور آمریکا وجود داشت، برخی مشاوران انتخاباتی خط‌هایی به روسای جمهور آمریکا می‌داد که اقداماتی صورت دهند که اثر جهشی در انتخابات داشته باشد و به‌گونه‌ای عرق ملی آمریکایی‌ها را تحریک کنند. معتقدم ایران در حوزه میدانی با حمله به عین‌الاسد سیاست خونخواهی سردار سلیمانی را مطرح کرد و آنچه الان مطرح می‌شود مبنی بر اینکه ایران قصد ترور در خاک آمریکا را داشته باشد، به هیچ وجه واقعیت ندارد و بیشتر نشان‌دهنده نوعی کابوس شکست نزد اطرافیان ترامپ است. سیاست‌های ترامپ به‌حدی در آمریکا واکنش‌های منفی برانگیخته که هیچ اتفاق دیگری نمی‌تواند اینگونه جایگاهش را تقویت کند، مگر اینکه اشتباهی از طرف دموکرات‌ها و سازمان تبلیغاتی دموکرات‌ها شکل بگیرد.
,

 

,

, ,

 

,

رفتار خوارجگونه برخی مدعیان

, رفتار خوارجگونه برخی مدعیان, رفتار خوارجگونه برخی مدعیان,

محمدغلی وکیلی در ابتکار نوشت:

, محمدغلی وکیلی در ابتکار نوشت:, محمدغلی وکیلی در ابتکار نوشت:,

۱- کرونا امان بیمارستان‫ها و کادر درمان را بریده و کشور در شوک آمارهای روبه تزاید فوتی ناشی از کرونا است. جامعه به وحشت افتاده و تمام مناسک جمعی خود را معلق کرده و متولیان نیز در فشار تعطیلی کل کشور هستند. ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکیل شده و همه تصمیمات کشور تحت‫الشعاع ملاحظات این ستاد قرار گرفته است. رهبری معظم نیز بر وجوب تبعیت از دستورالعمل های این ستاد تاکید ویژه داشته و خود نیز به رعایت آن همت گمارده است. با این همه،در کمال تعجب شاهد فراخوان و برگزاری همایش چند هزار نفری در مشهد توسط مدعیان ولایتمداری بودیم. اقدامی که مصداق بازی با جان مردم و به مهلکه انداختن هزاران نفر و عصیانگری در مقابل صراحت کلام رهبری بود.

,

۲- چندی است که با روی کار آمدنِ مجلس جدید غلظت حملات و توهین‫ها به رئیس جمهوری بالا گرفته است و بی‫سابقه ترین توهین ها و هتک حرمت ها از سوی مقامات رسمی در مجلس نسبت به شخص دوم مملکت انجام می گیرد.

,

توهین‫کنندگان، شئونات نظام و صندلی خود را رعایت نمی‫کنند لذا رهبر انقلاب مجبور می‌شود برای مهار زبان توهین‫کنندگان به میدان آید و تذکر علنی و شفاف بدهد. مرجع ضمیر تذکر رهبری صریح بود اما با این وجود، در کمال تعجب باز برخی مدعیان ولایتمداری با علامت سوال و کامنت گذاری خواهان ذکر مصداق شدند! این رفتار خوارج گونه سال‫هاست که گریبان مملکت را گرفته و کشور را به وادی آنارشیسم سوق داده است.

,

۳- حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه کیهان، جسارتی به مقام مرجعیت بزرگ شیعه کند؛ چندان که روابط ما با کشور همسایه را نیز تحت‫الشعاع قرار داد و به منافع ملی ما آسیب زد. روابطی که برای ساختن آن چه زحمت ها که کشیده نشد. حتی این تعرض به مرجع عالیقدر شیعه، دلخوری برادران شیعه عراقی را هم در پی داشت.

,

۴- البته این دست اتفاقات محدود به این سال‫ها نیست. مدارک و قرائن زیادی در دست است که دی ماه سال ۹۶ آتش آشوب کجا روشن شد. جایی که خود را بالاتر از هر قانونی می‌داند و کشور را واتیکانیزه می‌خواهد!

,

۵- یکی از غایات ایده ولایت فقیه، یکپارچه سازی حاکمیت است. حتی تعبیه مکانیزم «تنفیذ» برای تسری دادن مشروعیت در همه ارکان نظام به مقدار برابر است. مشروعیت علی السویه داشتن و مشروع تر و خودی تر نداشتن در کل ساختار نظام، متضمنِ یکپارچگی این حکومت و یگانه بودنِ حاکمیت است.

,

۶- با این حال انگار برخی مدعیان ولایتمداری، ولی فقیه را تنها به عنوان رئیس حزب خود می شناسند. اوامر او را تا جایی مطاع می دانند که منافع و مطامع حزبی آنان در آن ملاحظه گردد. حاضرند کشور و منافع ملی را گروگان بگیرند تا منافع حزبی شان تامین شود. اینان اولین جایی که میان منافع شخصی و باندی خود و دستور رهبری یا حاکمیت فاصله ای ببینند، به راحتی از نظام و رهبری عبور می‫کنند؛ چندان که تا کنون نیز چنین کرده‫اند. تناقضات این مدعیان ولایتمداری یکی دوتا نیست اما زور کسی انگار به اینان نمی رسد!

,

 

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه