اخبار داغ

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین:

آزمایشگاه مولکولی اسفراین با کمبود نیرو مواجه است/ روزانه ۱۰۰ مورد نمونه گیری کرونا در حال انجام است

آزمایشگاه مولکولی اسفراین با کمبود نیرو مواجه است/ روزانه ۱۰۰ مورد نمونه گیری کرونا در حال انجام است
نادر نیک پرست گفت: مشکل اصلی دانشگاه علوم پزشکی اسفراین در حال حاضر کمبود نیروی متخصص آزمایشگاه ها و نیروهای جایگزین برای آنان در زمان خارج شدن موقت نیروها از چرخه خدمت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نادر نیک پرست، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین، در گفتگو با خبرنگار سپهرآیین اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد ابتلا به کرونا در شهرستان و بالا رفتن تقاضا برای انجام تست،  توان پاسخگویی آزمایشگاه ها رو به کاهش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , سپهرآیین,


وی با بیان اینکه نمونه آزمایش های گرفته شده در مکان های مختلف سطح شهر جهت بررسی به آزمایشگاه مرکزی ارسال می شود، گفت: این مکان ها اعم از کلینیک های سرپایی در اسفراین و صفی آباد هستند.

,
,


نیک پرست با اشاره به اینکه برخی از روزها تعداد آزمایش های ارسال شده به آزمایشگاه اصلی بیش از 100 نمونه است، افزود: تعداد نیروهای آزمایشگاه محدود است، همچنین آزمایش های مولکولی توسط افرادی متخصص انجام می شود،گاها پاسخ آزمایش ها به روز بعد موکول می شود.

,
,


این مقام مسئول با اعلام اینکه به طور رسمی برای گرفتن تست محدودیتی اعلام نشده است، گفت:  اگر روند افزایشی تست ها به همین شکل پیش رود قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد و برای رفع مشکل کمبود نیروی متخصص این واحد در حال حاضر سه نیروی تخصصی در حال آموزش هستند.

,
,


 نیک پرست گفت: مشکل اصلی دانشگاه علوم پزشکی اسفراین در حال حاضر کمبود نیروی متخصص آزمایشگاه ها و نیروهای جایگزین برای آنان در زمان خارج شدن موقت نیروها از چرخه خدمت است. 

,
,


وی با بیان اینکه انجام تست کرونا تنها برای گروه های هدف، رایگان است، گفت: این گروه های هدف شامل افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار، بیماران خاص و پرخطر هستند.

,
,

نیک پرست خاطر نشان کرد: طبق دستورالعمل ها، افراد دارای علائم ابتلا به کرونا  و کسانی که تست کرونای یکی از اعضای خانواده آنان مثبت بوده، نیاز به تست مجدد ندارند و بر مبنای غربالگری باید شرایط خود قرنطینگی را  اعمال کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه