اخبار داغ

بررسی چالش‌های واحدهای صنعتی در سال جهش تولید؛

بروکراسی پاپیچ سنگربانان تولید کشور/ خروج سالانه 62 میلیون دلار حاصل بی توجهی خودروسازان است

بروکراسی پاپیچ سنگربانان تولید کشور/ خروج سالانه 62 میلیون دلار حاصل بی توجهی خودروسازان است
در سالی که توسط مقام معظم رهبری به جهش تولید نامگذاری شده خروج سالانه 62 میلیون دلار ارز از کشور تنها به واسطه بی توجهی خودروسازان به نوآوران قطعه‌سازی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، در سالی که توسط مقام معظم رهبری به جهش تولید نامگذاری شده انتظار می رود دولت از واحدهای تولید و صنعتی که در شرایط بحرانی سنگربانان اقتصادی محسوب می شوند حمایت های لازم انجام را انجام دهد نه با بروکراسی‌های زائد پاپیچ سنگربانان تولید کشور شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

رهبر معظم انقلاب 17 اردیبهشت 99 به مناسبت هفته‌ کار و کارگر، فرمودند: تولید می‌تواند یک اقتصاد ملّی قوی را در کشور تشکیل بدهد؛ یعنی در ساخت یک اقتصاد قوی، تولید نقش اوّل را دارد؛ یک تأثیر حیاتیِ غیر قابل انکاری را در اداره‌ی کشور دارد. آن [طور] که من تصوّر میکنم، به اعتقاد بنده مسئله‌ی تولید فقط مسئله‌ی اقتصاد هم نیست؛ البتّه تولید برای اقتصاد، حیاتی است؛ تولید داخلی برای اقتصاد کشور و اقتصاد سالم، حیاتی است، لکن فقط این نیست. تولید از لحاظ سیاسی، یک کشور را دارای اعتماد به نفْس میکند، ملّت را دارای احساس عزّت میکند.

,

استان اردبیل با وجود ظرفیت ها مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری بیش از 70 هزار بیکار دارد که با بهره گیری از این نعمات الهی می تواند موانع اشتغالزایی را رفع کند که شرط آن دستگیری از تولید کنندگان است.

,

آماده اشتغال آفرینی برای 14 هزار نفر هستم/بروکراسی ها مانع تولید است

, آماده اشتغال آفرینی برای 14 هزار نفر هستم/بروکراسی ها مانع تولید است, آماده اشتغال آفرینی برای 14 هزار نفر هستم/بروکراسی ها مانع تولید است,

یعقوب عباسی مالک یک کارخانه تولید مصنوعات چوبی در گفتگو با خبرنگار سبلان ما ضمن گلایه از بروکراسی ها موجود بر سر راه واحد های تولیدی، اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از تجهیزات و ماشین آلات برخی از خطوط تولید این کارخانه به دلیل خودداری بانک مرکزی از ارائه کد ساتا جهت ترخیص این تجهیزات انباشت شده است.

,

, ,

وی با اشاره به در دست اجرا بودن ۴ خط تولید فرمالین در این مجموعه، خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی نیز سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن متانول جهت خوراک اولیه تولیدات خود نیاز خواهد داشت که در همین راستا ایجاد خط تولید متانول هم جزو برنامه های آتی شرکت است.

,

عباسی با بیان اینکه خط تولید گلیسیرین و ام‌دی‌اف و پارکت نیز در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در حال آماده سازی است، گفت: تعداد ۴۲۰ نفر به صورت مستقیم در مجموعه خطوط تولیدی شرکت مشغول به‌کار هستند.

,

مالک این کارخانه همچنین افزود: برنامه شرکت ایجاد طرح صنعتی ۴۵ هکتاری در محدوده روستای سامیان اردبیل با هدف اشتغال آفرینی برای ۱۴ هزار نفر می‌باشد که این طرح بزرگ صنعتی تولیدات متنوع معادل یک میلیارد دلار خواهد داشت.

,

 

,

مجلس در صدد رفع موانع تولید است/ اقدامات دولت برای کمک به صنعتگران کافی نیست

, مجلس در صدد رفع موانع تولید است/ اقدامات دولت برای کمک به صنعتگران کافی نیست, مجلس در صدد رفع موانع تولید است/ اقدامات دولت برای کمک به صنعتگران کافی نیست,

صدیف بدری در گفتگو با خبرنگار سبلان ما  با اشاره به نام گذاری سال 99 به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، گفت: طی سال های اخیر اقداماتی برای تقویت تولید صورت گرفت، اما این اقدامات برای رونق و جهش تولید در کشور کافی نبوده است.

,

شستا 5 مجتمع بزرگ دامپروری در استان اردبیل احداث می‌کند

, شستا 5 مجتمع بزرگ دامپروری در استان اردبیل احداث می‌کند,

دبیر کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس با تاکید بر اینکه باید قوانین دست و پاگیر بخش تولید کشور اصلاح شود، افزود: مجلس درصدد رفع موانع و بروکراسی های زائد ایحاده شده برای واحدهای تولید است.

,

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس و دولت باید اقدامات عملی و جدی را برای تقویت تولید کشور انجام دهند، گفت: با ایجاد زیرساخت های لازم، استعدادهای موجود در بخش تولید از حالت بالقوه به حالت بالفعل تبدیل می شود و آن زمان است که کشور با تکیه بر تولیدات داخلی، صادرات و ارز آوری شرایط بسیار خوبی را تجربه خواهد کرد.

,

بدری با اشاره به اینکه با رونق تولید در عمل، موجب کاهش آمار بیکاری و مقابله با تحریم های ظالمانه می شود، تصریح کرد: حمایت از تولید موجب افزایش تولید محصولات و رونق صادرات کالا به کشورهای همسایه، منطقه خواهد شد که این امر کشور را از فروش و درآمدهای نفتی بی نیاز خواهد کرد.

,

خروج 62  میلیون دلار ارز بخاطر یک قطعه/ خودروسازان به نوآوران بی توجه هستند

, خروج 62  میلیون دلار ارز بخاطر یک قطعه/ خودروسازان به نوآوران بی توجه هستند, خروج 62  میلیون دلار ارز بخاطر یک قطعه/ خودروسازان به نوآوران بی توجه هستند,

بهمن طاهری مخترع سیستم هوشمند هشدار پارگی تسمه‌تایم خودرو در اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلان ما با بیان اینکه 100 درصد خودروهای داخلی دارای تسمه تایم است که طبق گفته خودروسازان این قطعه در مسافت 60 هزار کیلومتر باید تعویض شود، اظهار داشت: ولی در عمل این عدد متغیر است و بواسطه عدم استفاده خودروسازان از این قطعه در محصولات صفر خود با پارگی تسمه و هزینه ناشی از تعمیر خودرو سالانه 62 میلیون دلار ارز از کشور خارج می شود.

,

1930878

, 1930878,

وی با اشاره به اینکه از سال 95 در دانشگاه آزاد اردبیل فعالیت‌های پژوهشی، علمی و تحقیقات اولیه سیستم هوشمند هشدار پارگی تسمه‌تایم خودرو آغاز شده است، افزود: نهایتا در سال 98 توانستیم نمونه اولیه و قابل نصب بر روی خودرو را طراحی کرده و تمامی مجوزها و پروانه بهره برداری تولید انبوه تا یک میلیون عدد را کسب کنیم.

,

این مخترع جوان با بیان اینکه هم اکنون 20 میلیون خودرو در کشور مستعد نصب این سیستم است، گفت: سالانه یک میلیون و 500 هزار خودرو جدید نیز توسط خودروسازهای داخلی روانه بازار می شود.

,

طاهری با اشاره به اینکه در این کارگاه نوآوری روزانه قادر هستیم یک هزار عدد از سیستم های هوشمند هشدار پارگی تسمه‌تایم برای 15 نوع خودرو تولید و روانه بازار کنیم، اظهار کرد: پس از تبلیغ و معرفی این محصول، از سراسر کشور، کشورهای منطقه و حتی اروپایی متقاضی خرید این سیستم را برای استفاده در خودرو های هستند.

,

در روزهایی که بازار خودرو ملتهب و منحنی قیمت، پی در پی رکوردهایی حیرت‌انگیز به جا می‌گذارد، شاهد آن هستیم که تنها با بی توجهی به یک قطعه ساز 62 میلیون دلار ارز از کشور خارج و هزینه‌های گزافی به مصرف کنندگان تحمیل می شود. این مسئله می‌طلبد تا نهادهای ناظر و مسئولان ذی ربط برای جلوگیری از این هدررفت سرمایه ملی چاره‌ای بیندیشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه