اخبار داغ

دبیر ستاد کرونا راز و جرگلان:

۷۰ درصد نتایج تست کرونا در راز و جرگلان مثبت می‌شود

۷۰ درصد نتایج تست کرونا در راز و جرگلان مثبت می‌شود
رضا علی یوسفی گفت: از دو هفته قبل مرکز نمونه گیری کرونا در درمانگاه یکه سعود نیز راه اندازی شده و 70 درصد نمونه گیری در هر دو مرکز یکه سعود و شهر راز مثبت است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا علی یوسفی دبیر ستاد کرونا و رئیس شبکه بهداشت و درمان رازوجرگلان در گفتگو با عصر اترک، اظهارکرد: برگزاری مراسم ها و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی مهمترین دلیل ابتلا تعداد زیادی از مردم این شهرستان به کرونا ویروش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

وی با این مطلب که معلوم نیست این بیماری چه زمانی از بین برود و مراسمات را نیز به طول کل نمی توان تعطیل کرد، افزود: باید مراسم جشن ها،عروسی ها و عزارداری را تنها با فامیل های درجه یک و در حد ۳۰ الی ۴۰ نفره برگزار کنند و همین تعداد نفرات نیز پروتکل ها را رعایت کنند چراکه مراسم با جمعیت بیش از این تعداد جان مردم را به خطر می اندازد .

,

یوسفی از جلوگیری از انجام مراسم اسبدوانی در شهرستان رازوجرگلان به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد.

,

در روز پنجشنبه و جمعه برای مراسم عروسی در بخش جرگلان دو روز برگزاری مسابقات اسبدوانی تدارک دیده شده بود که روز پنجشنبه برگزار و روز جمعه نیز لغو شد.

,

وی با بیان اینکه اهالی بدون توجه به هشدارهای بخشداری و شبکه بهداشت این مراسم را برگزار کردند، افزود: در مسابقات اسبدوانی نیز مشاهده شد که مردم نه ماسک می زنند و نه فاصله اجتماعی را رعایت می کنند که به همین دلیل روز جمعه جلوی اجرای مسابقات گرفته شد و این برنامه در واقع راستی آزمایی محلی برای سنجش میزان توجه به پروتکل های بهداشتی بود که متاسفانه اهالی توجهی به آن نداشتند.

,

وی گفت : بنا براین شده که نه تنها در محلات بلکه در هر خانه یک سفیر بهداشت داشته باشیم و آموزش رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل ها را در منازل نیز آموزش دهیم.

,

یوسفی اظهار کرد :در حال حاضر بیشترین مبتلایان کرونا در رازوجرگلان مربوط به برگزاری مراسمات و تجمعات است که این زنگ خطر و هشداری برای مردم شهرستان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه