اخبار داغ

انتقاد امام جمعه کدکن از وضعیت نابسامان زعفران؛

عده‌ای سودجو بازار زعفران را به روز سیاه نشاندند/ ذی‌نفعان از حلقه تصمیم‌گیرندگان حذف شوند

عده‌ای سودجو بازار زعفران را به روز سیاه نشاندند/ ذی‌نفعان از حلقه تصمیم‌گیرندگان حذف شوند
حجت الاسلام بوژمهرانی از وضعیت نابسامان بازار زعفران انتقاد کرد و گفت: طلای سرخ را عده ای سودجو به روز سیاه نشانده اند، آیا این صحیح است که معیشت صدها هزار نفر به خاطر زیاده خواهی و طمع ورزی عده ای به خطر انداخته شود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین بوژمهرانی، امام جمعه کدکن تربت حیدریه در گت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: در این روز ها مردم زحمتکش منطقه کدکن به جمع آوری محصول زعفران مشغول هستند و شور و نشاط و کار در بین مردم قابل مشاهده است و قاعدتا باید مردم از جمع‌آوری طلای سرخ خوشحال باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: مردم اکنون از این جمع آوری محصول ناراضی هستند، علتش هم این است که طلای سرخ را عده ای سودجو به روز سیاه نشانده اند، آیا این صحیح است که معیشت صدها هزار نفر به خاطر زیاده خواهی و طمع ورزی و حرص ورزی عده ای به خطر انداخته شود؟

,

خطیب جمعه کدکن ادامه داد: منکر تلاش‌های خوبی که از جانب برخی از مسئولین انجام گرفته و در حال انجام هست نیستیم و امیدواریم که این تلاش ها به نتیجه برسد و مثمر ثمر واقع شود.

,

حجت الاسلام بوژمهرانی افزود: ما از بین صحبت‌ های خود مسئولین این را به دست آوردیم که زعفرانی که از کشاورز به قیمت اندک خریداری می شود با قیمت های بیشتر از ۱۵۰۰ دلار در خارج از کشور به فروش می رسد، اما سهم کشاورز از این فروش در بازار داخل، کفاف هزینه‌ها را نمی دهد

,

وی اظهار کرد: اگر قیمت به همین روال ادامه پیدا کند مطمئن باشید که زعفران کشور ضربه جدی خواهد خورد، چون دیگر برای کشاورز صرف نمی کند که زعفران رو از داخل زمین جمع کند و به فکر کشت دیگری می افتند.

,

امام جمعه کدکن با بیان اینکه دلال های بی انصاف کمترین زحمت را کشیده و بالاترین سود رو می برند، تصریح کرد ؛ اگر اینان به فکر آینده دلالی خودشان هم باشند باید آنقدر انصاف به خرج بدهند که سهم کشاورز را در حدی بدهند که برای کشاورز صرفه داشته باشد تا این محصول را جمع کند.

,

بوژمهرانی خاطرنشان کرد: من نمی دانم آیا کسانی که در زمینه صادرات زعفران ذینفع هستند اینها جزء مسئولین تصمیم گیرنده برای حمایت از زعفران هم هستند یا خیر؟ اگر چنین چیزی باشد که مصیبت است، چون کسی که خودش ذینفع است دیگر دلش برای کشاورز نمی سوزد و باید از گردونه تصمیم گیری برای کشاورز حذف شوند.

,

وی بیان کرد: باید کسانی برای زعفران تصمیم بگیرند که از رنج کشاورز، مشکلات و سختی های این کار آگاهی داشته باشند، کار سنگین را کشاورزانجام می دهد،اما این کشاورز مظلوم می بیند که تقریبا رایگان برای این دلال ها کار می کند و محصولش به تاراج می رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه