اخبار داغ

در بررسی چرایی ترافیک‌های سنگین مطرح شد؛

کمبود پارکینگ؛ معضل این روزهای خیابان‌های گناباد

کمبود پارکینگ؛ معضل این روزهای خیابان‌های گناباد
افزایش روزافزون خودروها و وجود تنها یک پارکینگ استاندارد در گناباد علاوه بر ایجاد نارضایتی در شهرمندان باعث افزایش آلودگی صوتی، تصادفات متعدد و ترافیک سنگین در معابر اصلی این شهرستان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، به دلیل افزایش روزافزون ورود خودرو‌ها به معابر شهری گناباد و کمبود پارکینگ، تقریباً تمامی معابر حاشیه مرکز شهر در بیشتر ساعات شبانه‌روز پر از خودرو است. به گونه‌ای که در حاشیه معابر اصلی گناباد برای پیدا کردن جای پارک باید زمان زیادی تلف کرد تا شاید جای پارکی پیدا شود، این موضوع حتی در خیابان‌های فرعی و کوچه‌ها به چشم می‌خورد. حال در این میزان از اتلاف وقت برای هر خودرو با یک حساب سر انگشتی می توان به مجموع میزان هدر رفتن وقت و انرژی برای تمام خودرو ها پی برد. در این میان در مرکز شهر گناباد و بافت متراکم آن کمبود پارکینگ و فضای پارک بیش از دیگر جا‌های شهر احساس می‌شود. این کمبود فضای پارک برای شهروندان معضلات بسیاری ایجاد کرده است از جمله می‌توان به دوبله پارک کردن در معابر کم‌عرض اشاره کرد، از این رو این مشکل علاوه بر ایجاد خطراتی برای عابرین پیاده و افزایش خطر تصادف باعث ایجاد درگیری‌های لفظی نیز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

گناباد از شهرهای در حال توسعه خراسان رضوی است که همانند بیشتر شهرها و کلان شهرهای کشور با معضلاتی روبرو است،یکی از این معضلات عدم مدیریت صحیحی است که باعث تمرکز واحدهای تجاری تنها در دو خیابان شهر گناباد شده است که خود دلیلی است که علاوه بر ایجاد ترافیک، کمبود فضای پارک برای حجم وسیع خودروهای شخصی در سطح شهر نیز بیشتر به چشم بیایید،البته لازم به ذکر است تمایل پایین مردم شهر گناباد در استفاده از حمل و نقل عمومی و ضعف عملکرد مسئولان شهری برای گسترش و فرهنگ سازی و در این زمینه بر شدت ماجرا افزوده است.

,

حسین عباسیان، از کسبه میدان آزادگان در گفت‌گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در مهرماه امسال راهنمایی و رانندگی در اقدامی بی‌سابقه خودروهای کسبه میدان آزادگان را به علت پارک در حاشیه میدان جریمه کرد، در حالی که بخاطر وسعت خیابان‌های اطراف میدان و عدم ایجاد ترافیک این مسئله امری شایع بوده و هست. اما متاسفانه در این شرایط اقتصادی به جای رفع مشکل کمبود پارکینگ،ما را جریمه می کنند،اگر مسئولان شهر گناباد برای رفع این مشکل راه حلی ارائه دهند ما کسبه میدان آزادگان آماده هستیم تا به آن عمل کنیم،اما در صورتی که هر خودروی پارک شده در حاشیه میدان را جریمه کنند کدام مشتری از ما خرید می کند؟ این امر در کسب درآمد ما تأثیرمنفی دارد.

,

, ,

سعید پسند، کسبه خیابان شهید شوریده نیز به خبرنگار ما گفت: خیابان شهید شوریده از خیابان‌های نسبتاً پرتردد شهر گناباد است که متأسفانه بدلیل کم بودن تراکم واحدهای تجاری در این خیابان باعث شده است کسب درآمد واحدهای تجاری این راسته کم باشد و همیشه جا برای پارک به راحتی پیدا شود، اگر مسئولان تمهیداتی بیاندیشند تا صاحبان اراضی و املاک این خیابان تمایل به ساخت واحد تجاری یا حتی مجتمع تجاری پیدا کنند، انحصار واحدهای تجاری از دو خیابان گناباد برداشته می‌شود و مشکل کمبود پارکینگ نیز تا حدودی رفع می شود، البته مشابه خیابان شوریده چند خیابان دیگر نیز با این پتانسیل در گناباد وجود دارد.

,

پورهاشمی رئیس شورای شهر گناباد در گفت‌و‌گو با خبرنگار صبح توس،اظهار کرد: شهرداری گناباد چند سالی است برای حل مشکل پارکینگ اقداماتی انجام داده است که یکی از آن ها طرح پارک هوشمند برای پارک حاشیه ای بوده است که متأسفانه به دلیل نبود پیمانکار مدتی است متوقف شده است، از طرح های در دست اقدام شهرداری راه اندازی مجدد طرح پارک حاشیه ای هوشمند است.

,

, ,

وی در ادامه گفت: متأسفانه به دلیل کمبود بودجه و تمایل نداشتن سرمایه گذاران در حوزه احداث پارکینگ طبقاتی یکی از مشکلات امروز گناباد معضل پارکینگ است، در طرح های پیشنهادی شورای شهر و شهرداری گناباد برای پارکینگ می‌توان به همکاری با سرمایه گذاران برای احداث پارکینگ طبقاتی، احداث پارکینگ‌های مکانیزه، جذب پیمانکار برای پارک هوشمند، تبدیل کردن زمین‌های بلااستفاده در مکان‌های پرتردد به پارکینگ‌های موقت اشاره کرد.

,

انبوه خودروها در گناباد و وجود تنها یک پارکینگ استاندارد در سطح شهر باعث مشکلات متعددی شده است، آلودگی صوتی زیاد، تصادفات متعدد، ایجاد ترافیک به دلیل عرض کم مسیرها و مهم‌ترین آن نبود پارکینگ به تعداد کافی از آن جمله است، باز هم شهرداری گناباد به عنوان اصلی‌ترین مسئول احداث پارکینگ در مرکز توجه قرار می‌گیرد، شهرداری می‌تواند از طریق فعال کردن پارک حاشیه‌ای، جذب سرمایه گذار برای احداث پارکینگ‌های طبقاتی در سطح شهر، حذف تمرکز واحد های تجاری از دو خیابان شهر و غیره برای رفع این مشکل قدمی موثر بردارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه