اخبار داغ

سلامت شهروندان در گرو تصمیمات ستاد کرونا؛

عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی شناورها در روزهای قرمز کرونایی!

عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی شناورها در روزهای قرمز کرونایی!
مسیر دریایی بندرعباس به جزایر همواره مورد نقد قرار داشته به طوری که در این روزها که همواره تاکید بر حفظ فاصله اجتماعی بوده؛ اما در اکثر شناورها به این امر توجهی نشده و حفظ معیشت شناورداران به سلامت مردم ترجیح داده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ قشم، بزرگترین جزیره خلیج فارس و معروف ترین جزیره در کشور به شمار می رود که در استان هرمزگان قرار دارد و به دلیل ظرفیت های فراوانی از جمله منطقه آزاد بودن، همجواری با کشورهای حوزه خلیج فارس، مناطق بکر و طبیعی و…. هر ساله میزبان خیل عظیمی از مسافران و گردشگران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

دسترسی به جزیره قشم از طریق هوایی، زمینی و دریایی امکان پذیر بوده و بازارها و دیدنی های طبیعی آن از جمله جنگل های حرا، غارهای خربس، تنگه جاهکوه، دلفین های آبی خلیج فارس، دره ستارگان، جزایر ناز و…. این شهرستان را به نگینی در دل خلیج فارس مبدل کرده است.

,

در این روزهای سخت کرونایی که اکثر استان های کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد در هرمزگان نیز شهرهای بندرعباس، کیش و بستک در وضعیت قرمز قرار دارند و برای مهار این ویروس عزم همه جانبه مسولان و مردم را می طلبد.

,

مسیر دریایی بندرعباس به جزایر همواره مورد نقد مسافران قرار داشته به طوری که در این روزها که همواره تاکید بر حفظ فاصله اجتماعی بوده اما در اکثر شناورها به این امر توجهی نشده و حفظ معیشت شناورداران به سلامت مردم ترجیح داده شده است.

,

عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی شناورها در روزهای قرمز کرونایی

, عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی شناورها در روزهای قرمز کرونایی,

هر چند که در سال های گذشته فصل پاییز و زمستان و ایام نوروز مسافران فراوانی به جزیره قشم برای گردش عزیمت می کردند؛ اما در این روزها شاهد اندکی از مسافران هستیم و بیشتر افراد برای رفتن به محل کار، زندگی و یا تحصیلشان که در قشم است به این جزیره می روند.

,

مسیر دریایی بین بندرعباس تا جزیره قشم با شناور تقریبا یک ساعت است و در این روزهای کرونایی شهروندان و مسافران در محیطی سر بسته با عدم فاصله گذاری اجتماعی باید به جزیره قشم سفر کنند.

,

برخی از شهروندان قید زمان و هزینه های گزاف خود می زنند و برای حفظ سلامتی خود و خانواده هایشان سفر و رفت و آمد به جزیره قشم را با خودرو شخصی ترجیح می دهند.

,

فریدون همتی، استاندار هرمزگان مهرماه سال جاری در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با بیان اینکه باید نظارت بیشتری در راستای کنترل بیماری کرونا در استان صورت گیرد، عنوان کرد: رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در بخش حمل و نقل، به‌ویژه شناور‌های مسافربری یکی از دل‌نگرانی‌های مهم ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا در استان است.

,

همتی تصریح کرد: اگر دستورالعمل‌ها در طول مسیر رعایت نشود، اجازه فعالیت به اینگونه شناور‌ها داده نمی‌شود و یا مانند قبل با حداقل مسافر فعالیت می‌کنند.

,

فاصله اجتماعی در شناورهای مسافری باید رعایت شود

, فاصله اجتماعی در شناورهای مسافری باید رعایت شود,

آنچه که در شناورهای مسافربری بندرعباس به قشم مشاهده می شود رعایت نکردن فاصله اجتماعی بوده به طوری که این موضوع صدای خطیب نماز جمعه شهرستان قشم را در آورد و در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه سلامت مردم نباید به بهانه معیشت نادیده گرفته شود، افزود: مسئولان استان هرمزگان نسبت به رعایت نشدن فاصله اجتماعی در شناورها بسیار سهل‌انگاری می‌کنند و این مسئله باید حل شود.

,

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: بیانات رهبری در دیدار با ستاد ملی کرونا باید جدی گرفته شود و زیان مالکان شناورها باید به طریقی نظیر ستاد کرونا جبران شود.

,

علی ای حال که این روزها شاهد مرگ شمار زیادی از هموطنان در سراسر کشور هستیم از مسئولان انتظار می رود نظارت و قانون های سختگیرانه تری نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شناورهای مسافربری از بندرعباس به جزایر و برعکس داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه