اخبار داغ

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفای قم خبر داد:

اتمام پروژه جابجایی تاسیسات خیابان امامزاده ابراهیم تا ده روز آینده

اتمام پروژه جابجایی تاسیسات خیابان امامزاده ابراهیم تا ده روز آینده
مهدی نظرزاده معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفای قم از اتمام پروژه جابجایی تاسیسات خیابان امامزاده ابراهیم تا ده روز آینده خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   قم فردا، ​​​پروژه جابجایی لوله های فاضلاب خیابان امامزاده ابراهیم قم به مدت یک ماه است که  در حال انجام است این مسئله باعث به وجود آمدن ترافیک در این خیابان پر رفت و آمد شده است.

گزارش میدانی خبرنگار سایت قم فردا نشان از این دارد که اهالی و کسبه محل از این شرایط گلایه مند هستند به گفته اهالی این خیابان آسفالت مناسبی ندارد علاوه بر آن این حفاری و لوله گذاری ها شرایط رفت و آمد را هم به صورت پیاده و هم با خودرو سخت کرده است.


مهدی نظرزاده معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفای قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار کرد: خیابان امامزاده ابراهیم علیه السلام یکی از خیابان های اصلی برای عبور مترو است که یکی از دستگاه های مترو در زیر این خیابان در حال ساخت است برای این که تاسیسات عبوری از این خیابان کم ترین خطر و آسیب را داشته باشند که به راحتی ادامه احداث خط مترو انجام شود نیاز به جابجایی تاسیسات وجود داشت که در بسیاری از جاها این تاسیسات جابجا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ,  , , , , قم فردا، ​​​, قم فردا، ​​​, قم فردا, ، ​​​,
,
,
,
,
, قم فردا, قم فردا,

 

,

, ,



 نظرزاده افزود: در پروژه جابجایی تاسیسات آب و فاضلاب  تعدادی از لوله گذاری های سیمانی آب و فاضلاب را تبدیل به چدن و پلی اتیلن کردیم این ایستگاه شرایط خاصی دارد و لوله اصلی فاضلاب در این محله سیمانی است البته تا کنون مشکل زیادی به وجود نیامده است اما آسیب و خطرات آن بسیار زیاد است ممکن است در آینده مشکلات و اتفاقاتی رخ دهد به همین خاطر با هماهنگی‌هایی که با پیمانکار پروژه داشتیم تصمیم بر این شد که لوله سیمانی فاضلاب در خیابان شاه ابراهیم با لوله پلی اتیلن جابجا شود البته در این مدت کسبه نیز علت ریزش هایی که در این مدت به علت ساخت مترو وجود داشت اذیت شدند.

 وی گفت: برای جابجایی لوله سیمانی فاضلاب با لوله های پلی اتیلن از روش های استفاده کردیم که هم سریعتر کار انجام شود و هم کمترین ترافیک در این خیابان به وجود بیاید که نام این روش روش پیشرفته لوله شکافی و لوله رانی است و از این روش استفاده کردیم.

  معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفای قم خاطرنشان کرد: در خیابان امامزاده ابراهیم در سه نقطه حفاری انجام شده است که حفاری وسط، لوله ها را هدایت می کند و حفاری های ابتدا و انتهایی دستگاه مستقر می شود و لوله ها را میکِشد حدوداً یک ماه است که این پروژه در خیابان شاه ابراهیم در حال انجام است.

 وی ادامه داد: به علت اینکه حجم فاضلاب زیاد بوده است برای این که آمادگی وجود داشته باشد و کمترین مشکلات به وجود بیاید لوله گذاری انجام شده و نهایتاً تا ۱۰ روز آینده آسفالت محل انجام خواهد شد و این محدوده ایمن شده و رفت و آمد به حالت عادی باز خواهد گشت.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,



 نظرزاده تصریح کرد: اگر می خواستیم با روش های عادی این پروژه را پیش ببریم به علت اینکه زمین منطقه ریزشی است زمان زیادی طول می کشید و هم خطرات آن بیشتر بود ما در این پروژه با پیشرفته‌ترین روش ممکن که در ایران وجود دارد پروژه را پیش بردیم.

نظرزاده در پاسخ به این سوال که آیا این پروژه در مناطق و بخش های دیگر غم انجام خواهد شد؟ گفت: خیر، در میدان کشاورز این کار انجام شده و به اتمام رسیده است در خیابان امامزاده ابراهیم هم تا ۱۰ روز آینده این پروژه به اتمام خواهد رسید اما احتمالاً تقاطع معصومیه(س) یک کار کوچک نیز وجود دارد که البته به این حد گسترده نیست در حال تصمیم گیری برای آن هستیم.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه