اخبار داغ

به دنبال افزایش شیوع کرونا در نهاوند؛

مراسمات عروسی سلامت شهروندان را به خطر می اندازد/ لزوم تشدید نظارت ها توسط مسئولان

مراسمات عروسی سلامت شهروندان را به خطر می اندازد/ لزوم تشدید نظارت ها توسط مسئولان
ستاد کرونا باید در نظارت ها تجدید نظر کند و اجازه برگزاری مراسم عروسی در این شرایط را به کسی ندهد چون شهرستان نهاوند و کادر درمان توان و تحمل سختی بیش از این را ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ در حالی که شهرستان نهاوند در محدودیت های کرونایی قرار دارد و اکثر اصناف تعطیل شده اند ولی برگزاری مراسمات عروسی در این شهرستان باعث ناراحتی کادر درمان و گلایه شهروندانی شده است که دستورات بهداشتی را رعایت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

برخی از شهروندان با نگرانی نسبت به این اوضاع پیام هایی فرستاده اند که نشان دهنده بحرانی تر شدن اوضاع است.

,

یکی از شهروندان نوشته که" امروز چند ماشین عروس را در نهاوند دیدم که جای تعجب دارد و چرا این افراد با برگزاری مراسم جان شهروندان را تهدید می کنند؟"

,

شهروند دیگری در این خصوص عنوان کرده که "مگر آرایشگاه ها تعطیل نیستند و گل فروشی ها هم باید تعطیل باشند پس چطور این عروسی ها برگزار می شود؟"

,

یکی دیگر از شهروندان پیام داده که "هیچ کاری نمی‌کنند من خبر دارم چند روز دیگر یک عروسی در نهاوند با ۶۰۰ نفر دعوتی است"

,

شهروند دیگری گفته که "2 کارت دعوت عروسی برای روزهای آینده به دست خانواده ما رسیده است"

,

برخی شهروندان هم در فضای مجازی شهرستان اعلام کرده اند که ارایشگاه ها تعطیل هستند ولی در خانه و جای دیگری مشغول فعالیت هستند و گل فروشی ها و تزئینات عروسی و آتلیه های عکاسی در منازل و باغ ها به دور از نظارت ها مشغول فعالیت هستند که نشان دهنده این است که نظارت ها به خوبی انجام نشده است.

,

, ,

در این شرایط کرونایی نهاوند که در چند سال اخیر بی سابقه بوده است عده ای با جان شهروندان بازی می کنند و همچنان کرونا را جدی نمی گیرند این شهروندان مگر نمی‌بینند هر روز در شهرستان عده ای عزادار عزیزانشان می‌شوند و روزانه بیش از ۴۰۰ خانوار در کشور در غم از دست دادن عزیزانشان به سوگ می نشینند.

,

مردم از مسئولان ستاد کرونا انتظار دارند نظارت ها را بیشتر کنند و مصوبات را با قدرت اجرا کنند و با افرادی که اینگونه با خودخواهی جان همشهریان را تهدید می کنند برخورد شود.

,

وقت آن رسیده که ستاد کرونا در نظارت ها تجدید نظر کند و اجازه برگزاری مراسم عروسی در این شرایط را به کسی ندهد چون شهرستان و کادر درمان توان و تحمل سختی بیش از این را ندارد.

,

برگزاری مراسم به عنوان‌ منبع اصلی انتشار کرونا در شهرستان؛ جای سوال و گلایه از شهروندان و مسئولان دارد چون بیشترین آمار ابتلا در شهرستان خروجی برگزاری مراسمات با حضور جمعیت بوده است.

,

وضعیت کرونا در شهرستان نهاوند فوق قرمز است اما در برخی مناطق شهری و روستایی اوضاع کرونا بحرانی تر شده است و نیازمند تدبیر مسئولان و رعایت دستورات بهداشتی توسط مردم است.

,

در شهر نهاوند، مناطق مهدیه، حسن آباد، گل زرد، دوچشمه، شهر فیروزان، گیان و روستاهای رزینی، بیان، ملوسان، مهین آباد و سفید خانی اوضاع بحرانی تری نسبت به سایر مناطق دارند.

,

, ,

از طرفی برخی شهروندان با خودخواهی از ساده ترین کار ممکن که زدن ماسک است امتناع می کنند و ناراحت کننده تر اینکه همین افراد در مراسم عروسی حضور می یابند و برای کسانی که دستورات بهداشتی را رعایت می کنند کمترین ارزشی قائل نیستند و این بر وخامت اوضاع می افزاید.

,

همشهریان عزیز، بیماری کرونا تا امروز همچنان بدون دارو و واکسن است و تنها راه جلوگیری از مبتلا شدند و داغدار شدن پیشگیری است.

,

توصیه پزشکان برای مهار و کنترل این ویروس در خانه ماندن، شستن مرتب دست، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، امکان تهویه هوا، شرکت نکردن در مراسم ختم و عروسی و رعایت بهداشت فردی است.

,

تعداد مبتلایان در نهاوند با ادامه روند صعودی به ۶۹۲ نفر رسیده است و با توجه به میانگین ابتلای روزانه قطعا امروز از مرز ۷۰۰ نفر عبور خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه