اخبار داغ

استاندار کرمانشاه:

تمدید تعطیلی ۶ شهرستان در کرمانشاه

تمدید تعطیلی ۶ شهرستان در کرمانشاه
هوشنگ بازوند, استاندار کرمانشاه از تمدید یک هفته ای محدودیت های ۲۲ گانه اعلام شده در ۶ شهرستان کرمانشاه به مدت یک هفته دیگر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد , هوشنگ بازوند امروز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونای استان کرمانشاه با بیان اینکه حال روز استان کرمانشاه از نظر کرونا خوب نیست، اظهار داشت: تقریبا روزانه دو برابر بیماران ترخیصی بیمار بستری می شود که شرایط موجود استان را به جایی رسانده است که از پیک بستری یک هزار نفر عبور کردیم.

وی افزود: در نقشه راه و سندی که در اسفند ماه برای شرایط مختلف بیماری کرونا در نظر گرفته بودیم امروز به پیک اول آن که هزار نفر بستری بود رسیده ایم و شرایط حادی است.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: از بیمارستان های نظامی استان و نیز تامین اجتماعی به منظور خدمت رسانی و بستری بیماران کرونایی کمک گرفتیم که اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند باید به دنبال برپایی بیمارستان صحرایی باشیم که تجهیزات خاص خود را لازم دارد و هزینه سنگینی برای استان با توجه به شرایط مالی حال حاضر به دنبال خواهد داشت.

مدیر ارشد استان با اشاره به تشکیل ستاد ملی کرونا در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی طی هفته گذشته تصریح کرد: این امر نشان دهنده این است که شرایط، کشور شرایط خوب و مطلوبی نیست و یک بحران جدی است که تهدیدهای فراوانی در پی خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: ۲۵ استان در کشور وضعیت پرخطر کرونایی دارند که استان کرمانشاه هم جزو این استان ها است.

بازوند اجرایی شدن تصمیمات ستاد کرونا را نیازمند نظارت قوی دانست و بیان داشت: قرارگاه عملیاتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بود در وزارت کشور تشکیل شده است.

وی بر ضرورت استفاده از فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی و صدا و سیما به منظور آگاهی بخشی به مردم تاکید کرد و بیان داشت: تعارضی بین جنبه های سلامت، امنیت و اقتصاد وجود دارد که کاملا طبیعی است و براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی بحث سلامت مردم باید سرلوحه باشد.

استاندار کرمانشاه گفت: محدودیت های کرونایی را وزارت بهداشت تعیین می کند و در استان کرمانشاه هم ملاک دانشگاه علوم پزشکی است.

وی همچنین از خیران استان خواست تا به مسئله کرونا ورود پیدا کنند.

مدیر ارشد استان از تمدید تعطیلی در ۶ شهرستان استان خبر داد و گفت: فرمانداران باید نظارت جدی بر
اجرای این محدودیت ها داشته باشند.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: مطب پزشکان پوست و نیز پزشکان عمومی که خدمات پوستی ارائه می دهند به مدت یک هفته تعطیل اعلام می شود.

وی خاطر نشان کرد: در ۴۶ شهر در سطح کشور محدودیت کرونایی اعلام شده است که تا عصر امروز اسامی آنها اعلام خواهد شد.

بازوند با ابراز نگرانی از ابتلای بسیاری از پرسنل اداری و مدیران دستگاه های اجرایی به بیماری کرونا افزود: بیشتر این انتقالات از طریق برگزاری جلسات مختلف در دستگاه ها است که تا پایان آبان ماه باید تمامی جلسات با حداکثر ظرفیت ۱۵ نفر برگزار شود.

مدیر ارشد استان افزود: مدیریت آرامستان ها، مطب های اینترنتی، تعطیلی تمامی اداره در ۶ شهرستان اعلام شده نیز باید در دستور کار قرار گیرد ضمن اینکه محدودیت های ۲۲ گانه اعلام شده در شهر کرمانشاه و سایر نقاط استان یک هفته دیگر تمدید می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه