اخبار داغ

هانی زاده:

ساختار اجتماعی خشن و نژادپرستانه، افول آمریکا را نزدیک‌تر کرده است

ساختار اجتماعی خشن و نژادپرستانه، افول آمریکا را نزدیک‌تر کرده است
یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه در حال حاضر ایالات متحده با توجه به ساختار اجتماعی خشن و نژادپرستانه به تدریج در حال افول است؛ گفت: بسیاری از ملل جهان به این نتیجه رسیده اند که ایالت متحده یک کشور استعمارگر با ادبیات پرخاشگرانه و با هدف قرار دادن جهان در زیر سلطه خود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با دیارآفتاب؛ با بیان این مطلب که تاریخ سیاه ایالات متحده آمریکا آکنده از جنایات ضدبشری است، گفت: شکل گیری آمریکا در طول سه قرن گذشته با کشتار فجیع سرخپوستان، استثمار سیاه پوستان و گسترش خوی بردگی و نژاد پرستی در جامعه ی سفید پوست آمریکا همراه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

هانی زاده اظهار کرد: از ابتدای شکل گیری ایالت متحده آمریکا، سرخپوستان به عنوان مالکان اصلی این ایالات، صدها سال قبل از تشکیل ایالات متحده در این سرزمین حاکم بودند. سفیدپوستان نژاد پرست آمریکایی برای تثبیت حاکمیت خود میلیون‌ها جنایت را در ایالت متحده علیه سرخپوستان و سیاه پوستان مرتکب شدند.

,

وی با بیان این مطلب که خشونت طلبی، نژاد پرستی، قتل عام و هژمونی نظامی بخشی از ادبیات سیاسی ایالات متحده را تشکیل می دهد، افزود: یکی از بزرگترین جنایات آمریکا در جنگ جهانی دوم علیه مردم ژاپن بود که آمریکا برای قدرت نمایی و حضور هژمونی خود در غرب و شرق آسیا شهرهای ناکازاکی و هیروشیما را با بمب هسته ای مورد حمله قرار داد و دهها هزار نفر از مردم ژاپن به خاک و خون کشیده شدند.

,

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: در طول تاریخ ایالات متحده، آمریکا به عنوان خشن ترین نظام جهانی است که با استفاده از ادبیات خشونت آمیز و خوی نژادپرستی، تلاش بر تثبیت حاکمیت خود دارند.

,

هانی زاده ادامه داد: در حال حاضر ایالات متحده با توجه به ساختار اجتماعی خشن و نژادپرستانه به تدریج در حال افول است؛ بسیاری از ملل جهان به این نتیجه رسیده اند که ایالت متحده یک کشور استعمارگر با ادبیات پرخاشگرانه و با هدف قرار دادن جهان در زیر سلطه خود است.

,

وی به تشکیل موج نفرت از سوی ملت ها علیه آمریکا اشاره و بیان کرد: آمریکا به تدریج در حال فروپاشی است؛ چراکه حاکمیت ۴ ساله اخیر دونالد ترامپ در کاخ سفید حداقل ۲۰ ایالت متحده آمریکا را درگیر بحران داخلی کرده است.

,

این کارشناس مسائل بین الملل یادآور شد: توجه به مسائل داخلی آمریکا نظیر ظلم به سیاه پوستان و سرخپوستان، قضاوتهای خشونت آمیز و زخمی شدن صدها نفر در جریان درگیری با پلیس، نشاندهنده این است که حرکت داخلی در جامعه ناهمگون آمریکا علیه حاکمیت سفیدپوستان نژادپرست صورت پذیرفته است.

,

هانی زاده خاطر نشان کرد: نگرش های نژاد پرستانه در دوره دونالد ترامپ شکل گرفته و در صورت باقی ماندن وی در دوره بعدی ریاست جمهوری آمریکا، جنگ داخلی سراسر ایالات متحده را فراخواهد گرفت؛ این مسئله مقدمه ای برای فروپاشی تدریجی آمریکا و نابودی اش از صحنه بین الملل خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه