اخبار داغ

ماجرای دریافت هزینه از دانش آموزان تویسرکانی برای خرید تبلت چه بود؟

جمع آوری کمک های مشارکتی برای خرید تبلت دانش آموزی!

جمع آوری کمک های مشارکتی برای خرید تبلت دانش آموزی!
آموزش و پرورش تویسرکان به دنبال یک اطلاع رسانی به جمع آوری هزینه های مشارکتی برای خرید تبلت دست می زند، به گونه ای که نصف این هزینه را دانش آموز و مابقی را کمیته امداد بدهد؛ در حالی که قرار بود برای خرید تبلت، کمک های مردمی جمع آوری گردد، نه این گونه مشارکتی که پای بیش از ۴۶۶ دانش آموز کم بضاعت به ماجرا باز شود! کمیته امداد می گوید از این اتفاق مطلع نبوده و اظهار داشته که موبایل فروش نیست!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ پس از شیوع کرونا ویروس در کشور، تمام مردم با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند. از صاحبان مشاغلی که بیکار شدند تا مدافعان سلامتی که به علت بی توجهی برخی از مسئولان و مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی به زحمت افتاده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

و اما آموزش و پرورش و دانش آموزان از تبعات جانبی این ویروس در امان نماندند و آموزش ها از حضوری به غیر حضوری تبدیل شد.

,

زیرساخت های تدریس در فضای مجازی در برخی از نقاط کشور به ویژه در روستاهای محروم آن گونه که باید و شاید فراهم نیست مضاف بر آن، هستند تعداد قابل توجهی از دانش آموزانی که نه گوشی هوشمند و نه تبلتی ساده برای اتصال به اینترنت و بهره گرفتن از این آموزش ها دارند.

,

بدین ترتیب برخی نهادها از جمله کمیته امداد تصمیم گرفتند تا لااقل با طرح های ابتکاری برای تعدادی از دانش آموزان هم شده تبلتی با قیمت مناسب تهیه و رایگان در اختیار مددجویان خود قرار دهند.

,

ماجرای دریافت هزینه از دانش آموزان تویسرکانی برای خرید تبلت چه بود؟

, ماجرای دریافت هزینه از دانش آموزان تویسرکانی برای خرید تبلت چه بود؟, ماجرای دریافت هزینه از دانش آموزان تویسرکانی برای خرید تبلت چه بود؟,

و اما برسیم به پیام ارسالی یکی از همشهریان تویسرکانی که خبرنگار این رسانه را بر آن داشت تا پیگیر ماجرا شود، آیا کمیته امداد از اولیاء دانش آموزان برای خرید تبلت هزینه ای دریافت کرده و مجدد آن پول را بازگردانده است؟

,

پیام آن همشهری این بود که "سلام وقت بخیر ۲۰ روز پیش مسئولان کمیته امداد در نامه ای خواستار ارسال اسامی دانش آموزان بی بضاعت شدند و قرار شد که برای این دانش آموزان تبلت تهیه شود. بعد از آن فرمودند که هر شخص بی بضاعت باید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بپردازد.

,

بعد از گذشت ۲۰ روز متأسفانه با اینکه این خانواده ها با هزار امید و آرزو توانسته بودند با قرض این پول رو فراهم کنند پول تمامی تبلت ها عودت داده شد.علت را که جویا شدیم متأسفانه چندین نفر از مدیران تویسرکان با سواستفاده از این موقعیت برای فرزندان خود قصد تهیه تبلت داشتند حتی نام فرزند یک رئیس اداره هم در بین این اسامی ها بوده و دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت باید به آتش این افراد سودجو و از خدا بی خبر بسوزند و کل پول دانش آموزان عودت داده شد."

,

در این پیام نکات ابهام برانگیزی وجود دارد، صرف نظر از اینکه آیا مدیری سوء استفاده کرده یا خیر که قضاوت بر عهده ما نیست به سراغ «پیمان ترکمانه» مدیرکل کمیته امداد استان همدان رفتیم تا اصل ماجرا را جویا شویم.

,

 برای تهیه ۱۰۰ هزار تبلت به صورت یکجا مشکلاتی پیش رو است

,  برای تهیه ۱۰۰ هزار تبلت به صورت یکجا مشکلاتی پیش رو است,  برای تهیه ۱۰۰ هزار تبلت به صورت یکجا مشکلاتی پیش رو است,

او در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: در روزهای منتهی به آغاز مهر پیگیری هایی خوبی انجام شد تا با همیاری و همکاری بنیاد مستتضعفان کار مشترکی در سطح کشور برای تهیه ۱۰۰ هزار تبلت انجام شود.

,

وی اظهار کرد: اما تهیه این تعداد تبلت با توجه به نیاز بالا به صورت یکجا کاری دشوار است و مرکز با مشکلات تولید داخل و واردات هم مواجه است.

,

مدیرکل کمیته امداد استان همدان افزود: تصمیم مرکز بر آن شد بخشی از این ۱۰۰ هزار تبلت را رایگان به استان ها تحویل بدهند و ما هم رایگان به دست مددجویان برسانیم، بخشی دیگر هم در برابر واریز هزینه تهیه شود، بدان معنا که نصف هزینه تبلت از کمک های مردمی باشد و نصف دیگر را کمیته امداد خود متقبل شود.

,

ترکمانه تصریح کرد: هزینه هر تبلت هم سه میلیون تومان برآورد شده بود، بنابراین قرار شد با همکاری آموزش و پرورش کمک های مردمی برای تهیه بخشی از تبلت ها جمع آوری شود، تأکید می شود جمع آوری کمک های مردمی نه مشارکتی.

,

۱۴ هزار دانش آموز همدانی محروم از گوشی هوشمند یا تبلت

, ۱۴ هزار دانش آموز همدانی محروم از گوشی هوشمند یا تبلت, ۱۴ هزار دانش آموز همدانی محروم از گوشی هوشمند یا تبلت,

وی با بیان اینکه شناسایی تعداد دانش آموزانی که گوشی هوشمند و تبلت ندارند را آموزش و پرورش انجام داد، عنوان کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد با آموزش و پرورش مشخص شد که ۱۴ هزار دانش آموز در سطح این استان از داشتن گوشی هوشمند و تبلت محروم هستند و از این تعداد نیز سه هزار دانش آموز جزء مددجویان کمیته امداد محسوب می شوند.

,

مدیرکل کمیته امداد استان همدان ادامه داد: در نهایت ما به همه شهرستان های استان اعلام کردیم که بروند در این زمینه وارد شوند و به جمع آوری کمک های مردمی بپردازند و برای این امر حتی کلیپی هم تهیه و از طریق شبکه شاد برای مردم اطلاع رسانی شد.

,

همدانی ها ۴۰۰ میلیون تومان برای خرید تبلت دانش آموزان کم بضاعت کمک کردند

, همدانی ها ۴۰۰ میلیون تومان برای خرید تبلت دانش آموزان کم بضاعت کمک کردند, همدانی ها ۴۰۰ میلیون تومان برای خرید تبلت دانش آموزان کم بضاعت کمک کردند,

ترکمانه با اشاره به اینکه در این خصوص ۴۰۰ میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شد، اظهار کرد: این ۴۰۰ میلیون تومان را نیز ما اواخر هفته گذشته به حساب تهران برای خرید تبلت ها واریز کردیم، هنوز آن ۱۰۰ هزار تبلت تهیه نشده و گفته اند که ۱۰۰ تا ۱۰۰ یا ۲۰۰ تا ۲۰۰ تا با توجه به سهمیه و وضعیت محرومیت استان ها تحویل داده می شود.

,

اتفاق عجیب در تویسرکان؛ جمع آوری کمک های مشارکتی به جای کمک های مردمی برای خرید تبلت دانش آموزی!

, اتفاق عجیب در تویسرکان؛ جمع آوری کمک های مشارکتی به جای کمک های مردمی برای خرید تبلت دانش آموزی!, اتفاق عجیب در تویسرکان؛ جمع آوری کمک های مشارکتی به جای کمک های مردمی برای خرید تبلت دانش آموزی!,

وی در خصوص مسئله ای که در تویسرکان رخ داده گفت: اتفاقی که در تویسرکان افتاد تعجب آور بود، کمیته امداد و آموزش و پرورش این شهرستان جلسه ای تشکیل می دهند تا برای جمع آوری کمک ها برنامه ریزی کنند.

,

مدیرکل کمیته امداد استان همدان افزود: مدتی نگذشت که مرادی، رئیس کمیته امداد تویسرکان با بنده تماس می گیرد و می گوید؛ “با حرکت خوب انجام شده توسط آموزش و پرورش ۷۰۰ میلیون تومان هزینه جمع آوری شده و خوشحال به حساب ما واریز کردند.”

,

اشتباه در اجرای یک برنامه

, اشتباه در اجرای یک برنامه, اشتباه در اجرای یک برنامه,

ترکمانه ادامه داد: یکی دو روز نگذشته بود که مجدد رئیس کمیته امداد تویسرکان در تماس تلفنی با بنده عنوان می کند که مسئله ای رخ داده که خودش نیز تازه مطلع شده، اینکه آموزش و پروش شهرستان آن ۷۰۰ میلیون تومان را از اولیاء دانش آموزانی که متقاضی تبلت بودند دریافت کرده و کمک های مردمی محسوب نمی شود، در واقع به دنبال یک اطلاع رسانی به اولیاء دانش آموزان گفته بودند که نصف هزینه خرید تبلت را شما بدهید و مابقی را کمیته امداد متقبل می شود.

,

کمیته امداد موبایل فروش نیست!

, کمیته امداد موبایل فروش نیست!, کمیته امداد موبایل فروش نیست!,

وی تأکید کرد: بنده هم با نارحتی تمام به آن مدیر گفتم مگر کمیته امداد مغازه موبایل فروشی باز کرده است؟ قرار بر آن بوده کمک های مردمی را دریافت کنیم و معنایش این است که برای تهیه تبلت ها از پول های جمع آوری شده استفاده شود نه آن که مشارکتی باشد و پای خود دانش آموز متقاضی به میان بیاید.

,

مدیرکل کمیته امداد استان همدان تشریح کرد: به آن مدیر گفتم زمانی که خیری کمکی می دهد دیگر با آن پول ارتباطی ندارد که چند تبلت تهیه و به دست چه دانش آموزی برسد، اما شما رفته اید از اولیاء خود دانش آموزی که تبلت نداشته پول دریافت کرده اید که به او تبلت بفروشید؟!

,

هزینه خرید تبلت ها به آموزش و پرورش بازگردانده شد

, هزینه خرید تبلت ها به آموزش و پرورش بازگردانده شد, هزینه خرید تبلت ها به آموزش و پرورش بازگردانده شد,

ترکمانه با ابراز ناراحتی خود از این واقعه رخ داده، عنوان کرد: بنابراین هزینه را به طور کامل به آموزش و پرورش تویسرکان بازگرداندیم تا آنان هم هزینه را به خود دانش آموز پس بدهند و گفتیم گلی به جمال شما برای اقدامی که انجام دادید! ما که موبایل فروش نیستیم.

,

به گزارش عصر همدان؛ راوی این ماجرا کمیته امداد استان همدان است و ما مجموعه خبری رودآور نیز آماده انعکاس نقطه نظرات آموزش و پرورش در این اشتباه رخ داده هستیم.

,

شاد و پشیمان کردن در حدود ۴۶۶ دانش آموز برای خرید تبلت آیا در روحیه حساس آنان اثرگذار نیست؟ معلوم نیست در یتیم خانه تویسرکان چه می گذرد و تعدادی از مسئولان ما چرا این گونه رفتار می کنند!

,

تویسرکان بیش از پنج ماهی می شود که در وضعیت قرمز کرونا و بیش از یک هفته ای شده که در وضعیت فوق پرخطر کرونا قرار دارد، دانش آموزان این شهرستان هم در گرداب ضعف مدیریتی گرفتار شده اند.امید آن که کسی پیدا شود و دستی بر سر این یتیم خانه بکشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه