اخبار داغ

معاون اسبق وزارت صنعت، معدن و تجارت درگفت‌و‌گو با دانا:

نبود مدیریت هوشمندانه در دولت، مشکلات را چند برابر کرد/ حل مسائل علاوه بر دعا نیازمند برنامه ریزی است

نبود مدیریت هوشمندانه در دولت، مشکلات را چند برابر کرد/ حل مسائل علاوه بر دعا نیازمند برنامه ریزی است
دودانگه با بیان اینکه تا زمانی که نگاه‌مان به بیرون باشد؛ مشکلات پابرجا خواهد بود، گفت: راهکاری که می‌تواند ما را نجات دهد، تنها مدیریت منسجم و یکپارچه‌ است که دولت باید اعمال کند.
[

محمود دودانگه معاون اسبق وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مورد مشکلات امروز اقتصاد ایران، اظهار کرد: اگر بخواهیم نگاه درست و کارشناسی شده به وضعیت اقتصادی کشور داشته باشیم، می‌دانیم که تحریم‌ها با شدت‌های مختلف از قبل بوده و طبیعتا آثار خود را در وضیعت اقتصادی گذاشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نبود مدیریت هوشمندانه مشکلات را چند برابر کرد

, نبود مدیریت هوشمندانه مشکلات را چند برابر کرد,

وی اضافه کرد: موضوعی که در حال حاضر اهمیت دارد و می‌توانیم انتظار داشته باشیم، مدیریت مسئولان کشور هوشمندانه و در راستای انجام صحیح وظایف باشد تا آثار تحریم‌ها را کم کند و حتی در بخش‌هایی ناشی از تحریم فرصتی برای کشور ایجاد شود.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: تحریم‌ها برای کشور محدودیت ایجاد کرده و در بخش‌هایی مانند بانکی، تجاری، سرمایه گذاری خارجی، ما را دچار اختلال کرده که همه می‌دانند و غیرقابل انکار است اما راهکاری که می‌تواند ما را نجات دهد، تنها مدیریت منسجم و یک پارچه‌ایی است که باید اعمال شود.

,

دودانگه ادامه داد: علاوه بر مسائل خارجی، شاهد عدم برنامه ریزی و نبود مدیریت هوشمندانه هستیم که مشکلات را چند برابر کرده است. طبیعتا اگر مدیریت مناسب اعمال می‌شد، می‌توانستیم ادعا کنیم که توانایی از بین بردن بسیاری از مشکلات را داریم.

,

تا نگاه‌ به بیرون باشد؛ مشکلات پابرجا خواهد بود

, تا نگاه‌ به بیرون باشد؛ مشکلات پابرجا خواهد بود,

معاون اسبق وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی می‌توانیم در اکثر زمینه‌ها خودکفایی خوبی برای اقتصاد کشور ایجاد کنیم اما تا زمانی که نگاه‌مان صرفاً به خارج باشد؛ مشکلات همچنان ادامه دارد.

,

وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات و انتخابات آمریکا می‌تواند اثری در اقتصاد ما داشته باشد؟ بیان کرد: طبیعتا تغییرهای سیاسی داخلی و بین‌المللی از قبیل انتخابات داخل و خارج از کشور بی‌تاثیر نیستند و همه‌ی این عوامل در داخل می‌تواند تقویت و یا تضعیف شود.

,

دودانگه افزود: آن چیزی که می‌تواند ما را علی‌رغم همه‌ی مشکلات و محدودیت‌ها در مسیر درست حرکت بدهد، استفاده از ظرفیت‌های  داخلی، مشارکت گرفتن از کارشناسان و افراد صاحب تجربه و دانش لازم  است و با تکیه  بر بدنه کارشناسی می‌توان از این مسائل عبور کنیم.

,

این کارشناس اقتصادی معتقد است: بسیاری از سیاست‌گذاری‌های اتخاذ شده از سوی دولت در بخش‌های اقتصادی از نگاه دقیق و کارشناسس برخوردار نیست و امروز هر مجموعه در رابطه با مشکلات خودش یک تصمیم جداگانه می‌گیرد. برای حل مشکلات نیازمند دعا هم هستیم اما در کنار آن دولت باید با تصمیم گیری صحیح و کارشناسی شده و مدیریت و برنامه ریزی دقیق برای حل مشکلات اقدام کند و سپس دعا کنیم.

,

سرمایه‌های خرد به سمت تولید هدایت شود

, سرمایه‌های خرد به سمت تولید هدایت شود,

وی افزود: باید از فعالان و مردم برای حل مشکلات کمک بگیریم و استفاده کنیم زیرا می‌توانند با عملکردشان تاثیر بهتری در اوضاع اقتصادی داشته باشند. 

,

دودانگه با تاکید بر اینکه با بهبود فضای کسب و کار، سرمایه‌های خرد می‌تواند در مسیر درست هدایت شود و در خط تولید قرار بگیرد، گفت: نخست در شرایط فعلی تصمیمات باید منطقی‌تر اعمال شود و سپس شرایطی فراهم کنیم تا مردم سرمایه‌های اندک خود را بتوانند به معنای واقعی کلمه در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری کنند و آن زمان می‌توان انتظار داشت تولید رونق بگیرد.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی در پایان اظهار کرد: اگر مردم احساس کنند سیاست‌ها دائماً تغییر نمی‌کند و دولت برای سرمایه گذاری کمک می‌کند، می‌توان با استفاده از ظرفیت‌ها و با توان داخلی، علی‌رغم تحریم‌ها و مشکلات به سمت رشد اقتصادی پایدار حرکت کنیم.

,

انتهای پیام/

,

 

,

گفتگو از مرتضی رستمی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه