اخبار داغ

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران اعلام کرد؛

تداوم گرانی موز و گوجه در بازار مازندران

تداوم گرانی موز و گوجه در بازار مازندران
امیرحسین فخرآوران از تداوم گرانی قیمت گوجه و موز در اولین روز از هفته جاری خبر داد و گفت: بنظر می‌رسد تنش گوجه در بازار تا دو هفته آینده با ورود گوجه‌های جنوب به بازار مرتفع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ  از تداوم گرانی قیمت گوجه و موز در اولین روز از  هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: هر کیلو موز در میادین میوه 23 هزار تومان و گوجه نیز بین 12 تا 13 هزار تومان است.

وی افزود: با احتساب سود قانونی تا 30 درصدی خرده‌فروشان، قیمت برای مصرف کننده خیلی بالا است و امیدواریم طی روزهای آینده شاهد کاهش قیمت در بازار باشیم.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران با اشاره به افزایش حدود 8 هزار تومانی گوجه طی هفته‌های اخیر، خاطرنشان کرد: دلیل گرانی این روزهای گوجه در بازار بیشتر به سرما و همچنین صادرات این محصول بر می‌گردد و بنظر می‌رسد تنش گوجه در بازار تا دو هفته آینده با ورود گوجه‌های جنوب به بازار مرتفع خواهد شد.

فخرآوران متذکر شد: موز یک محصول وارداتی است که با توجه به نوسانات ارزی فعلی کشور، قیمت آن متاثر از نوسانات دلار است و البته طی روز جاری مجددا شاهد افزایش قیمت موز در میادین بودیم.

وی در خصوص وضعیت مرکبات در میادین از خرید گرفته قیمت فروش این محصولات، اعلام کرد: همچنان خرید نارنگی در میادین استان ادامه دارد و در حال حاضر شاهد ورود پرتقال‌های زودچین به بازار هستیم که به باغداران توصیه می‌کنیم صبور باشند و پرتقال را به موقع به بازار روانه کنند.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران با بیان اینکه اصلا مشکل کمبود مرکبات در بازار نداریم، ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلو نارنگی در میادین میوه بین 5 هزار الی 5 هزار و 500 تومان و پرتقال نیز کیلویی 6 هزار تومان است.

فخرآوران در خصوص قیمت امروز انواع میوه در میادین استان اعلام کرد: هر کیلو سیب سفید میادین میوه 10 هزار تومان، سیب قرمز 8 هزار تومان، انگور بی دانه 12 هزار تومان، انگور سیاه 10 هزار تومان و گلابی 20 هزار تومان است.

وی اضافه کرد: هر کیلو بادمجان نیز در میادین استان 4 هزار تومان، سیب زمینی 4 الی 4 هزار و 500 تومان، پیاز 5 هزار تومان، انار درجه یک 13 هزار تومان، انار ساوه 8 هزار تومان، گوجه 12 تا 13 هزار تومان، خیار 4 الی 4 هزار و 500 تومان و موز 23 هزار تومان است.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران گفت: سود قانونی واحدهای صنفی بین 20 و نهایتا تا 30 درصد از قیمت فروش می‌باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه