اخبار داغ

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه:

بستری بیماران کرونایی در کرمانشاه به بیش از یک هزار نفر رسیده است/ لزوم مدیریت اماکن شلوغ

بستری بیماران کرونایی در کرمانشاه به بیش از یک هزار نفر رسیده است/ لزوم مدیریت اماکن شلوغ
ابراهیم شکیبا, معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: بستری بیماران کرونایی در استان به بیش از یک هزار نفر رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز , ابراهیم شکیبا ظهر امروز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونای استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد بستری بیماران کرونایی در استان به بیش از یک هزار نفر رسیده است، اظهار داشت: ۱۰۷ نفر از این بیماران در آی سی یو بستری هستند و ۳۱ نفر هم به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز ,

وی افزود: از ابتدای اپیدمی تا کنون ۸۷۵ نفر فوتی با تشخیص قطعی بیماری کووید ۱۹ داشتیم و از موارد مشکوک نیز حدود ۵۰۰ نفر از هم استانی های خود را از دست دادیم.

,

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۱۴۷ نفر طی روز گذشته در بیمارستان های استان بستری شدند که از این تعداد ۵۹ نفر ترخیص شدند که نشان می دهد تعداد بستری ها روزانه در حال افزایش است و همچنین طی این روز ۸۷۷ نفر آزمایش داشتیم که کرونای ۵۰۰ نفر مثبت اعلام شد.

,

این مسئول با بیان اینکه وضعیت استان از نظر کرونا مطلوب نیست، ادامه داد: هر روز بخشی از بیمارستان امام رضا (ع) تعطیل و به بیماری کووید ۱۹ اختصاص می یابد و بسیاری از کادر درمان نیز درگیر این بیماری شدند.

,

وی با اشاره با فراهم بودن زیرساخت افزایش تعداد آزمایش های پی سی آر گفت: در حال حاضر امکان انجام یک هزار تست در آزمایشگاه ها وجود ندارد چرا که بسیاری از نیروی انسانی مشغول در آزمایشگاه ها درگیر بیماری کرونا شدند و بنا به این دلیل طی روز گذشته نتایج آزمایشات دیرموقع آماده شد.

,

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و نظارت بر اجرای آن ۴۲ باشگاه بدنسازی، ۱۷۱ آرایشگاه زنانه، ۷۲ قلیانسرا، ۸۲ تالار پذیرایی، ۷۴ شیرینی فروشی، ۱۲۶ واحد صنفی تعطیل شدند و ۱۲ مورد از برگزار کنندگان جشن و عزا به مراجع قضایی معرفی شدند‌.

,

شکیبا با بیان اینکه علیرغم این محدودیت ها شاهد شلوغی ها هستیم، تصریح کرد: هنوز شاهد فعالیت برخی باشگاه های بدنسازی، عدم تعطیلی برخی ادارات با وجود مصوبه ستاد مقابله با کرونا، وجود اشکالاتی در رعایت پروتکل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: شلوغی خیابان ها و بازارها نوید کاهش بیماری کرونا را نمی دهد و از مردم می خواهیم بیش از پیش به رعایت نکات بهداشتی توجه داشته باشند و نیز مکان های شلوغ نیز باید مدیریت شوند.

,

وی تصریح کرد: تقاضا داریم احکام دادگستری در زمینه برخورد با متخلفان در زمینه کرونا در اسرع وقت صادر شود.

,

داوطلبان سلامت آستین ها را بالا بزنند و به یاری‌ مدافعان‌ سلامت بیایند
آیت الله مصطفی علما ظهر امروز در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا با گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: اقدام موهون رییس جمهور فرانسه در اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) را محکوم می کنیم.

, داوطلبان سلامت آستین ها را بالا بزنند و به یاری‌ مدافعان‌ سلامت بیایند,
,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: داوطلبان سلامت آستین ها را بالا بزنند و به یاری مدافعان سلامت بیایند چرا که مبارزه طولانی با بیماری کرونا مدافعان سلامت را خسته کرده است و باید آنها را حمایت کرد و در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود.

,

آیت الله علما با تاکید بر لزوم توسعه احسان و نیکوکاری خاطر نشان کرد: باید همه در این قضیه وارد میدان شوند و آنچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مساجد را در این زمینه محور قرار دهیم که در این زمینه سازمان تبلیغات در راس باشد.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: در تمامی مساجد بسیج داریم که از بدنه خود مردم است و باید برای مقابله با بیماری منحوس کرونا مردم را همچون دفاع مقدس پای کار بیاوریم و وارد صحنه کنیم.

,

وی با تاکید بر لزوم مردم محوری، محله محوری و مسجد محوری در مقابله با کرونا گفت: باید همواره در مقابله با کرونا به روز باشیم چرا که نمی دانیم این بیماری تا چه مدت طول خواهد کشید و در ابتدا تصور این بود پس از مدتی از بین برود اما در حال حاضر می بینیم روز به روز بر وسعت آن افزوده می شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بر حمایت معیشتی از محرومان و آسیب دیدگان از کرونا تاکید کرد و افزود: به ویژه در شرایط حال حاضر باید به این مهم توجه داشت و در این زمینه هم خود مردم پای کار بیایند و هر روز، هر هفته و هر ماه این کمک ها ادامه داشته باشد.

,

آیت الله علما خاطر نشان کرد: همه به نوبه خود آستین همت را بالا بزنند و کمک های جامعی با محله محوری و بسیج محوری داشته باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه