اخبار داغ

ترجمه اختصاصی؛

چگونه به کودکان خود یاد دهیم که از رسانه های دیجیتال استفاده کنند؟

چگونه به کودکان خود یاد دهیم که از رسانه های دیجیتال استفاده کنند؟
جنی رادسـکی، استادیار متخصص اطفال می گوید: ما پزشکان معمولاً مصرانه از والدین می خواستیم که از استفاده رسانه ای کودکان زیر دو سال جلوگیری کنند و استفاده آنها را حداکثر به دو ساعت در روز محدود نمایند. اما اکنون به درک دقیق تری از روش های گوناگون استفاده کودکان از ابزارهای دیجیتالی رسیده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ جنی رادسـکی، استادیار متخصص اطفال، دانشگاه میشیگان در مقاله ای چگونگی آموزش استفاده از رسانه های دیجیتال به کودکان را آموزش داده است که جهت دریافت اصل مقاله اینجا را کلیک کنید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز, اینجا ,

این مقاله به همت مریم صادق زاده، به صورت اختصاصی ترجمه شده و توسط پایگاه خبری صاحب نیوز منتشر شده است:

,

***

,

هر زمان که فناوری جدیدی معرفی شود، ارزش ها، روال و رفتارها را مختل می کند.

,

این امر به زمانی برمی گردد که مطبوعات چاپ شده جایگزین تاریخ شفاهی یا تلفن جایگزین مکالمات رو در رو شدند؛ اما امروزه این امر در عادت های عادی ما در بررسی اعلان های تلفن های هوشمند، آشکار است. کودکان با انتظار از فیلم های سلسله وار بازی های خودکار و دسترسی داشتن به تلفن ما در هنگامیکه نیاز به ساکت بودن آنها داریم، در حال رشد هستند.

,

رفع نگرانی انسان در مورد این تغییرات می تواند سال ها به طول انجامد، در حالی که ما به تدریج می فهمیم که چگونه فناوری را برای تأمین ارزش ها و نیازهایمان کنترل کنیم، تا اینکه توسط آن کنترل شویم. با سرعت تندی که محصولات و خدمات جدید دیجیتالی در حال تولید هستند، والدین به طور ویژه ای احساس سردرگمی می کنند؛ آنها می ترسند که فناوری چه مزایایی را برای خانواده هایشان به همراه دارد، در عین حال هم کاملاً اطمینان ندارند که چه دستگاه ها و برنامه های الکترونیکی با در نظر گرفتن علایق فرزندشان طراحی یا به بازار عرضه می شوند.

,

ما پزشکان معمولاً مصرانه از والدین می خواستیم که از استفاده رسانه ای کودکان زیر دو سال جلوگیری کنند و استفاده آنها را حداکثر به دو ساعت در روز محدود کنند. اما اکنون ما به درک دقیق تری از روش های گوناگون استفاده کودکان از ابزارهای دیجیتالی رسیده ایم. ما از طریق بررسی علم به روز شده، مصاحبه ها و گروه های متمرکز با والدین از زمینه های مختلف و تجربه بالینی خود، اکنون توصیه می کنیم والدین از رسانه به عنوان یک ابزار آموزشی -راهی برای اتصال و ایجاد- به جای صرف مصرف، استفاده کنند.

,

بنده به عنوان یک متخصص رفتاری اطفال، پدر دو پسر جوان و نویسنده اصلی بیانیه خط مشی انجمن جدید متخصصان اطفال آمریکا «رسانه ها و ذهن های جوان»، امیدوارم بتوانم به والدین کمک کنم تا براساس ایده آل ها و ارزش های انسانی خود، استفاده از فن آوری را در خانه های خود شکل دهند.

,

اصول اصلی که باید در خاطر داشته باشید

, اصول اصلی که باید در خاطر داشته باشید,

بیانیه خط مشی جدید نشان دهنده بهترین تحقیقات پزشکی و بورس تحصیلی در مورد رسانه های الکترونیکی و بهداشت و رشد کودکان از بدو تولد تا پنج سالگی می باشد. در کنار وبسایت برنامه ریزی استفاده از رسانه های خانوادگی، این موضوع بر چگونگی استفاده والدین از رسانه های الکترونیکی به همراه فرزندان خردسال خود در جهت تشویق ارتباط خانوادگی، یادگیری و مهارتهای سواد دیجیتالی به چندین روش متمرکز است:

,

1- ما به کودکان آموزش می دهیم که استفاده از رسانه چیزی بیشتر از سرگرمی است. همچنین می تواند شامل برقراری ارتباط با دیگران نیز باشد: به عنوان مثال، گفتگوی تصویری (ویدئو چت) در هر سنی خوشایند است، اگرچه کودکان کوچکتر برای درک آن به کمک والدین خود نیاز دارند. استفاده عالی دیگر آن برای ایجاد و یادگیری با همدیگر است -اجازه دادن برای گرفتن عکس و ضبط فیلم یا آهنگ به کودک و همچنین جستجوی ایده های کاردستی. ما امیدواریم که والدین با دیدن رسانه های دیجیتال به عنوان ابزاری برای تأمین نیازهای خانواده خود احساس راحتی کنند و نه چیزی که فی نفسه خود ما یا فرزندانمان را از طریق صرفه جویی توجه یا بازی انگاری کنترل می کند.

, 1-,

2- در زمینه سرگرمی، تولیدکنندگان مورد اعتماد محتوایی مانند Sesame Workshop و PBS Kids را که با در نظر گرفتن نیازهای کودک و والدین برنامه هایی را طراحی می کنند، توصیه می کنیم. همچنین Common Sense Media، سایتی عالی برای یافتن اطلاعات در خصوص محصولات دیجیتال و پاسخ به هرگونه سوال والدین مرتبط با فناوری که می توانید تصور کنید است.

, 2-,

 

,

3- ما توصیه می کنیم که زمان و ساعات خالی از شبانه روز داشته باشید تا والدین و کودک بتوانند بازی کنند، خسته شوند، یا بدون حواس پرتی و احساس نیاز به انجام وظایف چند منظوره صحبت کنند.

, 3-,

4- ما از والدین می خواهیم به جای اینکه به کودک اجازه دهیم همه این انتخاب ها را انجام دهد، برنامه ها را امتحان کرده و با فرزندان خود فیلم تماشا کنند تا ببینند آیا آن مناسب خوی کودک است. والدین بهترین افراد برای تصمیم گیری در مورد مناسب بودن یک برنامه یا فیلم خاص برای مرحله فعلی رشد و دانش کودک هستند.

, 4-,

5- والدین نباید بخاطر منفعت رقابتی به فرزندان خود فشار آورند تا در اوان طفولیتشان آنها را با فن آوری آشنا کنند. کودکان وقتی بزرگتر شدند یا در مدرسه به آن می رسند. اما، اگر والدین بخواهند رسانه را زودتر معرفی کنند، کمترین سن ما 18 ماهگی است. در این سن، توجه به این نکته مهم است که والدین باید همراه کودک بازی کنند یا با او ببینند تا از نظر آموزشی مانند یادگیری کلمات جدید بهره مند شود. در غیر این صورت، آن تبلت گران قیمت ممکن است تنها یک تلویزیون قابل حمل یا یک اسباب بازی علت و معلولی باشد.

, 5-,

محدودیت های زمانی و قوانین مهم باقی می مانند

, محدودیت های زمانی و قوانین مهم باقی می مانند, محدودیت های زمانی و قوانین مهم باقی می مانند,

ما به چند دلیل، محدودیت های زمانی و قوانین را توصیه می کنیم (یک ساعت رسانه سرگرمی در روز – شامل گپ ویدئویی، عکس گرفتن، استفاده با والدین به عنوان ابزار یادگیری- مواردی از این دست نیست). نخست، متخصصان اطفال تعلیم می دهند که طرفدار کودک شویم، و این باعث می شود ما به طور طبیعی حمایت گرایانه باشیم. در تجربیات روزمره ما با خانواده ها در کلینیک ها، کودکانی را می بینیم که در خواب، چاقی، مدرسه، روابط یا رفتار با مشکلاتی روبرو هستند که به نظر می رسد با عادات رسانه ای مشکل ساز در هم آمیخته شده است.

,

ما می شنویم که والدین در مورد نقشی که دستگاه های دیجیتال در زندگی خانواده هایشان دارند از ما راهنمایی ملموس می خواهند. آنها می خواهند بدانند چه چیزی به فرزندشان و چه مقدار از آن را اجازه دهند که تماشا کند. آنها در مورد چگونگی اطمینان از اینکه فرزندشان می تواند در زمینه فن آوری مهارت داشته باشد بدون اینکه در موقعیتی قرار گیرد که کودک ترجیح می دهد باشد و انتخاب بازی دیجیتالی بدون محروم شدن از سایر فعالیت ها می پرسند.

,

همچنین والدین به ما می گویند که نمی خواهند فرزندشان از طریق رسانه های آنلاین با اطلاعات آماده نازپروده بار بیاید. علاوه بر این، آنها نگران برنامه هایی هستند که ایده های بازی کودکشان را تعیین می کنند. و آنها می خواهند در یافتن فعالیتهای جایگزین به منظور تشویق واقعی خلاقیت، پافشاری و مهارتهای شناختی و اجتماعی- عاطفی که بچه ها باید در مدرسه شکوفا شود، کمک کنند.

,

به طور کلی، تحقیقات هنوز نشان می دهد که استفاده بیش از حد از رسانه ها با خواب ضعیف تر، خطر چاقی بالاتر و پیامدهای رشد همچون عملکرد ضعیف اجرایی (“متصدی” مغز که به ما کمک می کند تا تمرکز، کنترل محرک ها و برنامه ریزی داشته باشیم) همراه باشد، بنابراین ما از والدین می خواهیم بازی های بدون پلاگین، اجتماعی و بدون ساختار را تا حد ممکن اولویت بندی نمایند.

,

والدین همیشه مفسران دنیا برای کودکان خردسال بوده اند. اگر قرار است بچه ها با یک مفهوم سالم درباره اینکه ابزار دیجیتال چیست و چگونه از آنها به طور موثر، خلاقانه و مهربانانه استفاده شود رشد کنند، نیاز داریم تا به آنها آموزش دهیم. این بدان معنی است که هم از همان ابتدا مستقیماً آنها را راهنمایی می کنیم و هم اینکه خود الگوی آنان می شویم. هدف بلندمدت تربیت بچه هایی است که وقتی با چیزهای عجیب و غریب در اینترنت مواجه می شوند یا در شبکه های اجتماعی تعامل منفی دارند، ما و والدینشان، را بصورت راهنما بینند.

,

ما می خواهیم کودکانی را پرورش دهیم که در مقابل احساسات منفی با ابراز کردن احساسات خود واکنش نشان ندهند -گاهی اوقات به قیمت از دست دادن دیگران– نه بصورت آنلاین و نه از طریق زیاده روی در تماشای ویدئوها یا بازی ها دست به انجام این کار بزنند. ما می خواهیم بچه هایی با عادات خوب خواب، بدن سالم، علایق و کنجکاوی های گوناگون در مورد جهان تربیت کنیم که از یادگیری و روابطشان چه از طریق اینترنت و چه از طریق غیر اینترنت احساس خوبی داشته باشند.

,

امیدواریم راهنمای جدید ما بتواند به همه والدین، متخصصان پزشکی و کودکان- در رسیدن به آن کمک کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه