اخبار داغ

با هدف کاداستری شدن اراضی ملی؛

63 هزار هکتار از اراضی ملی شمیرانات اصلاح هندسی شد

63 هزار هکتار از اراضی ملی شمیرانات اصلاح هندسی شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات گفت: با انجام شدن اصلاح هندسی نقشه های ثبتی 63 هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان و تأیید در کمیته فنی ممیزی، این میزان اراضی ملی در مسیر کاداستری شدن قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران حسن شکری با اعلام این مطلب افزود: اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ دارای فرآیندی است که مهم ترین مرحله آن اصلاح هندسی نقشه های ثبتی است.

وی ادامه داد: برای 22 هزار هکتار از این اراضی ملی اسناد تک برگ کاداستری صادر شده است و برای مابقی این اراضی اقدامات لازم برای صدور اسناد تک برگ در حال انجام است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان شمیرانات با اشاره به اینکه این شهرستان دارای 140 هزار هکتار عرصه های ملی است اظهار داشت: تاکنون تثبیت مالکیت و صدور اسناد دفترچه ای برای بیش از 90 درصد اراضی ملی این شهرستان صادر شده است اما در راستای قانون جامع کاداستر تمامی اراضی ملی چه اراضی که تا کنون تثبیت مالکیت بر روی آنها انجام نشده است و چه اراضی که دارای اسناد دفترچه ای هستند باید زیر پوشش طرح کاداستر قرار گرفته و دارای اسناد تک برگ شوند.

شکری اجرای طرح کاداستر را عاملی مهم در کاهش پدیده زمین خواری دانست و تأکید کرد: از آنجائی که اراضی ملی شهرستان شمیرانات حساس بوده و از ارزش افزوده بالایی برخوردار هستند، از این رو با اجرای این طرح گام مهمی در تثبیت حقوق و مالکیت دولت در اراضی ملی برداشته می شود و از سوء استفاده های احتمالی از این اراضی کاسته خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه