اخبار داغ

فرمانده سپاه کربلا خبر داد

حمایت ویژه از آسیب‌دیدگان کرونایی در مرحله سوم کمک‌های مومنانه

حمایت ویژه از آسیب‌دیدگان کرونایی در مرحله سوم کمک‌های مومنانه
سیاوش مسلمی از آغاز مرحله سوم کمک‌های مومنانه در مازندران خبر داد و گفت: در این مرحله علاوه بر توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی، آسیب دیدگان کرونایی به صورت ویژه مورد حمایت قرار می‌گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سرهنگ سیاوش مسلمی امشب در اولین نشست قرارگاه سلامت و معنویت جوانان انقلابی که با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، موسوی رئیس علوم پزشکی مازندران، مدیر کل اوقاف استان و رئیس دادگستری مازندران برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن آغاز هفته وحدت ، از اجرای طرح حافظان سلامت برای مقابله با کرونا در استان خبر داد و گفت:‌ این طرح در حوزه شناسایی، پیشگیری و قرنطینه با همکاری علوم پزشکی در استان اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود جوانان مومن برای مهار کرونا، افزود:‌به محض سخنان معظم له، جلساتی با موضوع آموزش و پیشگیری کرونا، با حوزه بسیج دانشجویی برگزار که پس از ثبت نام و آموزش داوطلبین  توسط علوم پزشکی، جهت کمک به کادر درمانی شروع به کار می‌کنند.

مسلمی در ادامه به همکاری پزشک و پرستار بازنشسته مجموعه سپاه اشاره و خاطرنشان کرد:‌بانکی از تعداد پرستاران و پزشکان جهت همکاری با کادر درمانی تهیه شد.
 
فرمانده سپاه کربلا در ادامه به کارگاه تولید ماسک در قائم شهر اشاره کرد و یادآور شد: این کارگاه روزانه ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار ماسک را دارد و همچنین با کمک بسیج اصناف برای تولید ماسک‌های پارچه‌ای هم در دستور کار قرار گرفت تا در امکان پرتردد در اختیار مردم قرار بگیرد.

مسلمی به بیان اینکه ورود جوانان برای میدان مقابله با کرونا باید مسجد محور باشد، خاطرنشان کرد:‌در مسئله شناسایی، غربالگری، و همچنین کمک به بیماران کرونایی هر محله با توجه به ظرفیت و شناختی از دارد، میتواند به صورت ویژه  خدماتی به بیماران کرونایی یا نیازمندان بدهد.

فرمانده سپاه کربلا در پایان از آغاز مرحله سوم کمک‌های مومنانه هم در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مرحله علاوه بر توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی، آسیب دیدگان کرونایی به صورت ویژه مورد حمایت  قرار می‌گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با اشاره به اینکه ما در مازندران در مقایسه با سایر استان‌ها هنوز وارد پیک سوم کرونا نشدیم، اظهار کرد: مدیریت خوب و همکاری مردم در ایام محرم موجب شد درگیری کمتری داشته باشیم که نتیجه نفاق و همدلی در استان مازندران است.

سیدعباس موسوی با بیان اینکه توجه به سخنان مقام معظم رهبری می‌تواند نقطه عطفی برای ما باشد، گفت: متاسفانه این بیماری مزمن شده و پس از طی کردن فصل گرما، در بلندمدت کار مدیریت این بیماری اجتماعی‌تر شده و به مردم محول می‌شود.

موسوی تصریح کرد: در حال حاضر به تغییر در رفتارهای درازمدت نیاز داریم تا راه جدی برایش پیدا کنیم، خوشبختانه در پیک اول شیوع کرونا ویروس پیشرو بوده و در حد اجرای چند هفته‌ای پیش رفتیم تا اینکه متوقف شد و امروز باید وضعیت جدید را شروع کنیم، استفاده از ظرفیت پزشک خانواده برای انجام غربالگری و شناسایی بیمار از نقاط قوت ما در استان است.

رئیس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی مازندران اذعان کرد: شناسایی بیماران کرونایی از مهم‌ترین مباحث است، بخشی که در بیمارستان بستری می‌شوند تکلیف‌شان معلوم است، طیف گسترده‌ای نیاز به بستری ندارند باید دو هفته در قرنطینه بمانند، البته ۳۰ درصد این افراد از قرنطینه خارج می‌شوند که باید مورد حمایت و پایش قرار بگیرند.

این مسؤول اضافه کرد: پیشنهاد داریم با تشکیل این قرارگاه رصد این افراد صورت گرفته و به تامین نیازشان توجه شود، گروه سالمندان و افراد آسیب‌پذیر که قرنطینه معکوس دارند باید مراقبت شوند تا کمترین حضور را در اجتماع داشته باشند، عمده مرگ و میر نیز در همین قشر اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه بهترین واکسیناسیون در حال حاضر استفاده از ماسک است، تاکید کرد: نیاز به افزایش فرهنگ عمومی در این زمینه داریم، طبق آمار مردم عادی بیش از بازاریان و اصناف از ماسک استفاده می‌کنند در صورتی که باید همه‌گیر شود. حواس‌مان به حضور در اجتماعات باشد در فضاهای با سقف بلند نیز معضل ایجاد می‌کند باید کوران هوایی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه