اخبار داغ

امروز صورت گرفت:

بازدید هوایی استاندار کرمانشاه از روستاها و شهر سرپل ذهاب در آستانه سومین سالگرد زلزله سال96

بازدید هوایی استاندار کرمانشاه از روستاها و شهر سرپل ذهاب در آستانه سومین سالگرد زلزله سال96
در آستانه سومین سالگرد زلزله سال ۹۶ در سرپل ذهاب، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در معیت فرماندار و جمعی از مسولین این شهرستان در سفر یک روزه خود از سطح روستا و شهر بازدید میدانی بعمل آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هوشنگ بازوند در حاشیه بازدید از روستاها و شهر سرپل ذهاب در آستانه سومین سالگرد زلزله سال96 در گفتگو با خبرنگار بازی دراز اظهار داشت: در آستانه سومین سالگرد زلزله سال ۹۶ در سرپل ذهاب هستیم‌ به همین منظور بازدیدی میدانی از منطقه با هدف رصد و پیگیری مشکلات و کمبودها صورت گرفت.

استاندار کرمانشاه  گفت: در این بازدید از روستاهای گلم کبود، میرمیرو، کلاشی تپه رش در بخش مرکزی سرکشی بعمل آمد که خوشبختانه شاهد اتمام ساخت و سازها بودیم.

وی تصریح کرد: در روستای کلاشی تپه رش حدود ۱۵۷ واحد مسکونی وجود داشت که اکنون آمار آن به حدود ۲۲۵ واحد رسیده است و درصد قابل توجهی از این ساکنین که قبلاً در شهر سکونت داشتند بعد از زلزله به روستا برگشتند و به نوعی یک مهاجرت معکوس در روستا را شاهد هستیم.

وی به درخواست عموم مردم اشاره کرد و گفت: امهال وام های زلزله هنوز فرصت دارند، اگرچه قانون ۲ سال بوده ولی ما تقاضا کردیم که یک سال دیگر امهال شود و در دستور کار دولت است که پیگیر خواهیم بود انجام گیرد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر بازی دراز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه