اخبار داغ

مدیرکل ثبت و احوال خراسان شمالی خبر داد؛

۱۳۵ هزار نامگذاری در خراسان شمالی مزین به نام "محمد" / ثبت ۸۴۰۰ تولد طی سال جاری

۱۳۵ هزار نامگذاری در خراسان شمالی مزین به نام "محمد" / ثبت ۸۴۰۰ تولد طی سال جاری
علی زاهدی نیا با اشاره به اینکه از ابتدای سال 99 تاکنون تعداد هشت هزار و 431 واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد 836 نوزاد با نام مبارک محمد و ترکیبات آن نامگذاری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت و احوال خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک  اظهار داشت: براساس آخـرین برآوردهـای جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد 494 هزار و 187نفر از جمعیت استان را مردان و 489 هزار و 430 نفـر را زنان تشکیل می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک  ,

 

,

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی 27 درصد اسامی به نام محمد و ترکیبات آن مزین شده است، گفت : با توجه به اطلاعات پایگاه جمعیتی ثبت احوال 135 هـزار و 402 نفـر از ابتـدا در استان به نام محمد و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

,

 

,

زاهدی نیا با بیان اینکه براساس آمار سال گذشته فراوانی نام های محمد در استان یک هزار و 536 نفر به ثبت رسیده است، افزود: این در حالی است که طی هفت ماهه سال جاری 115 نفر با نام محمد و 721 نفر با نام محمد و ترکیبات آن نامگذاری شده که 19.2 درصد از جمعیت متولیدن سال جاری را در بردارد.

,

 

,

این مقام مسئول یادآور شد: طی هفت ماهه سال جاری تعداد هشت هزار و 431 واقعـه ولادت در اسـتان خراسـان  شمالی بـه ثبـت رسیده است که از این آمار تعداد چهار هزار و 340 واقعه ولادت مربوط به پسران و چهار هزار و 91 واقعه مربوط به دختران  است.

,

 

,

وی بیان داشت: نام های منتخب مردان در سـال 98 به ترتیب امیرعلی ، محمد ، علی ، ابوالفضل و امیرحسین و در هفت ماهه سال 99 نیز محمد، امیرعلـی ، امیرحسـین ، علی و ابوالفضل بوده که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصـمت و طهـارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

,

 

,

مدیرکل ثبت و احوال خراسان شمالی در انتها گفت: جمعیت کل استان تا پایان هفت ماهه سال جاری، 983هزار و 617 نفر به ثبت رسیده است.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه