اخبار داغ

کارشناس سیاسی :

آمریکا نفوذ سیاسی خود را به‌عنوان یک ابرقدرت از دست داده است/سازش با دشمن هزینه گزافی دارد

آمریکا نفوذ سیاسی خود را به‌عنوان یک ابرقدرت از دست داده است/سازش با دشمن هزینه گزافی دارد
کارشناس سیاسی گفت: سازش با دشمن هزینه گزافی دارد، کشورهایی در منطقه تسلیم استکبار شدند و هزینه‌های بسیار بالایی را به آمریکا پرداخت کردند و با وجود کوتاه آمدن‌ و امتیازاتی که به آمریکا می‌داد، تحقیر هم شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیاتی، کارشناس سیاسی در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به خوی استکباری آمریکا، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری؛ «هزینه مقاومت کمتر از سازش است» و سازش با دشمن هزینه گزافی دارد.

وی افزود: کشورهای که در منطقه در مقابل فتنه‌جویی‌های استکبار تسلیم شدند و سلطه استکبار جهانی را پذیرفتند با تسلیم در برابر استکبار از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... همواره وضعیت بهتری پیدا نکردند.

کارشناس سیاسی اظهار کرد: شرایط فعلی مصر، لیبی و عراق نتیجه تسلیم شدن در برابر غرب است، این کشورها سرمایه های عظیم اقتصادی و فرهنگی داشتند و از موقعیت جغرافیایی و منابع طبیعی خوبی برخوردار بودند اما با پذیرفتن سلطه استکبار استقلال و تمامیت ارضی خود را از دست دادند.

وی گفت: رودخانه‌های دجله و فرات و منابع و ذخایر نفتی و گاز و در عراق، تمدن عظیم بین‌النهرین و مصر باستان و غنای فرهنگی و تاریخی این کشورها به تاراج رفت.

بیاتی افزود: با ورود آمریکا به عراق بیش از یک‌میلیون نفر کشته شدند، زمانی که برای آمریکا محرز شد که دست عراق در جنگ نظامی خالی است و سلاح‌های کشتارجمعی ندارد، استکبار با یک حمله کوتاه توانست صدام را ساقط کند.

کارشناس سیاسی اظهار کرد: کشور لیبی در مذاکرات هسته‌ای تمام تسلیحات هسته‌ای خود را بار کشتی کرد و به آمریکا ارسال کرد و استکبار هم پس از آن این کشور را بمباران و ساقط کرد.

وی گفت: آمریکا ضربات بدی را از نظام جمهوری اسلامی خورده است و اگر بر این کشور سلطه پیدا می کرد، بلاهایی بدتر از کشورهای مصر، لیبی و عراق بر سر ایران می آورد، سرنوشت این کشورهای که سلطه آمریکا را پذیرفتند باید عبرتی برای ما باشد و ما هرگز تسلیم استکبار نخواهیم شد.

بیاتی افزود: در حال حاضر کشور ما توان نظامی بالایی دارد و همین بازدارنده دشمن و آرامش برای کشور ما است و همین مسئله دشمن را پای میز مذاکره کشاند و سردار سلیمانی هم تربیت‌یافته و طرفدار همین مکتب بود و در همین راه جان خود را فدا کرد.

کارشناس سیاسی گفت: آمریکا با اصل نظام جمهوری اسلامی مشکل دارد و مسائل دیگر بهانه است و هرگز آمریکا به سمت ما متمایل و نرم نخواهد بود، اینکه بخواهیم با راهبرد سازشی جلو رفته و در مقابل فشارهای خارجی کوتاه بیاییم، منجر به عقب‌نشینی کشور و تقدیم منافع کشور به بیگانگان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک آمریکا نفوذ سیاسی خود را به عنوان یک ابرقدرت از دست داده نمونه آن را در تحریم تسلیحاتی ایران می توان اشاره کرد، حتی اروپایی‌ها از آمریکا تبعیت نکردند و این نشان می دهد که آمریکا قدرت خود را از دست داده و قدرت این کشور هر روز رو به افول می رود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه