اخبار داغ

خوزستان، زخمی جنگ طلبی و تروریست آمریکایی

از حادثه سینما رکس آبادان تا جنگ تحمیلی و حادثه ۳۱ شهریور

از حادثه سینما رکس آبادان تا جنگ تحمیلی و حادثه ۳۱ شهریور
هر چند هیچگاه امت انقلابی ما در برابر این ظلم های بی حد قد خم نخواهند کرد، اما دشمنی با استکبار و لاله های سرخ به یادگار مانده بر دامن سبز جلگه خوزستان هیچ گاه از خاطر مردم استکبار ستیزش نخواهد رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، پیکر خوزستان پیش از آنکه زخمی فقر و تبعیض باشد، رنجور از سال های متمادی خوی استعمارگری، جنگ افروزی و تروریست است که پیش از انقلاب با تاراج بردن سرمایه های مادی و معنوی ملی و منطقه ای در خوزستان، مردم این خطه را به استضعاف کشیده و در برابر به توبره کشیدن خاک زر خیز خوزستان توسط رژیمی که دست نشانده آمریکا بود، تنها کارگری و رنج را نصیب آنان کرده و پس از انقلاب نیز با بیرون رانده شدن نوکر آمریکا، جنایات ادامه دار شیطان بزرگ از جنگ تا ترور، دامن خوزستان را به خون فرزندان مظلومش رنگین نمود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,
فاجعه سینما رکس آبادان، محصول ساواکِ دست پرورده آمریکا بود
 
بر اساس اسنادی که سایت ویکی‌لیکس منتشر کرد، چارلز ناس، کاردار سفارت آمریکا در تهران، در گزارشی محرمانه درباره آتش‌سوزی سینما رکس آبادان در ۲۸ مرداد ۱۳۵۷، به نقل از یک «منبع آگاه در میان اپوزیسیون مسلح» نوشت حکومت ایران یعنی شاهنشاهی که دست نشانده و نوکر مستقیم آمریکا ست، به‌طور ضمنی اجازه چنین کاری را داده است:
 
آتش‌سوزی اندکی پس از شروع فیلم آغاز شد و طبق گزارش‌ها، آتش‌افروزان دور تا دور ساختمان را گازوئیل ریخته‌اند و منتظر شده‌اند تا گازوئیل به داخل ساختمان نفوذ کند و سپس آن را شعله‌ور کرده‌اند اما برخی از بازماندگان می‌گویند پیش از شروع آتش‌سوزی، صدای انفجار شنیده‌اند. شاهدان می‌گویند سینما بلافاصله در شعله‌های آتش غوطه‌ور شد.
 
جمعیت به سمت تنها درِ خروجی هجوم برد، ولی در قفل بود. دربان می‌گوید برای جلوگیری از حملات تروریستی در را قفل کرده بودند (دو ماه پیش نیز این فیلم مورد حمله قرار گرفته بود). آتش‌نشان‌ها تا ساعت دو بامداد نتوانستند حریق را کنترل کنند. از آن به بعد فقط می‌توانستند اجساد را بیرون بکشند؛ ظرفیت سینما ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر بوده و تنها ۲۰ تا ۴۰ نفر توانستند جان سالم به در ببرند.
 
در گزارش مذکور آمده ست: منبع آگاه در میان اپوزیسیون مسلح در بعدازظهر ۲۱ آگوست به مأمور سفارت گفت که درباره مسئله آبادان تردیدهایی وجود دارد. از سخنانش این‌گونه برداشت می‌شد که حکومت ایران به‌ طور ضمنی اجازه چنین کاری را داده است ولی او از هرگونه اظهار نظر مستقیم خودداری کرد. 
 
سیا ساواک را مقصر سینما رکس آبادان می داند
 
هنری پرکت، افسر مسئول امور سیاسی و نظامی سفارت آمریکا در تهران در سال‌های ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۵ و مسئول میز ایران در وزارت امور خارجه ایالات متحده در سال‌های۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹، چند سال پیش در گفت‌وگویی می‌گوید: سیا اعلام کرد مقصر آتش‌سوزی سینما رکس ساواک بوده است. در بخش‌هایی از این گفت‌وگو آمده است: «... اواخر ماه اوت، شاید بیست‌وپنجم، در تالار سینمایی در بندرعباس [پرکت نام شهر را اشتباه می‌گوید و منظورش آبادان است] آتش‌سوزی شد و فکر کنم ۷۰۰ نفر کشته شدند؛ چون درها قفل شده بودند. فاجعه هولناکی بود. آدم‌های شاه تقصیر را انداختند گردن روحانیون.
 
در جریان راهپیمایی‌های ماه قبلش، روحانی‌ها اغلب به تالارهای سینما حمله کرده بودند که فیلم‌های غربی را گناه‌آلود نشان می‌دهند. این بود که ساواک در جامعه چو انداخت که این قضیه هم کار روحانی‌هاست. در ایران هیچ‌کس این ادعا را باور نکرد؛ همه اعتقاد داشتند حکومت این کار را کرده و تقصیرش را انداخته گردن روحانی‌ها. همین، سطح بی‌اعتمادی مردم به حکومت را نشان می‌داد. هیچ‌کس در هیچ زمینه‌ای حرف حکومت را باور نمی‌کرد.  ما در آن برهه گزارش خیلی کوتاهی - در حد چند جمله - از سی‌آی‌ای (سیا) گرفتیم که از قول یکی از رابط‌های سی‌آی‌ای در ساواک می‌گفت ساواک مقصر است./ شرق
 
مشاور امنیت ملی آمریکا: شاه آدم ماست!
 
هنری پرکت همچنین می گوید: بعد از جلسه‌ای با برژینسکی، مشاور شورای امنیت ملی، برژینسکی گفت شاه آدم ماست و البته اگر این اعتراف صریح هم در کار نبود، چه کسی نمی داند که محمدرضا پهلوی، پس از کودتای منجر به خلع پدر معدومش از سلطنت و اخراج ننگینش از کشور، با حمایت آمریکا بر تخت پادشاهی تکیه زده، تا آخرین لحظه وابسته و مهره آمریکا بوده و ساواک نیز، نیروی سرکوبگر دست پرورده آمریکای جنایت کار بوده است؟
 
نقش آمریکا در جنگ تحمیلی ۸ ساله؛ از تحریک تا حمایت تمام عیار 
 
آغاز جنگ تحمیلی درست پس از شکست آمریکا در کودتای طبس(در خردادماه ۱۳۵۹) و در ملاقات نماینده آمریکا(دونالد رامسفلد) با صدام در خاک اردن در سال ۱۳۵۹ برای پشتیبانی همه جانبه از عراق در جنگ با ایران بود.
 
امام خمینی(ره) نیز در این ارتباط می فرمایند: برای ایستادگان در مقابل آمریکا و سایر ابرقدرتها دعا کنید و بدانید که ما با عراق جنگی نداریم و مردم عراق پشتیبان انقلاب اسلامی ما هستند. ما با آمریکا در ستیزیم و امروز دست آمریکا از آستین دولت عراق بیرون آمده است.(صحیفه نور، ج۱۳، ص۸۴) 
 
مجله فارین پالیسی، در گزارشی در ۲۶ اوت ۲۰۱۳، به توضیح اسنادی پرداخته که از نقش آمریکا در اقدامات ارتش عراق در کردستان عراق در ماه های پایانی جنگ حکایت دارند. مطابق این اسناد در سال ۱۹۸۸، ماهواره های جاسوسی آمریکا کشف کرده بودند که ایران با استفاده از شکافی در خطوط دفاعی عراق، در آستانه یک پیروزی استراتژیک مهم است؛ به نوشته فارین پالیسی دولت آمریکا در این مقطع، با «اطلاع کامل» از اینکه ارتش عراق برای متوقف کردن ایرانی ها از سلاح های شیمیایی استفاده خواهد کرد، محل استقرار نیروهای ایرانی را به عراقی ها اطلاع داد.
 
امام خامنه ای در تاریخ ۲۹/۸/۹۲ در سخنانی پیرامون نقش آمریکا در جنگ تحمیلی می گویند: آمریکایی ها اطلاعات هم می دادند؛ رئیس استخبارات آن روز صدام بعدها مصاحبه کرد و گفت هفته ای سه مرتبه من می رفتم به سفارت آمریکا در بغداد و آنها یک پاکت در بست های به من می دادند که همه ی اطلاعات ماهواره ای مربوط به نقل و انتقالات نیروهای مسلح ایران در آن بود و ما می دانستیم کجا هستند یک چنین کمک هایی می کردند». 
 
تأمین آذوقه عراق در دوران جنگ تجاوزکارانه بعثی و وادار کردن نوکوران منطقه ای خود به پرداخت ۵۶ میلیارد دلار به رژیم بعث عراق برای اداره جنگ و وادار کردن کل کشورهای عضو ناتو برای پشتیبانی از رژیم بعث در جنگ با ایران، بخش دیگری از حمایت آمریکا از رژیم متجاوز صدام است.
 
امام خامنه ای همچنین پیرامون تجهیز صدام به سلاح شیمیایی علیه مردم ایران توسط آمریکا می گویند: «همین دولت آمریکا و رژیم ایالات متحده، در حملات جنایات کارانه ای که صدام به ایران می کرد و سلاح شیمیایی به کار میبرد، نه فقط کوچک ترین مخالفتی با آن نکردند؛ بلکه پانصد تن ماده ی شیمیایی مرگ آور و خطرناک قابل تبدیل به گاز خردل را- که هنوز بسیاری از جوانهای عزیز آن روز ما مبتلا (به عوارض آن) هستند و سالها است دارند بیماری می کشند- صدام ازآمریکا وارد کرد؛ کمک کردند؛ البته از جاهای دیگر هم خریده بود؛ اما پانصد تن ماده ی شیمیایی مرگ آور قابل تبدیل به گاز خردل را صدام از آمریکا تهیه کرد و به کار برد؛ بعد که می خواستند علیه او در شورای امنیت قطعنامه صادر کنند، آمریکا مانع شد.» 
 
رژیم بعث عراق از همان ابتدای جنگ به صورت محدود از سلاح های شیمیایی علیه ایران استفاده می کرد؛ اما استفاده گسترده سلاح های شیمیایی توسط رژیم بعث از زمان پیروزی های بزرگ رزمندگان اسلام انجام شد. در عملیات پیروزمندانه ای مثل والفجر ۲، والفجر۴، والفجر۸،‌خیبر و بدر و شهرهای پاوه، سردشت پیرانشهر، بانه، مروان،‌نودشه، جزایز مجنون و ... بمباران گسترده شیمیایی انجام داده است. در مجموع رژیم بعث عراق ۳۷۸ مورد حمله شیمیایی انجام داده که باعث شهادت و مجروح شدن هزاران نفر از ایرانیان شد. 
 
حادثه تروریستی رژه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ اهواز
 
در روز ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، دست تروریستی که از آستین خونین آمریکا بیرون آمده در رژه نیروهای مسلح آغاز هفته دفاع مقدس، که برای پاسداشت خون شهدا و یادبود سرافرازی ملت ایران در جنگی که آمریکا به آنان تحمیل کرده بود، بار دیگر مردم خوزستان را به خاک و خون می کشد؛ در این حمله تروریستی، ۲۶ نفر از مردم عادی و نیروهای نظامی به شهادت رسیده و ۶۰ نفر زخمی می شوند. 
 
حسن روحانی رئیس جمهور ایران اسلامی پس از حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز و پیش از ترک تهران به مقصد نیویورک به منظور شرکت در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل نیز با اشاره به حمله تروریستی روز شنبه در اهواز ضمن تاثرانگیز توصیف کردن این حادثه با تاکید بر اینکه بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران از این جنایت نخواهد گذشت، گفت: کاملا برای ما روشن است که چه کسانی این کار را کردند، چه گروهی هستند و به کجاها وابسته‌ هستند.
 
روحانی آمریکا را پشتوانه همه این جنایت ها می داند
 
روحانی با بیان اینکه آنهایی که امروز در سطح جهانی ادعای حقوق بشر را مرتب تکرار می‌کنند در قبال این جنایت‌ها باید پاسخگو باشند، اظهار کرد: پشتوانه‌ همه این کشورهای کوچک مزدوری که در این منطقه هستند، آمریکا است. آمریکایی‌ها هستند که اینها را تحریک می‌کنند. آمریکایی‌ها هستند که شرایط لازم را در اختیارشان می‌گذارند که این جنایات را مرتکب می‌شوند.
 
وی تاکید می کند: اینها هیچ تاثیری در راه، اراده و مسیر ملت ما ندارد. ملت ما در برابر جنایت‌های بسیار بزرگ‌تری ایستادگی و مقاومت کرده‌اند.
 
روحانی تصریح کرد: پاسخ این جنایات در چارچوب قانونی و در چارچوب مصالح کشور به جانیان این حادثه داده خواهد شد و همه عوامل آن دستگیر و به مجازات خواهند رسید.  
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اولا مراسم به مناسبت دفاع مقدس، ایستادگی مردم و شروع تجاوز متجاوزان و صدامیان به کشور بود و اینهایی که این فاجعه را آفریدند در مسیر همان متجاوزین هستند نه اینکه بخواهم تشبیه کنم در دورانی که دوران جنگ تحمیلی بود همین جمع با همین اسم‌ها، از متجاوزان حمایت می‌کردند و جنایاتی را می‌آفریدند.
 
خوزستان، زخمی سربلند استکبار جهانی
 
آنچه که بازگو شد، تنها گوشه ای از زخم های بی شماری است که روحیه تجاوز، خوی استعمار و وحشی گری آمریکا بر پیکر خوزستان همیشه سرفراز وارد کرده و هر چند هیچگاه امت انقلابی ما در برابر این ظلم های بی حد قد خم نخواهند کرد، اما دشمنی با استکبار و لاله های سرخ به یادگار مانده بر دامن سبز جلگه خوزستان هیچ گاه از خاطر مردم استکبار ستیزش نخواهد رفت.
 
انتهای پیام/
,
فاجعه سینما رکس آبادان، محصول ساواکِ دست پرورده آمریکا بود
,
 
,
بر اساس اسنادی که سایت ویکی‌لیکس منتشر کرد، چارلز ناس، کاردار سفارت آمریکا در تهران، در گزارشی محرمانه درباره آتش‌سوزی سینما رکس آبادان در ۲۸ مرداد ۱۳۵۷، به نقل از یک «منبع آگاه در میان اپوزیسیون مسلح» نوشت حکومت ایران یعنی شاهنشاهی که دست نشانده و نوکر مستقیم آمریکا ست، به‌طور ضمنی اجازه چنین کاری را داده است:
,
 
,
آتش‌سوزی اندکی پس از شروع فیلم آغاز شد و طبق گزارش‌ها، آتش‌افروزان دور تا دور ساختمان را گازوئیل ریخته‌اند و منتظر شده‌اند تا گازوئیل به داخل ساختمان نفوذ کند و سپس آن را شعله‌ور کرده‌اند اما برخی از بازماندگان می‌گویند پیش از شروع آتش‌سوزی، صدای انفجار شنیده‌اند. شاهدان می‌گویند سینما بلافاصله در شعله‌های آتش غوطه‌ور شد.
,
 
,
جمعیت به سمت تنها درِ خروجی هجوم برد، ولی در قفل بود. دربان می‌گوید برای جلوگیری از حملات تروریستی در را قفل کرده بودند (دو ماه پیش نیز این فیلم مورد حمله قرار گرفته بود). آتش‌نشان‌ها تا ساعت دو بامداد نتوانستند حریق را کنترل کنند. از آن به بعد فقط می‌توانستند اجساد را بیرون بکشند؛ ظرفیت سینما ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر بوده و تنها ۲۰ تا ۴۰ نفر توانستند جان سالم به در ببرند.
,
 
,
در گزارش مذکور آمده ست: منبع آگاه در میان اپوزیسیون مسلح در بعدازظهر ۲۱ آگوست به مأمور سفارت گفت که درباره مسئله آبادان تردیدهایی وجود دارد. از سخنانش این‌گونه برداشت می‌شد که حکومت ایران به‌ طور ضمنی اجازه چنین کاری را داده است ولی او از هرگونه اظهار نظر مستقیم خودداری کرد. 
,
 
,
سیا ساواک را مقصر سینما رکس آبادان می داند
,
 
,
هنری پرکت، افسر مسئول امور سیاسی و نظامی سفارت آمریکا در تهران در سال‌های ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۵ و مسئول میز ایران در وزارت امور خارجه ایالات متحده در سال‌های۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹، چند سال پیش در گفت‌وگویی می‌گوید: سیا اعلام کرد مقصر آتش‌سوزی سینما رکس ساواک بوده است. در بخش‌هایی از این گفت‌وگو آمده است: «... اواخر ماه اوت، شاید بیست‌وپنجم، در تالار سینمایی در بندرعباس [پرکت نام شهر را اشتباه می‌گوید و منظورش آبادان است] آتش‌سوزی شد و فکر کنم ۷۰۰ نفر کشته شدند؛ چون درها قفل شده بودند. فاجعه هولناکی بود. آدم‌های شاه تقصیر را انداختند گردن روحانیون.
,
 
,
در جریان راهپیمایی‌های ماه قبلش، روحانی‌ها اغلب به تالارهای سینما حمله کرده بودند که فیلم‌های غربی را گناه‌آلود نشان می‌دهند. این بود که ساواک در جامعه چو انداخت که این قضیه هم کار روحانی‌هاست. در ایران هیچ‌کس این ادعا را باور نکرد؛ همه اعتقاد داشتند حکومت این کار را کرده و تقصیرش را انداخته گردن روحانی‌ها. همین، سطح بی‌اعتمادی مردم به حکومت را نشان می‌داد. هیچ‌کس در هیچ زمینه‌ای حرف حکومت را باور نمی‌کرد.  ما در آن برهه گزارش خیلی کوتاهی - در حد چند جمله - از سی‌آی‌ای (سیا) گرفتیم که از قول یکی از رابط‌های سی‌آی‌ای در ساواک می‌گفت ساواک مقصر است./ شرق
,
 
,
مشاور امنیت ملی آمریکا: شاه آدم ماست!
,
 
,
هنری پرکت همچنین می گوید: بعد از جلسه‌ای با برژینسکی، مشاور شورای امنیت ملی، برژینسکی گفت شاه آدم ماست و البته اگر این اعتراف صریح هم در کار نبود، چه کسی نمی داند که محمدرضا پهلوی، پس از کودتای منجر به خلع پدر معدومش از سلطنت و اخراج ننگینش از کشور، با حمایت آمریکا بر تخت پادشاهی تکیه زده، تا آخرین لحظه وابسته و مهره آمریکا بوده و ساواک نیز، نیروی سرکوبگر دست پرورده آمریکای جنایت کار بوده است؟
,
 
,
نقش آمریکا در جنگ تحمیلی ۸ ساله؛ از تحریک تا حمایت تمام عیار 
,
 
,
آغاز جنگ تحمیلی درست پس از شکست آمریکا در کودتای طبس(در خردادماه ۱۳۵۹) و در ملاقات نماینده آمریکا(دونالد رامسفلد) با صدام در خاک اردن در سال ۱۳۵۹ برای پشتیبانی همه جانبه از عراق در جنگ با ایران بود.
,
 
,
امام خمینی(ره) نیز در این ارتباط می فرمایند: برای ایستادگان در مقابل آمریکا و سایر ابرقدرتها دعا کنید و بدانید که ما با عراق جنگی نداریم و مردم عراق پشتیبان انقلاب اسلامی ما هستند. ما با آمریکا در ستیزیم و امروز دست آمریکا از آستین دولت عراق بیرون آمده است.(صحیفه نور، ج۱۳، ص۸۴) 
,
 
,
مجله فارین پالیسی، در گزارشی در ۲۶ اوت ۲۰۱۳، به توضیح اسنادی پرداخته که از نقش آمریکا در اقدامات ارتش عراق در کردستان عراق در ماه های پایانی جنگ حکایت دارند. مطابق این اسناد در سال ۱۹۸۸، ماهواره های جاسوسی آمریکا کشف کرده بودند که ایران با استفاده از شکافی در خطوط دفاعی عراق، در آستانه یک پیروزی استراتژیک مهم است؛ به نوشته فارین پالیسی دولت آمریکا در این مقطع، با «اطلاع کامل» از اینکه ارتش عراق برای متوقف کردن ایرانی ها از سلاح های شیمیایی استفاده خواهد کرد، محل استقرار نیروهای ایرانی را به عراقی ها اطلاع داد.
,
 
,
امام خامنه ای در تاریخ ۲۹/۸/۹۲ در سخنانی پیرامون نقش آمریکا در جنگ تحمیلی می گویند: آمریکایی ها اطلاعات هم می دادند؛ رئیس استخبارات آن روز صدام بعدها مصاحبه کرد و گفت هفته ای سه مرتبه من می رفتم به سفارت آمریکا در بغداد و آنها یک پاکت در بست های به من می دادند که همه ی اطلاعات ماهواره ای مربوط به نقل و انتقالات نیروهای مسلح ایران در آن بود و ما می دانستیم کجا هستند یک چنین کمک هایی می کردند». 
,
 
,
تأمین آذوقه عراق در دوران جنگ تجاوزکارانه بعثی و وادار کردن نوکوران منطقه ای خود به پرداخت ۵۶ میلیارد دلار به رژیم بعث عراق برای اداره جنگ و وادار کردن کل کشورهای عضو ناتو برای پشتیبانی از رژیم بعث در جنگ با ایران، بخش دیگری از حمایت آمریکا از رژیم متجاوز صدام است.
,
 
,
امام خامنه ای همچنین پیرامون تجهیز صدام به سلاح شیمیایی علیه مردم ایران توسط آمریکا می گویند: «همین دولت آمریکا و رژیم ایالات متحده، در حملات جنایات کارانه ای که صدام به ایران می کرد و سلاح شیمیایی به کار میبرد، نه فقط کوچک ترین مخالفتی با آن نکردند؛ بلکه پانصد تن ماده ی شیمیایی مرگ آور و خطرناک قابل تبدیل به گاز خردل را- که هنوز بسیاری از جوانهای عزیز آن روز ما مبتلا (به عوارض آن) هستند و سالها است دارند بیماری می کشند- صدام ازآمریکا وارد کرد؛ کمک کردند؛ البته از جاهای دیگر هم خریده بود؛ اما پانصد تن ماده ی شیمیایی مرگ آور قابل تبدیل به گاز خردل را صدام از آمریکا تهیه کرد و به کار برد؛ بعد که می خواستند علیه او در شورای امنیت قطعنامه صادر کنند، آمریکا مانع شد.» 
,
 
,
رژیم بعث عراق از همان ابتدای جنگ به صورت محدود از سلاح های شیمیایی علیه ایران استفاده می کرد؛ اما استفاده گسترده سلاح های شیمیایی توسط رژیم بعث از زمان پیروزی های بزرگ رزمندگان اسلام انجام شد. در عملیات پیروزمندانه ای مثل والفجر ۲، والفجر۴، والفجر۸،‌خیبر و بدر و شهرهای پاوه، سردشت پیرانشهر، بانه، مروان،‌نودشه، جزایز مجنون و ... بمباران گسترده شیمیایی انجام داده است. در مجموع رژیم بعث عراق ۳۷۸ مورد حمله شیمیایی انجام داده که باعث شهادت و مجروح شدن هزاران نفر از ایرانیان شد. 
,
 
,
حادثه تروریستی رژه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ اهواز
,
 
,
در روز ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، دست تروریستی که از آستین خونین آمریکا بیرون آمده در رژه نیروهای مسلح آغاز هفته دفاع مقدس، که برای پاسداشت خون شهدا و یادبود سرافرازی ملت ایران در جنگی که آمریکا به آنان تحمیل کرده بود، بار دیگر مردم خوزستان را به خاک و خون می کشد؛ در این حمله تروریستی، ۲۶ نفر از مردم عادی و نیروهای نظامی به شهادت رسیده و ۶۰ نفر زخمی می شوند. 
,
 
,
حسن روحانی رئیس جمهور ایران اسلامی پس از حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز و پیش از ترک تهران به مقصد نیویورک به منظور شرکت در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل نیز با اشاره به حمله تروریستی روز شنبه در اهواز ضمن تاثرانگیز توصیف کردن این حادثه با تاکید بر اینکه بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران از این جنایت نخواهد گذشت، گفت: کاملا برای ما روشن است که چه کسانی این کار را کردند، چه گروهی هستند و به کجاها وابسته‌ هستند.
,
 
,
روحانی آمریکا را پشتوانه همه این جنایت ها می داند
,
 
,
روحانی با بیان اینکه آنهایی که امروز در سطح جهانی ادعای حقوق بشر را مرتب تکرار می‌کنند در قبال این جنایت‌ها باید پاسخگو باشند، اظهار کرد: پشتوانه‌ همه این کشورهای کوچک مزدوری که در این منطقه هستند، آمریکا است. آمریکایی‌ها هستند که اینها را تحریک می‌کنند. آمریکایی‌ها هستند که شرایط لازم را در اختیارشان می‌گذارند که این جنایات را مرتکب می‌شوند.
,
 
,
وی تاکید می کند: اینها هیچ تاثیری در راه، اراده و مسیر ملت ما ندارد. ملت ما در برابر جنایت‌های بسیار بزرگ‌تری ایستادگی و مقاومت کرده‌اند.
,
 
,
روحانی تصریح کرد: پاسخ این جنایات در چارچوب قانونی و در چارچوب مصالح کشور به جانیان این حادثه داده خواهد شد و همه عوامل آن دستگیر و به مجازات خواهند رسید.  
,
 
,
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اولا مراسم به مناسبت دفاع مقدس، ایستادگی مردم و شروع تجاوز متجاوزان و صدامیان به کشور بود و اینهایی که این فاجعه را آفریدند در مسیر همان متجاوزین هستند نه اینکه بخواهم تشبیه کنم در دورانی که دوران جنگ تحمیلی بود همین جمع با همین اسم‌ها، از متجاوزان حمایت می‌کردند و جنایاتی را می‌آفریدند.
,
 
,
خوزستان، زخمی سربلند استکبار جهانی
,
 
,
آنچه که بازگو شد، تنها گوشه ای از زخم های بی شماری است که روحیه تجاوز، خوی استعمار و وحشی گری آمریکا بر پیکر خوزستان همیشه سرفراز وارد کرده و هر چند هیچگاه امت انقلابی ما در برابر این ظلم های بی حد قد خم نخواهند کرد، اما دشمنی با استکبار و لاله های سرخ به یادگار مانده بر دامن سبز جلگه خوزستان هیچ گاه از خاطر مردم استکبار ستیزش نخواهد رفت.
,
 
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه