اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

خام فروش اساس تفکر اقتصاد سرمایه داری با هدف ممانعت از صنعتی شدن ایران است/ فرآوری محصولات راهکار نفوذ کالای ایرانی به بازارهای جهانی

خام فروش اساس تفکر اقتصاد سرمایه داری با هدف ممانعت از صنعتی شدن ایران است/ فرآوری محصولات راهکار نفوذ کالای ایرانی به بازارهای جهانی
ابراهیم رزاقی گفت: نظام سرمایه داری کشورها را وادار به خام فروشی می کند و اجازه نمی دهند مواد اولیه خام به فرآورده تبدیل و سپس فروخته شود و در واقع از صنعتی شدن کشورها ممانعت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی در ارتباط با سیاست های کاهش صادرات محصولات ایرانی و نقش آمریکا در کم رنگ کردن روابط تجاری ایران به خبرنگار راه آرمان گفت: سیاست های که در ۳۲ سال گذشته پیاده سازی شده تقریبا هیچ تشابهی با سیاست های اقتصادی دوران دفاع مقدس ندارد و در این مدت صرفه جویی ارزی، جلوگیری از کاهش سطح زندگی مردم، فساد و دلالی رشد پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: در گذشته کشور کالاهای مورد نیاز خود از طریق وزارت بازرگانی وارد می کرد و یا از کارخانجات داخلی خریداری کرده و بدون سود و حتی گاهی همراه با ضرر به شکل های مختلف در اختیار مردم قرار می داد.

,

این استاد اقتصاد مطرح کرد: نکته قابل تامل این بود که در گذشته تعاونی ها نقش پررنگی در اقتصاد داشتند، بر اساس قانون اساسی اقتصاد ایران باید تعاونی باشد و هر دو اقتصاد دولتی و خصوصی باید بر مبنای تعاون فعالیت داشته باشند.

,

پایه گذاری اقتصاد سرمایه داری در ایران با هدف جلوگیری از صنعتی شدن

, پایه گذاری اقتصاد سرمایه داری در ایران با هدف جلوگیری از صنعتی شدن , پایه گذاری اقتصاد سرمایه داری در ایران با هدف جلوگیری از صنعتی شدن ,

رزاقی ابراز کرد: پس از دوران دفاع مقدس سرمایه داری در ایران پیاده سازی شد که دارای طیف های وسیعی است، معمولا این نوع از سرمایه داری دستوری بوده و مخالفتی با سرمایه داری جهانی که توسط آمریکا پیاده شده، ندارد.

,

وی یادآور شد: این نوع سرمایه داری از صنعتی شدن کشورها جلوگیری کرده و آن ها را وادار به خام فروشی می کند و اجازه نمی دهند مواد اولیه خام به فرآورده تبدیل و سپس فروخته شود.

,

کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: کشور آمریکا سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان به تولیدکنندگان کشاورزی خود پرداخت می کند، چرا که می داند در صورت عدم تخصیص بودجه به هیج عنوان محصولات کشاورزی کشور خود قابل رقابت با محصولات کشورهای جهان سوم نیست.

,

رزاقی تاکید کرد: تخصیص این یارانه می تواند بر قیمت گذاری محصولات کشاورزی در سطح جهان موثر باشد و بر آن اعمال قدرت کند و برای خود امنیت غذایی ایجاد کند.

,

فروش زعفران ایرانی در بازار جهانی به نام سایر کشورها نتیجه خام فروشی محصولات است

, فروش زعفران ایرانی در بازار جهانی به نام سایر کشورها نتیجه خام فروشی محصولات است, فروش زعفران ایرانی در بازار جهانی به نام سایر کشورها نتیجه خام فروشی محصولات است,

وی ادامه داد: در سرمایه داری کشور ما خام فروشی صورت می گیرد حتی محصولات کشاورزی مانند خرما بسته بندی نمی شوند، حتی زعفران ما به صورت فله ای فروخته می شود و سایر کشورها آن ها را بسته بندی کرده و در بازارهای جهانی به نام خود می فروشند.

,

این استاد اقتصاد اذعان کرد: در صورتی که با فرآوری همین محصولات کشاورزی می توان چندین محصول دیگر تولید و به بازارهای جهانی عرضه کرد، در همه کشورهایی که نظام سرمایه داری بر آن ها حاکم است، تولید صنعتی را در اولویت قرار دادند، در صورتی که در کشور ما مسئولان از آن غافل شده اند.

,

رزاقی متذکر شد: تنها موردی که مسئولان ما از اصل نظام سرمایه داری آموخته اند این است که دولت نباید در اقتصاد دخالت کند، حال آنکه در همه کشورها، دولت ها دخیل در اقتصاد هستند.

,

وی افزود: در این حالت چند شرکت محدود گرداننده اقتصاد کشور هستند و در نتیجه آن ایران تولیدی نخواهد داشت که در مقابل سایر کشاورها رقابت کند.

,

کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: در این حالت تثبیت مزد و حقوق در همراهی با عدم وصول مالیات از ثروتمندان سبب افزایش نرخ تورم شده و در نتیجه آن گرانی بر جامعه حاکم می شود، در این شرایط افرادی هم که کار می کنند فقیر می شوند.

,

سیاست های اشتباه مسئولان ۶۰ درصد از ایرانیان را زیر خط فقر کشانده است

, سیاست های اشتباه مسئولان ۶۰ درصد از ایرانیان را زیر خط فقر کشانده است, سیاست های اشتباه مسئولان ۶۰ درصد از ایرانیان را زیر خط فقر کشانده است,

رزاقی اذعان کرد: در شرایط کنونی متاسفانه حدود ۶۰ درصد از ایرانیان زیر خط فقر قرار دارند، اگر در طول این ۳۲ سال مسئولان بندهای قانون اساسی را به درستی اجرا کرده بودند، در کل انقلاب هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار واردات داشتیم.

,

این استاد اقتصاد عنوان کرد: بر اساس قانون اساس می بایست از ابتدای انقلاب تاکنون حدود ۷۵ تا ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می شد، به ازای هر ۱۰ میلیارد تومان یک شغل اما شرایط این نسبت را تغییر داده و اکنون به ازای هر ۲۰ میلیارد تومان یک شغل ایجاد می شود.

,

وی یادآور شد: در طول انقلاب حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار شغل ایجاد شده و این مشاغل ارتباطی با تولید نداشته و دلالی بوده است، در نتیجه تولیدات افزوده نشده و صنعتی هم به دنبال آن ایجاد نشده است.

,

رزاقی تصریح کرد: در طول این دوره ما واردکننده محصولات مصرفی بودیم چرا که دولت قصد دخالت در اقتصاد را نداشته و غالب دخالت ها نیز با هدف براندازی صورت گرفته است.

,

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: وقتی دولت نفت ۲۰ هزار تومانی را ۴ هزار تومان می فروشد و به دنبال آن دلاری وارد کشور نمی شود و اگر وارد شود با قیمتی چندین برابر به فروش می رسد، همین عدم دخالت سبب می شود تا محصولات با قیمت چند برابر بیشتر از بازار آزاد به دست مصرف کنندگان برسد.

,

ما نمی توانیم، تفکر مسئولان نالایق برای رفتن زیر یوغ استعمار

, ما نمی توانیم، تفکر مسئولان نالایق برای رفتن زیر یوغ استعمار, ما نمی توانیم، تفکر مسئولان نالایق برای رفتن زیر یوغ استعمار,

وی ادامه داد: همه مسئولان از مشکلات اقتصادی آگاه هستند و عدم رسیدگی به این مشکلات عمدی است، مسئولان با ۲ دیدگان به اقتصاد کشور می نگرنند، عده ای بر این اعتقاداند که ما نمی توانیم صنعتی شویم و مشکلات خود را رفع کنیم.

,

رزاقی توضیح داد: در این دیدگاه مسئولان بر این باوراند که باید با کشورهای اروپایی و غربی قراردادهایی بسته شود و آن ها مشکلات ما را رفع کنند در حالیکه ایران در دوران پهلوی تمام و کمال در اختیار این کشورها بود و هیچگاه صنعتی نشد.

,

این استاد اقتصاد مطرح کرد: متاسفانه مسئولان تعطیلی صنایع هسته ای را در قبال برداشتن تحریم ها پذیرفتند اما تحریم ها برداشته نشد بلکه افزوده شد، دشمنان در تلاش اند تا با محدود کردن ایران و گرفتن قدرت موشکی ما، ایران را به کشور ضربه پذیر تبدیل کرده تا با ۱۰ هزار نیروی داعشی بتوان آن را متلاشی کرد.

,

وی افزود: اگرچه برخی دولت ها اقدامات موثری در زمان خود انجام دادند اما در دولت یازدهم و دوازدهم اوج سرسپردگی به خارج مشاهده شد و نمی خواهند مواد خام را به فرآورده تبدیل کنند.

,

رزاقی ابراز کرد: به عنوان مثال ما فولاد تولید می کنیم و فناوری کافی برای تولید قطعات مختلف از فولاد را داریم اما جای سوال است که چرا فولاد نیمه خام صادر می شود؟

,

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: همه مشکلات چاره دارد و تحریم این مشکلات را به ما نشان می دهد، اما مسئولان ما پافشاری عجیبی برای وابستگی به خارج دارند که عمدی است، دشمنان داخلی درصدد تغییر فرهنگ و متلاشی کردن ایران هستند.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای خارجی در نقاطی ما را تحریم می کنند که می دانند در صورت ادامه موفقیت ما می توانیم صنعتی شویم، در این شرایط عده ای منتظراند تا دستور مذاکره از سوی رهبری صادر شده تا به ایرانی وابسته تبدیل شویم.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه