اخبار داغ

مشتی بزرگ با دستانی کوچک؛

افول هژمونی آمریکا با پایان قدرت پوشالی/ هزینه سازش بیشتر از مقاومت است

افول هژمونی آمریکا با پایان قدرت پوشالی/ هزینه سازش بیشتر از مقاومت است
سهم دانش آموزان در صبح روز 13 آبان پر رنگ تر خود را نشان داد؛ وقتی تصمیم گرفتند مدارس را تعطیل کنند و به نشانه اعتراض به سمت دانشگاه تهران بروند هیچ بیمی از تفنگ و گلوله و خون نداشتند ، فقط به آرمان های خود می اندیشیدند و سخنان بنیان گذار انقلاب را نجوا می کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، روز دانش‌آموز هر سال یادآور صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ است، رویدادی که منجر به کشتار جمعی دانش‌آموزان شد که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در محوطه دانشگاه تهران اجتماع کرده بودند و شاهکاری خلق کردند تا نامشان بر تقویم ها حک شود و امروز دانش آموزان نیز بتوانند مانند دیگر اقشار جامعه سرشان را بالا بگیرند و نسل های قبل خود را تحسین کنند.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) در حالی به روزهای سرنوشت سازخود نزدیک می‌شد که همه اقشار جامعه زن و مرد و پیر و جوان، سعی داشتند بر خشت خشت این انقلاب سهمی داشته باشند.

دانش آموزان نیز مانند طیف های دیگر جامعه نقشی اساسی در این انقلاب پر برکت داشته اند و توانستند با سن و سال کم خود آرمان نگری شان را به رخ دنیا بکشند و با صدای نو جوانانه گوش استکبار ستیزان را کر کنند.

مشتی بزرگ با دستانی کوچک

سهم  دانش آموزان در صبح روز 13 آبان پر رنگ تر خود را نشان داد؛ وقتی تصمیم گرفتند مدارس را تعطیل کنند و به نشانه اعتراض به سمت دانشگاه تهران بروند هیچ بیمی از تفنگ و گلوله و خون نداشتند ، فقط به آرمان های خود می اندیشیدند و سخنان بنیان گذار انقلاب را نجوا می کردند.

این جوانان انقلابی، به همراه دانشجویان و مردم در زمین چمن دانشگاه تهران اجتماع کردند. ساعت 11 صبح، ابتدا مأموران،‌ چند گلوله گاز اشک‌آوربه سمت جمعیت پرتاب کردند؛ اما آنان نه تنها عقب نشینی نکردند، بلکه در حالی که به سختی نفس می‌کشیدند صدایشان را رساتر کردند .

در حالی که طنین الله‌اکبرشان، اندام مأموران مسلح شاه را به لرزه وادار می کرد تیراندازی آغاز شد و جوانان و نوجوانان حق جو، یکی پس از دیگری، در خون غلتیدند و امام زمانشان را لبیک گفتند. 56 نفر از ستارگان حق طلب به شهادت رسیدند و صدها نفر مجروح شدند.

سازش، گره های کور اقتصاد

محمد جعفری، مسئول بسیج دانش آموزی مازندران در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه هزینه  سازش بیشتر از مقاومت بوده است، گفت: وقتی مواضع این دو اتفاق را با هم مقایسه می کنیم، برای هر شخصی مشخص است که حتی چیزیهای که با مقاومت بدست اوردیم در مسیر سازش از دست دادیم، سازش مسیر مناسب برای رسیدن خواسته های مردم و نیازهای کشور نیست.

وی با بیان اینکه نتیجه سازش گره کور اقتصاد بوده است، عنوان کرد: نوجه را از فضای داخلی پرت کرده و از تولید داخلی باز داشته، که ماحصل آن فشار اقتصادی به جامعه بوده است.

مسئول بسیج دانش آموزی مازندران نتیجه فرایند سازش را در دو حوزه و رویکرد تعریف کرد و افزود: در دو حوزه سازش عملی و سازش فکری بوده است، هزینه ای که تا به امروز داده شده از سازش تفکر است، خود سازش از ابتدای انقلاب بوده، این تفکر سازش است که اتفاق افتاده و هزینه زیادی بابت آن داده ایم.

آمریکا، بدون نقطه روشن
 
وی جنایت های امریکا را بعد از انقلاب برای ایران مستقیم تر و جدی تر برشمرد و اظهار کرد: قبل از انقلاب دشمن تمام تلاش خود را کرد و جنایت های زیادی انجام داد، اما بعد از انقلاب جنس جنایت ها مستقیم تر و جدی تر شده اند، تحریم دارو و غذا خلاف قوانین بشر دوستانه است که برای ایران تحریم کرده در حالی که ادعا حقوق بشر می کند.

جعفری تصریح کرد: ترور یک مقام کشور آن هم در سفر دیپلماسی و جنایت های بی شمارری که برای کشور ما انجام داد، البته نه تنها در کشور ما بلکه در عراق باعث کشتن میلیون ها نفر شد، از رژیم کودک کش صهیونیست حمایت می کند، باعث پیدایش داعش شد، البته  در طول تاریخ امریکا از زمان پیدایش یک نقطه روشن دیده نمی شود، از شروع به زنده به گور کردن سرخ پوستان پرداخت و تا به امروز این جنایت ها ادامه دارد.

پایان قدرت آمریکا

وی افول هژمونی آمریکا را نزدیک خواند و خاطرنشان کرد: وقتی فردی  در مرداب است دست به هر ارتکابی می زند تا زنده بماند، امروز تعداد خرید سلاح ها در شهروندان آمریکا نشان می دهد اخلاق و انسانیت در امریکا تمام شده است بدهکاری های اقتصادی، چاپ کاغذ پول،  صادر کردن تورم نشان میدهد اقصاد امریکا در حال نبودی است، آمار زندانیان، وضعیت حقوق زنان که پیشنهاد می کنم برای اطلاعات کامل تر به مجموعه آمریکا 20- مراجعه کنند روند افول امریکا را با امار و ارقام جهانی مشخص می کند و  نشان می دهد در این عرصه بطور منطقی نه شعار زدگی زوال امریکاست که در حال اتفاق افتادن است.

جعفری با بیان اینکه  144 هزار بسیج دانش آموز در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند، گفت: 30 پویش تا کنون داشتیم که 20هزار دانش آموز در آن شرکت کردند، فضای بسیار خوبی در سه حوزه شکل گرفت، نمادسازی در مقطع ابتدایی، پاسخگویی به شبهات در متوسطه اول، راهبردی انجام کارهای گروهی و تشکیلاتی در متوسط دوم انجام شد.
وی به تقویت آگاهی بخشی و عقیدتی و استکبارستیزی دانش اموزان تاکید کرد و افزود: باید در حوزه مبارزه با استکبار به پرسش های دانش اموزان پاسخ داد، در حال حاضر برنامه ای برای پاسخ گویی به استکبار و موضوعات مختلف برای آگاهی بخشی به دانش اموزان در حال ساخت است که از شبکه 5 پخش خواهد شد.

پاییز پر افتخار

حضرت امام(ره) در پیامی به همین مناسبت فرمودند: (عزیزان من صبور باشید، که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است ... ایران امروز جایگاه آزادگان است... من از این راه دور، چشم امید به شما دوخته‌ام ... صدای آزادی‌خواهی واستقلال طلبی شما را به گوش جهانیان می رسانم.)
 
دانش آموزان این آب و خاک در هر کجای این مرز پر افتخار باشند در هر وهله از تاریخ باز هم الگویشان شهیدهمت هاست وچون شهید فهمیده ها برای کشورشان سنگ تمام می گذارند و آرش وار جانشان را فدای عزت، دانش و افتخار ملت شان می کنند.

اگر روزی دانش آموزان توانستند به تاریخ بفهمانند سهم قدمهای کوچک شان یک نام پر افتخار است ،امروز همان دانش آموزان رد پای خود را در علم و دانش مستحکم تر می کنند تا به جهانیان بفهمانند فهمیده ها خاک ایران را پر کرده اند.

 13 آبان روزی است که مناسب های زیادی را در خود جای داده، نام‌گذاری آن بعنوان روز مبارزه با استکبار که یادآور سه اتفاق مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه جریان و دوره متفاوت رخ داده است.
تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی باعث امتیاز این روز افزوده و تاثیر گذاری این روز را نمی توان نادیده گرفت.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
, مشتی بزرگ با دستانی کوچک, مشتی بزرگ با دستانی کوچک,
,
,
,
,
,
,
,
, سازش، گره های کور اقتصاد, سازش، گره های کور اقتصاد,
,
, بلاغ,
,
,
,
,
,
, آمریکا، بدون نقطه روشن, آمریکا، بدون نقطه روشن,
,
,
,
,
,
, پایان قدرت آمریکا, پایان قدرت آمریکا,
,
,
,
,
,
,
, پاییز پر افتخار, پاییز پر افتخار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه