اخبار داغ

کارشناس حقوق بین الملل:

آمریکا بدعهدترین کشور جهان است/ تفاوتی بین دمکرات ها و جمهور یخواه ها نیست

آمریکا بدعهدترین کشور جهان است/ تفاوتی بین دمکرات ها و جمهور یخواه ها نیست
کارشناس حقوق بین الملل با اشاره به اینکه آمریکا بدعهدترین کشور در جهان است و این مسئله را همه ملت های جهان می دانند گفت: در این عهدشکنی تفاوتی بین دموکرات و جمهوری خواه نیست این را غرب گرایان نیز باید بدانند و دلخوش به انتخابات آمریکا نباشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود اخوان فرد کارشناس حقوق بین الملل ضمن گرامیداشت روز ۱۳ آبان در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار داشت: آمریکا به عنوان نماد شیطان بزرگ به تعبیر رهبر کبیر انقلاب شناخته می شود آمریکا مظهر انواع نقض عهد، کارشکنی، بدعهدی و و انواع و اقسام حیله های در عرصه روابط بین الملل است.

کارشناس حقوق بین الملل افزود: این بدعهدی آمریکا در همه عرصه ها وجود داشته است در ایران پیش از انقلاب نمونه‌های زیادی از این بد عهدی مشاهده می‌شود زمانی که آمریکا به دولت خوشبین مصدق قول مساعدت داد  اما سرانجام علیه دولت وقت مصدق کودتا کردند بعد از آن آمریکا با ادعا و ژست دموکراسی در کشور ایران ساواک را پایه گذاری کردند و انواع و اقسام روش های شکنجه را به شکنجه گران ساواک از طریق ماموران رژیم صهیونیستی اسرائیل آموزش دادند.

استاد دانشگاه ادامه داد: آمریکا در قضایای ۱۵ خرداد به شاه ملعون به نوعی راهبرد نشان دادند که چگونه مردم ایران را سرکوب کنند بعد از آن هم با چشم انداز صنعتی ایران را به کشور وابسته تبدیل کردند و شاه هم به عنوان مهره چشم و گوش بسته آمریکا کاملاً مطیع عوامل آمریکا بود که این تبعیت در نهایت موجب سرنگونی حکومت پهلوی شد.

اخوان فرد ادامه داد آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم بدعهدی های خود را علیه ملت ایران نشان داد آمریکا معاهدات مختلفی با ایران داشت از جمله بیانیه الجزایر که آن را نقض کرد همچنین لانه جاسوسی که به عنوان سفارتخانه در ایران تشکیل داده بود وظایف سفارتخانه ها انجام امور دیپلماتیک است اما آمریکا نقض تعهد کرده و سفارتخانه خود را به محل جاسوسی تبدیل کرده بود که در آن شماره تلفن بیش از ۵۰ نفر از مسئولان کشور را شنود می کرد بعد از تسخیر لانه جاسوسی حوادثی که در برخی از مناطق حساس کشور رخ می داد دیگر رخ نداد.

کارشناس حقوق بین الملل تاکید کرد: آمریکا در طول جنگ تحمیلی حمایت‌های بسیاری از رژیم بعث عراق و صدام انجام داد صدام خودش اعلام کرده بود که به تحریک و تشویق آمریکا به ایران حمله کردند آمریکا در این جنگ از طریق واسطه هایی از جمله ام عربستان به صدام کمک کرده و علیه مردم ایران دست به جنایت زده است.

 وی تصریح کرد: وقتی کشوری هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای خود در یک منطقه حاضر می شود نشان از خوی تجاوزگری آنان است وضعیت عراق  سوریه و یمن نشان دهنده واقعی ترین چهره آمریکا است در قضیه ارمنستان و آذربایجان، دست های آمریکا و رژیم صهیونیستی دیده می شود همه اینها نشان دهنده شکنی آمریکا است که بین جمهوریخواه و دموکرات هم تفاوتی نیست.

 استاد دانشگاه ادامه داد: ممکن است برخی ها از جمله غرب باوران دلخوش باشند که جو بایدن در رقابت های انتخاباتی مسائل را مطرح میکند اما باید دانست فرقی بین دموکرات و جمهوری‌خواه در  دشمنی علیه ملتها و عهدشکنی هایشان وجود ندارد.

اخوان فرد ادامه داد: بدعهدی و کار شکنی آمریکا در برخورد با همپیمانانش در منطقه و در جهان نیز دیده می شود  دولت هایی که با وجود همسویی با آمریکا با بدعهدی آنها مواجه شدند در منطقه خاورمیانه مصر نمونه بارز آن است همچنین بدعهدی با هم پیمانان خود از جمله لیبی نمونه آشکار پیمان‌شکنی آمریکا است قذافی با آمریکا همراهی و همکاری بسیاری داشت و دست نشانده آمریکا بود اما در نهایت سرنگون شد و آمریکا حمایت از وی نکرد که تعبیر آیه قرآن است که اینا هر کجا وارد می شوند باعث نابودی و سرنگونی می شوند.


کارشناس حقوق بین الملل اظهار داشت: حضور آمریکا در عراق باعث خرابی ها و کشتار زیادی شده است آمریکا با راه اندازی داعش در عراق باعث از بین رفتن زیرساخت‌های این کشور شد در حالی که با وعده و وعید برای مردم عراق به این کشور آمده بود در اطراف خود آمریکا نیست حمایت هایی از کشورهای که دولتمردان آن با آمریکا همراه بودند از جمله ونزوئلا می کردند که در نهایت این دولت ها سرنگون شدند.

وی گفت: با توجه به سابقه آمریکا در بدعهدی به قول فرموده حضرت امام ذات مخالفت با آمریکا دارای ارزش است در داخل کشور ایران هم مردم به تفکر تسلیم شدن در برابر آمریکا رای نخواهند داد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , , قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه