اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

بستری بیماران کرونایی در مازندران به ۹۰۰ نفر نزدیک شد/استفاده از ماسک بهترین واکسیناسیون

بستری بیماران کرونایی در مازندران به ۹۰۰ نفر نزدیک شد/استفاده از ماسک بهترین واکسیناسیون
سیدعباس موسوی گفت: در حال حاضر 829 نفر بیمار مشکوک با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی مازندران بستری هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ،‌ اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته 144 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در این مدت تعداد 287 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه می‌دهند.
 
وی تصریح کرد: هم اکنون 829 نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد 222 نفر با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.
 
موسوی خاطرنشان کرد: ضدعفونی کردن سطوح، تهویه مناسب، ماسک زدن، شستن مستمر دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی و عدم حضور در تجمعات می‌تواند به کنترل و کاهش ابتلا به بیماری کمک کند.
 
وی با اشاره به اینکه برای قطع زنجیره کرونا، ماسک بزنیم،‌ گفت: ساده‌انگاری این بیماری و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی از جمله عدم استفاده از ماسک در اماکن عمومی سبب گسترش سریع‌تر ویروس کرونا می‌شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا، موارد ابتلا و مرگ را در مازندران کاهش می‌دهد، ادامه داد: مازندران با توجه به وضعیت تردد مسافران ، دارابودن بیماران زمینه‌ای، چاقی و دیابت، پرخطر است و خواستار  وفاق وهمدلی برای مراقبت از مردم استان شد.
 
موسوی با اشاره به این که افراد مسن بالای ۶۰ سال و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند باید کمترین حضور را در اجتماع داشته باشند، گفت: بهترین واکسیناسیون استفاده از ماسک است که =میزان استفاده از ماسک افزایش یافت باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
 
وی با بیان اینکه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و عدم حضور در تجمعات به قطع زنجیره کرونا کمک کنیم، گفت: از حضور در محافل خانوادگی و دورهمی دوستانه و جمع بستگان که می‌تواند عاملی برای انتقال و شیوع این بیماری باشد باید پرهیز شود.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه