اخبار داغ

استاندار خراسان شمالی:

۸۶ میلیارد تومان برای درمان بیماران کرونایی در خراسان شمالی هزینه شده است

۸۶ میلیارد تومان برای درمان بیماران کرونایی در خراسان شمالی هزینه شده است
محمد علی شجاعی با بیان اینکه اولویت تصمیمات ستاد کرونا باید سلامت مردم باشد، گفت: تاکنون 86 میلیارد تومان برای درمان بیماران کرونایی در خراسان شمالی هزینه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: به طور متوسط برای هر فرد مبتلا به کرونا که بستری می شود به غیر از هزینه خانواده حدود ٢٠ میلیون تومان برای دولت نیز هزینه ایجاد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک,

شجاعی تاکید کرد: تا کنون در استان 4 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند که بدون احتساب هزینه هایی که خانواده برای بیمار انجام می هد، 86 میلیارد تومان از سوی دولت برای درمان بیماران کرونا هزینه شده است.

,

وی با اشاره به اینکه مبارزه با کرونا تنها متوجه وزارت بهداشت و وزارت کشور نیست بلکه نیازمند بسیج عمومی است، گفت: در خصوص بیماری کرونا آنچه که باید در قالب توصیه و اطلاع رسانی باشد در ٨ ماه گذشته انجام شده است.

,

وی با تاکید بر اینکه در تصمیمات ستاد کرونا سلامتی مردم باید در اولویت اول قرار گیرد، تصریح کرد: قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای مهلت دادن نیست بلکه برای اجرای مصوبات است.

,

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: ارائه خدمات به افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند ممنوع است و دستگاه ها و سازمان ها حتی از ارائه خدمات به ارباب رجوعی که از شهر دیگری آمده اما پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده، خودداری کنند.

شجاعی افرادی را که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند را معضل فعلی دانست و گفت:همه متوجه شرایط سخت موجود هستند اما این دلیلی برای عدم رعایت پروتکل های بهداشتی نیست.

,
,
,

وی جدیت بخش های دولتی و خصوصی برای عدم ارائه خدمت به افرادی که پروتکل ها و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی کند را ضمانت اجرایی مصوبات ستاد کرونا عنوان کرد.

 

,
,
,

تعطیلی محل های تفریح و کسب وکار که پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با انجام کار کارشناسی شده از سوی فرمانداری ها محل های تفریح و یا کسب و کار که پروتکل های بهداشتی در آن ها رعایت نمی شود، شناسایی و تعطیل شود.
شجاعی با تاکید بر اینکه هیچگونه تجمعی نباید در استان شکل بگیرد، از فرمانداران خواست تا ظرف 48 ساعت آینده گزارشی مکتوب از خدماتی که امکان انجام الکترونیکی و بدون حضور مردم وجود دارد و همچنین خدماتی که امکان الکترونیکی شدن دارند اما به دلیل نبود زیرساخت ها حضوری انجام می شوند، احصا و به دبیر خانه ستاد استانی کرونا اعلام شود.

وی همچنین به بانک ها دستور داد تدبیری بیاندیشند تا از تجمع شهروندان در بانک ها جلوگیری شود و علاوه بر اعطای تسهیلات مصوب به مشاغلی که از کرونا آسیب دیده اند در موارد خاص بسته های حمایتی از صنوفی که بیشترین آسیب را دیده اند، تعریف شود.
وی همچنین خواستار احصا تمام پروژه های عمرانی حوزه بهداشت و درمان و تسریع در روند بهره برداری آن ها شد.

بررسی تاثیر آلودگی هوا بر شیوع بیماری کرونا توسط محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی، احصا نیروهای مورد نیاز بهداشت و درمان، ممنوعیت ورود اتوبوس ها و کامیون ها به درون شهرها و همچنین تهیه اطلس جمعیتی گروه های آسیب پذیر و حمایت ویژه از این افراد از مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بود.

انتهای پیام/گ

, تعطیلی محل های تفریح و کسب وکار که پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود, تعطیلی محل های تفریح و کسب وکار که پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه