اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

بستری 803 بیمار کرونایی در مراکز درمانی مازندران/آمار مبتلایان به کرونا نگران‌کننده شد

بستری 803 بیمار کرونایی در مراکز درمانی مازندران/آمار مبتلایان به کرونا نگران‌کننده شد
عباس موسوی گفت: هم اکنون 803 نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی استان بستری هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعباس موسوی در گفت و گو با بلاغ اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد 139 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.

وی بیان کرد: ظرف همین مدت تعداد 164 نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: هم اکنون 803 نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد 210 نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

وی بیان کرد: ضدعفونی کردن سطوح ، تهویه مناسب ، ماسک زدن ، شستن مستمر دست‌ها ، رعایت فاصله فیزیکی و عدم حضور در تجمعات می‌تواند به کنترل و کاهش ابتلا به بیماری کمک کند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: بیماری کرونا می‌تواند تمامی ارگان‌های بدن را درگیر کند به عنوان مثال نباید فکر کرد حتی آبریزش بینی و سرفه از علامت‌های کرونا نیست بلکه این علائم هم می‌تواند نشان دهنده ابتلاء فرد به کرونا باشد.
 
این مسئول اظهار کرد: به علت علاقه ویژه این ویروس به عروق قلبی شاهد افزایش سکته‌ها هستیم. مکانیسم عمل این ویروس باعث ایجاد لخته خون و تورم در رگ‌ها می‌شود که سکته‌های قلبی و مغزی و آمبولی ریه را در پی دارد.
 
موسوی گفت: طبق دستورالعمل کمیته مقابله با کرونا افراد بیمار باید دو تا سه هفته خود را قرنطینه و از دیگران جدا کنند و پس از آن نیز به مدت ۶ هفته در خانه ماسک بزنند و به طور مداوم در بیرون از خانه از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه