اخبار داغ

کرونا مهمان همیشه‌درصحنه عروسی‌ها شده است؛

جشن هایی با طعم کرونا و ساز ناکوک مرگ

جشن هایی با طعم کرونا و ساز ناکوک مرگ
خانواده های امروز باید بدانند، جشن های عروسی آنان با طعم کرونا و ساز ناکوک مرگ عجین شده است و شادی برای آنان دوام اندکی خواهد داشت و طنینی از غم را برای برخی از شرکت کنندگان این جشن ها می نوازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ،کرونا ویروس، کوید 19،ویروس قرن، همه و همه لقب و اسم هایی هستند که از یک ویروس برخواسته از شهرهای چین به یک باره در جهان منتشر شد و نوع های جهش یافته آن در کل جهان شروع به تکامل و کشتن بی رحمانه مردم عادی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

ویروسی که شباهت بسیار زیادی به آنفلوآنزا و سرماخوردگی دارد اما میزان مرگ میر وکشتار آن بسیار شدیدتر و ترسناکتر نسبت به بیماری های دیگر بوده است.

,

, ,

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی؛این ویروس به دلیل گیرایی شدید نسبت به دیگر ویروس ها، باعث آلودگی شدید در هوای محیط شده و حتی آثار مخرب آن چندین روز بر روی هرگونه سطوح باقی خواهد ماند.

,

بااینکه از اواخر اسفندماه 98 و با شیوع ویروس کرونا فعالیت تمامی تالارهای پذیرایی ممنوع شد و بسیاری از جوانان و عروس و دامادها از برگزاری جشن عروسی و یا عقد منصرف شده و یا آن را به تعویق انداختند تا شرایط کرونایی آرام شود ولی حالا در هفته‌های اخیر با تداوم بیماری کووید ۱۹ شاهد برگزاری عروسی‌ها هستیم.

,

, ,

برگزاری این عروسی‌های زیرزمینی و پنهانی در برخی از شهرهای استان چهار فصل کهگیلویه وبویراحمد در شرایطی که این استان ازنظر شیوع ویروس کرونا در حالت قرمز قرار دارد، خود جای تعجب است.بر اساس اعلام وزارت بهداشت کشور، رعایت نکردن مسائل بهداشتی، برگزاری جشن ها با حضور افراد زیاد و حتی عروسی ها و مراسمات ختم، باعث درگیر شدن بسیاری از افراد در کشور شده است.

,

جشن هایی با طعم کرونا و ساز ناکوک مرگ

, جشن هایی با طعم کرونا و ساز ناکوک مرگ, جشن هایی با طعم کرونا و ساز ناکوک مرگ,

در این گزارش کلام ما در مورد برگزاری عروسی هایی در دیار زاگرس و استان چهار فصل بوده که با رعایت نکردن بسیاری از این خانواده ها و اثرات زیان بار ویروس کرونا، باعث ناقل شدن عده ای زیاد از این خانواده ها به ویروس کرونا شده است.

,

امروز مردم دیار زاگرس باید بدانند که کرونا مرز نمی شناسند و به کوچک و بزرگ و جوان و میانسال ،زن و مردم رحم نمی کند وآنچه حاصل از این جشن ها می ماند پشیمانی بعد از ابتلا است.

,

کرونا مرز نمی شناسد!!

, کرونا مرز نمی شناسد!!, کرونا مرز نمی شناسد!!,

, ,

از سویی دیگر کهگیلویه وبویراحمد به دلیل داشتن فرهنگ های سنتی در برگزاری عروسی های خود و داشتن بعضاً چشم و هم چشمی و توقعات بیجا، برخی از خانواده ها در روز های بغرنج کرونایی باز هم عروسی هایی با مهمان زیاد و رقص های آنچنانی برگزار می کنند که ترکش های ان و ناقل شدن افزاد زیادی در این عروسی ها به ویروس کرونا چند روز بعد از آن فضای شهر و استان را پر می کند.

,

جشن هایی که به گفته مسئولان امروز نیمی از مبتلایان به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده و تعداد کثیری را نیز به گام مرگ فرو برده است.

, جشن هایی که به گفته مسئولان امروز نیمی از مبتلایان به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده و تعداد کثیری را نیز به گام مرگ فرو برده است., جشن هایی که به گفته مسئولان امروز نیمی از مبتلایان به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده و تعداد کثیری را نیز به گام مرگ فرو برده است.,

اما مسئله اینجاست، چرا خانواده ها و بعضاً بزرگان این طوایف تن به برگزاری چنین جشن هایی آن هم در این ایام بغرنج می دهند و چرا حداقل حاضر به برگزاری یک جشن مختصر آن هم به صورت خانوادگی نیستند.

,

رقص کرونا زیر پوست جشن های زیر زمینی در زاگرس

, رقص کرونا زیر پوست جشن های زیر زمینی در زاگرس, رقص کرونا زیر پوست جشن های زیر زمینی در زاگرس,

آنچیزی که امروز در چنین جشن هایی بیشتر از همه نمود پیدا کرده ، رقص کرونا زیر پوست عروسی های طایفه ای است، عروسی هایی که به دلیل چشم و هم چشم و بعضاً خرده فرهنگ های ناملموس امروز به یک معضل برای مردم این دیار تبدیل شده است.

,

موضوعی که بیشتر از آنچه طعم شیرین این جشن را برای خانواده ها داشته باشد به یک مرثیه شوم و حتی یک ختم و عزا در آینده برای برخی حاضران در این جشن ها تبدیل شده و تعداد بیشماری از  هم نوعانمان به این ویروس مبتلا شده اند.

,

برگزار عروسی آن هم در برهه ای که مسئولین خواستار رعایت کردن پروتکل های بهداشتی، برگزار نکردن جشن ها و عروسی ها شده اند؛یک لج بازی از سوی بسیاری از افراد بوده که صدمات زیادی را به جامعه وارد کرده است.

,

عروسی هایی که طنین مرگ را بیشتر از شادی می نوازند

, عروسی هایی که طنین مرگ را بیشتر از شادی می نوازند, عروسی هایی که طنین مرگ را بیشتر از شادی می نوازند,

خانواده ها امروز باید بدانند،جشن های عروسی آنان امروز با طعم کرونا و ساز ناکوک مرگ عجین شده است و شادی برای آنان دوام اندکی خواهد داشت و طنینی از غم را برای برخی از شرکت کنندگان این جشن ها می نوازد.

,

, ,

آمار‌های نگران کننده‌ای از روند صعودی شیوع کرونا در استان در حالی منتشر می‌شود که خبری از رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در برخی از جشن های عروسی در استان نیست.

,

چرا باید آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بالا برود؟!

, چرا باید آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بالا برود؟!, چرا باید آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بالا برود؟!,

مقامات استان دلیل اصلی این مسئله را برگزاری مجالس پرتجمع عروسی و عزا عنوان می‌کنند. بطوریکه دکتر پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در یک قلم ابتلای برخی از شهروندان به ویروس کرونا از ابتلای بیش از ۵۰ نفر از شرکت کنندگان در مراسم‌های عروسی و عزا در یک روز خبر داد و در همین رابطه حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز مراسم‌های عروسی و عدم رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را در این امر نقش آفرین دانسته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه