شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان گیلان
ساعت: 14:15 منتشر شده در مورخ: 1399/08/17 شناسه خبر: 1664680
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان:

کرایه حمل و نقل توافقی است/ نرخ سیمان باید مشخص و مصوب باشد/ مخالف مبلغ پشت بارنامه هستیم

کرایه حمل و نقل توافقی است/ نرخ سیمان باید مشخص و مصوب باشد/ مخالف مبلغ پشت بارنامه هستیم
با اشاره به افزایش قیمت سیمان، گفت: بدنبال این هستیم که یک روال و مکانیزمی ایجاد شود تا مصرف کننده جزء با قیمتی ثابت سیمان مورد نیاز خود را تأمین کند، سیمان چیزی نیست که تحت تأثیر تحریم قرار گرفته باشد و تنها نیاز به نظارت و قیمتی مصوب دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریبرز مرادی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در گفتگو با خبرنگار 8دی، با بیان اینکه افزایش قیمت سیمان در روزهای اخیر ارتباطی به کرایه حمل و نقل ندارد اظهار کرد: کرایه حمل و نقل بر اساس مصوبه شورای اقتصاد بین صاحب کالا و شرکت حمل و نقل توافقی است.

وی درباره اجرای نرخ تن کیلومتر بیان کرد: از سال ۹۷ تاکنون بر اساس اعتصابات کارگران نرخ تن کیلومتر اجرا می شود، نرخ تن کیلومتر ناشی از مصوبه ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور است که نرخ شاخص هر ساله بر اساس توافقات بین انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل و انجمن صنفی رانندگان مشخص و در سیستم کنترل بارنامه ثبت و بر اساس این عدد اداره کل راه و ترابری نظارت دارد.

تمام مبلغ پرداختی باید در متن بارنامه آورده شود/ مخالف مبلغ پشت بارنامه هستیم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به گزارشاتی که حاکی از دریافت مبالغ اضافه ای که پشت بارنامه از ناحیه خریداران سیمان پرداخت می شود گفت: ما هم مخالف مبلغ پشت بارنامه هستیم چون حقوق دولت تضعیف می شود و در واقع هر مبلغی که بایستی پرداخت شود در متن بارنامه باید آورده شود.

مرادی درباره چرخه حمل بار از مبدأ به مقصد، گفت: در چرخه حمل و نقل جدا از راننده، خریدار سیمان از فروشنده که عامل تولید است خرید کرده و اعلام بار شکل می گیرد، برای اعلام بار بایستی به شرکت حمل و نقل مراجعه کرده و محل دقیق مقصد بار مشخص شود، وقتی که این مراحل انجام شود کارخانه سیمان به عنوان فرستنده کالا محسوب می شود و با هماهنگی شرکت حمل و نقل و بر اساس ضوابطی که در حوزه حمل وجود دارد بار از مبدا به سمت مقصد حمل می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه گاهی در این چرخه بازار سیاه رخ می دهد گفت: گاهی راننده هم خریدار سیمان است، هم حمل کننده سیمان و باعث شکل گیری چرخه نادرست حمل و نقل شده و متأسفانه بازار سیاه ایجاد می شود.

مرادی با تأکید بر نرخ مصوب سیمان، حمل و نقل بیان کرد: اگر نرخ سیمان مصوب باشد بطوریکه خریداران جزیی که بعنوان مثال ۵یا ۱۰پاکت سیمان می خواهند به یک قیمت مصوب و مشخص موارد مصرفی خود را چه امروز و چه یک هفته آینده خریداری کنند، اداره کل راهداری و تعزیرات حکومتی آمادگی کامل برای مقابله با راننده و شرکت های متخلف را دارد.

وی ادامه داد: بزودی جلسه ای با حضور نمایندگان استانداری، اداره صنعت معدن و تجارت، اداره تعزیرات، شرکت سیمان، انجمن‌های صنفی، شرکت‌های حمل و نقل، رانندگان و اداره کل راهداری برگزار میشود تا تصمیم نهایی در مورد قیمت حمل و نقل گرفته شود سپس با نظارت و ورود تعزیرات قیمت سیمان بیش از این بالا نخواهد رفت.

 بازار سیمان ارتباطی به تحریم های اقتصادی ندارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با تاکید بر اینکه سیمان ارتباطی به تحریم های اقتصادی ندارد خاطرنشان کرد: بدنبال این هستیم که یک روال و مکانیزمی ایجاد شود تا مصرف کننده جزء با قیمتی ثابت سیمان مورد نیاز خود را تأمین کند، سیمان چیزی نیست که تحت تأثیر تحریم قرار گرفته باشد و تنها نیاز به نظارت و قیمتی مصوب دارد.

راهداری ناظر است نه تعیین کننده قیمت کرایه حمل و نقل

مرادی با بیان اینکه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان تعیین کننده قیمت کرایه حمل و نقل نیست افزود: شرکت های حمل و نقل، انجمن رانندگان و شرکت سیمان جلسه ای برگزار کنند و در مورد نرخ کرایه باهم به توافق برسند، ما این نرخ را مصوب و وارد بارنامه و بر امور ذیربط نظارت می کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، ادامه داد: طی ۶_۷ماه اخیر بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰هزار تومان کالا در استان حمل و انتقال داده شده است، در رابطه با هیچکدام از این کالاها با مشکل افزایش قیمت مواجه نشدیم زیرا شرکت های حمل و نقل و انجمن های صنفی با هم توافق و ما بعنوان ناظر عمل می کنیم.

بخشی از افزایش قیمت سیمان ناشی از میزان عرضه و تقاضا در بازار است/ نرخ سیمان باید تعزیراتی، مشخص و مصوب باشد

وی با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت سیمان ناشی از عرضه و تقاضا در بازار است افزود: نرخ سیمان باید تعزیراتی، مشخص و مصوب باشد در این چند وقت اخیر بخشی از افزایش قیمت سیمان بدلیل تقاضای زیاد در بازار است، قبلا سیمان از همدان، سبزوار، آبیک وارد گیلان و بازار اشباع می شد اما الان بدلیل کمبود سیمان هر استانی نیاز داخلی خود را تامین میکند.

با راننده متخلف به شدیدترین شکل ممکن برخورد خواهیم کرد

مرادی در پایان خاطر نشان کرد: پس از توافق و تصویب قیمت مشخص، اگر راننده ای در ارتباط با مبلغ بارنامه ریالی بیشتر دریافت کند و چنین تخلفاتی انجام دهد، شدیدا با وی برخورد خواهم کرد.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1664680
ارسال نظر
نظرات