اخبار داغ

ضد و نقیض ادعای مدیرکل آموزش‌و‌پروش خراسان رضوی؛

مشکل اینترنت، دانش‌آموزان روستای «پیوه‌ژن» را به کنار جاده کشاند/ خدابنده: تمام مدارس روستایی اینترنت دارند

مشکل اینترنت، دانش‌آموزان روستای «پیوه‌ژن» را به کنار جاده کشاند/ خدابنده: تمام مدارس روستایی اینترنت دارند
با تعطیلی مدارس در مناطق قرمز، هنوز شاهد آن هستیم که برخی روستاها از امکانات کافی برای استفاده دانش آموزان از آموزش‌های مجازی برخوردار نیستند این در حالی است که مدیرکل آموزش‌و‌پروش خراسان رضوی مدعی شد تمامی مدارس روستایی استان به اینترنت متصل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، سال تحصیلی جدید در مناطق سفید به صورت حضوری و نیمه حضوری و در مناطق قرمز به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه می‌دهد این در حالی است که متأسفانه برخی روستاها و مناطق محروم هنوز از امکانات کافی برای استفاده از آموزش‌های مجازی را ندارد و این امر مشکلات فراوانی را برای دانش‌آموزان این مناطق به وجود آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

در همین راستا چندی پیش فیلمی از یکی از روستاهای اطراف مشهد منتشر شد که در این فیلم نشان داده می‌شد که دانش‌آموزان روستای پیوه‌ژن از توابع احمدآباد در شهرستان مشهد به دلیل مشکل اینترنت، در کنار جاده مشغول درس خواندن شدند که این فیلم واکنش‌های کاربران فضای مجازی را نیز به دنبال داشت.

,

, ,

کوهپیمایی اجباری دانش آموزان یک روستا در بردسکن برای دریافت شبکه شاد

, کوهپیمایی اجباری دانش آموزان یک روستا در بردسکن برای دریافت شبکه شاد,
علاوه بر این محمد ابراهیمیان، رئیس شورای اسلامی روستای خمی از توابع بخش مرکزی بردسکن نیز از محروم بودن دانش آموزان این روستا از شبکه شاد، خبر داده بود و گفت: روستای خمی نزدیکترین روستای منطقه کوهپایه به مرکز شهر بردسکن با فاصله ١١ کیلومتر است؛ ولی مردم این روستا به ویژه دانش آموزان از داشتن اینترنت و استفاده از محتوای درسی شبکه شاد، محروم هستند.
,
 
,
وی افزود: با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، دانش آموزان و دانشجویان این روستا به منظور بهره مندی از شبکه شاد و فضای مجازی برای خواندن و مرور دروس شان مجبورند مسیر سخت صعود به قله کوه مجاور روستا را بپیمایند که این امر می تواند برای آنها خطرآفرین باشد.
,
 
,
ابراهیمیان یادآور شد: روستای خمی برخلاف نزدیک بودن به مرکز شهرستان نسبت به سایر روستاهای این شهرستان، فاقد دکل و آنتن هوایی شبکه همراه است؛ درحالیکه تمامی روستاهای اطراف دارای آنتن و دکل شبکه همراه هستند.
,
 
,
, ,

اتصال 2070 مدرسه روستایی به اینترنت

, اتصال 2070 مدرسه روستایی به اینترنت ,

جهت پیگیری این موضوع قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: وضعیت این دانش‌آموزان در حال بررسی است اما لازم به ذکر است که در سال گذشته، 2070 روستای ما در خراسان رضوی به اینترنت دسترسی نداشتند اما با پیگیری‌های انجام شده توسط آموزش و پرورش خراسان رضوی و اداره کل فناوری استانداری خراسان رضوی تمامی این 2070 روستا از اردیبهشت تا شهریور ماه 99 به اینترنت متصل شدند.

,

تمامی مدارس روستایی خراسان رضوی به اینترنت متصل هستند

, تمامی مدارس روستایی خراسان رضوی به اینترنت متصل هستند,

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه تمامی مدارس استان به اینترنت متصل هستند، گفت: این بدان معنی نیست که تمامی روستاهای خراسان رضوی به اینترنت متصل هستند اما تمامی مدارس استان به اینترنت متصل هستند و در تمامی مدارس استان حداقل یک رایانه وجود دارد که از طریق مدم به اینترنت متصل است.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر امکان دستیابی دانش‌آموزان به فضای مجازی و شبکه شاد در داخل مدارس خراسان رضوی فراهم است و علاوه بر این روش‌های آموزشی ما در شرایط کرونایی متنوع است و در حال حاضر در مناطق سفید کرونایی کلاس‌های حضوری ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است و اگر فردی نتوانست از این کلاس‌ها استفاده کند او را به سمت آموزش مجازی سوق می‌دهیم.

,

فعالیت سه برابری معلمان برای تدریس در فضای مجازی

, فعالیت سه برابری معلمان برای تدریس در فضای مجازی,

خدابنده عنوان کرد: معلمان بیش از دو تا سه برابر زمان موظفی خود را برای تدریس و آموزش‌های مجازی اختصاص می‌دهند تا این آموزش‌ها از کیفیت کافی برخوردار باشند علاوه بر آن شبکه آموزش در حال ارائه محتواهای درسی است و سی‌دی‌ها، خود آموزها و فیلم‌های آموزشی را در سایت‌های آموزش و پرورش برای استفاده همکاران قرار داده‌ایم تا آن‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

,

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بیان کرد: تعطیلی مدارس در اختیار ستاد استانی مقابله با کرونا قرار دارد و ما تنها مجاز به تعطیلی 2 هفته‌ای مدارس هستیم که در صورت صلاح دید این مدت می‌تواند تمدید شود که در حال حاضر مدارس استان در مناطق قرمز به مدت دو هفته تعطیل شده‌اند.

,

وی خاطر نشان شد: در مناطق سفید که مدارس به صورت حضوری برگزار می‌شود نیز به مدارس اعلام شده است که دانش‌آموزان مکلف به حضور در مدارس نیستند و غیبت برای آن‌ها منظور نشود، علاوه بر آن در صورتی که یک دانش‌آموز تست کرونایش مثبت اعلام شود، کل کلاس باید تعطیل شود و اگر در مدرسه‌ای عوامل اجرایی و معلمان به کرونا مبتلا شدند کل مدرسه باید تعطیل شود که پیش از این دستورالعمل آن به مدارس ابلاغ شده است.

,

, ,

پیگیری رفع مشکل اینترنت روستاهای بردسکن از طریق استان

, پیگیری , رفع مشکل اینترنت روستاهای بردسکن از طریق استان,

همچنین سید مجید هاشمی، رئیس مخابرات شهرستان بردسکن در خصوص مشکل دانش آموزان روستاهای این منطقه گفت: مکاتبه و نامه نگاری‌هایی از طرف مخابرات بردسکن با مخابرات استان و هم از طرف فرماندار و دهیاری و شورای اسلامی روستای خمی با اداره کل ارتباطات خراسان رضوی انجام شده است و درحال پیگیری است و مسئولان بردسکن مشکل خمی و روستاهای مشابه را به جد پیگیری می‌کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: به غیر از روستای خمی نیز چند روستای دیگر منتظر اینترنت هستند که می‌طلبد برای درخواست‌های مذکور از سمت اداره کل ارتباطات استان پیگیری لازم صورت گیرد کما اینکه تاکنون برای پروژه‌های موبایل و اینترنت خانگی این اتفاق در بسیاری از نقاط روستایی شهرستان افتاده و تلاش اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در این زمینه قابل تقدیر است.

,

حال باید ببینیم چه زمانی مشکل اینترنت تمامی روستاهای خراسان رضوی برطرف می‌شود تا هیچ دانش آموزی به دلیل نبود زیرساخت های لازم از تحصیل باز بماند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه