اخبار داغ

ورود سامانه بارشی به آلودگی 23 روزه هوای اراک پایان داد!

ورود سامانه بارشی به آلودگی 23 روزه هوای اراک پایان داد!
در شرایطی که کلانشهر اراک 23 روز متوالی در شرایط ناسالم قرار داشت با تغییر وضعیت جوی و ورود سامانه بارشی هوای این شهر امروز در وضعیت سالم قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۳۶ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب, .,

علیرغم اینکه 23 روز متوالی هوای اراک در شرایط ناسالم قرار داشت متاسفانه مسئولین استانی اقدامات لازم را برای بهبود کیفیت هوای اراک انجام نداده اند و حتی در این مدت که هوا ناسالم بوده است کمیته اضطرار آلودگی هوای اراک نیز تشکیل نشد.

,

, , , ,

وارونگی دما علت اصلی آلودگی/ فعالیت صنایع اطراف اراک ربطی به آلودگی هوا ندارد

, وارونگی دما علت اصلی آلودگی/ فعالیت صنایع اطراف اراک ربطی به آلودگی هوا ندارد, وارونگی دما علت اصلی آلودگی/ فعالیت صنایع اطراف اراک ربطی به آلودگی هوا ندارد,

مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب، گفت: آلودگی ای که در طی این مدت میهمان کلانشهر اراک است، به علت وارونگی دما است و صرفا برای گروه های حساس خطرناک است.

, .,

وی افزود: در چنین شرایطی صرفا اطلاع رسانی شده و گاهی اوقات برای کاهش فعالیت مدارس یا ورزش در محیط بیرون تصمیماتی گرفته می شد که با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل کرونا، نیاز به اقدام خاصی نیست. ضمن اینکه وضعیت آن قدر هم وخیم نیست و صرفا گروه های حساس باید از قرارگیری در هوای آلوده خودداری کنند.

, .,

 

,

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: منشأ آلودگی بیشتر به دلیل وارونگی هوا و مربوط به این فصل سال است. متاسفانه عدم وجود بارندگی و وزش باد در طی این مدت در تشدید آلودگی ها موثر بوده است و تقریبا تمام کلانشهرهای کشور با چنین وضعیتی رو به رو هستند. برای چنین آلودگی هایی اقدامات بلند مدت(مدیریت احتراق موتورخانه ها، کاهش استفاده از وسیله نقلیه شخصی و ...) باید انجام شود و اقدامات کوتاه مدت تاثیر چندانی ندارد.

, .,

 

,

زندیه وکیلی در پاسخ به این سوال که فعالیت کارخانه های اطراف اراک چقدر در این آلودگی نقش دارند، گفت: چند روز گذشته در قسمتی از پتروشیمی شازند مشکلی ایجاد شده بود که باعث آلودگی چند ساعته شد و البته توسط محیط زیست استان پایش می شد ولی آلودگی این روزهای اراک ارتباطی با فعالیت پتروشیمی یا سایر کارخانه ها و واحد های صنعتی اطراف شهر اراک ندارد.

, .,

از عصر روز گذشته به دلیل ناپایداری هوا و وزش باد در برخی از ساعات پتانسیل انباشت آلاینده های جوی کاهش یافت و موجب بهبود کیفیت هوا در اراک و سایر مناطق پرجمعیت و صنعتی استان شد.

,

بر اساس اعلام هواشناسی استان مرکزی بارش ها در برخی مناطق شمال غرب استان از امشب بصورت پراکنده آغاز خواهد شد و فردا در مناطق بیشتری از استان شاهد بارش هایی خواهیم بود. هر چند بارش ها بطور کلی قابل ملاحظه نخواهد بود. روز دوشنبه از میزان ناپایداری ها کاسته خواهد شد اما روز سه شنبه و بویژه چهارشنبه بارش ها به صورت رگباری دوباره تشدید خواهد شد.

,

بر این اساس اراکی به دلیل تغییرات جوی هفته ای به دور از آلودگی را سپری خواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه