اخبار داغ

یادداشت؛

بازیگران غیرمنطقه‌ای درگیری قره‌باغ

بازیگران غیرمنطقه‌ای درگیری قره‌باغ
فرماندهی مشترک تمامی تحرکات در منطقه قره‌باغ، آمریکا و ناتو است و با توجه به شکست‌های پی‌درپی آمریکا در منطقه از جبهه مقاومت و اینکه صهیونیست‌ها در رویارویی با جبهه مقاومت دچار چالش و انفعال شده‌اند، این بازیگران غیرمنطقه‌ای در تلاش هستند درگیری را مدیریت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی که ضرورت استمرار و تقویت ان بیش از گذشته ملموس است مسئله امنیت است، امنیتی که صدها هزار نفر در این مسیر فداکاری کردند و شهید و جانباز شدند، فداکاری‌های صورت گرفته موجب امنیت انقلاب و ملت ایران شده و ضرورت دارد مرزهای امنیتی خودمان را تا جای ممکن عمق ببخشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

درگیری اخیر ارمنستان با آذربایجان در منطقه قره‌باغ و نسبت آن با امنیت ملی و منافع ملی ایران جای بررسی دارد چراکه شعله‌ور شدن این درگیری تاریخی که پس از فروپاشی جماهیر شوروی خودنمایی کرد در شرایط کنونی ریشه در تلاش ناکام امریکا برای جلوگیری از قدرت گرفتن سه‌گانه روسیه، چین و ایران در منطقه دارد.

,

آمریکا هر چه تلاش برای منزوی کردن ایران اسلامی در منطقه داشت نتوانست و ایران در منطقه با ائتلاف‌های قوی موقعیت خودش را مستحکم‌تر کرده است.

,

نقش ترکیه در این درگیری‌ها و ایجاد پایگاه‌های دائمی نظامی در کشور آذربایجان به‌منظور رصد تحرکات روسیه و حتی دادن اطلاعات به اسرائیل است که نتیجه آن فشار به ایران اسلامی خواهد بود بنابراین نقش ترکیه در این درگیری بسیار منفعت‌طلبانه، متکبرانه و بی‌ثبات است که البته بی‌نتیجه خواهد ماند.

,

نکته بعدی تلاش برای ایجاد یک ساختار نظامی برای ناتو از سوی استکبار جهانی و صهیونیست‌ها با هدف افزایش فشار و تهدید علیه ایران است که از جمله اهداف استکبار جهانی است.

,

آمریکا و اسرائیل با هر دو کشور طرف درگیری قره‌باغ ارتباط دارند و نمی‌خواهند این درگیری‌ها خاتمه یابد تا بهانه‌ای برای توسعه و حضور ناتو و ایجاد پایگاه‌های نظامی داشته باشند. انتقال دو هزار نفر از تروریست‌های تکفیری آسیای میانه به منطقه درگیری قره‌باغ از سوریه در راستای افزایش تنش‌ها و به عنوان بخشی از برنامه محاصره راهبرد چین، روسیه و ایران بوده و با هدف جنگ‌های نیابتی است.

,

فرماندهی مشترک تمامی تحرکات در منطقه قره‌باغ، آمریکا و ناتو است و با توجه به شکست‌های پی‌درپی آمریکا در منطقه و سیلی‌های محکم از جبهه مقاومت و صهیونیست‌ها در رویارویی با جبهه مقاومت دچار چالش و انفعال شده‌اند در تلاش هستند موقعیت ناتو را توسعه دهند و درگیری را مدیریت کنند.

,

درگیری‌های قره‌باغ با توجه به نقش بازیگران ابعاد بین‌المللی و منطقه به خود گرفته و دخالت بازیگران غیرمنطقه ای با اهداف شوم و نزدیک کردن تروریست‌های تکفیری به مرزهای ایران اسلامی بوده و مهم‌ترین اهداف دشمنان اسلام در منطقه قره‌باغ زمینه‌سازی برای نفوذ گسترده‌تر منطقه راهبردی قفقاز و در همسایگی ایران و روسیه است.

,

دشمنان در پی فعال نگه‌داشتن خطوط تعارض قومی و دینی در منطقه است تا در شرایط مقتضی بهره‌برداری داشته باشد و در پی ایجاد پایگاه و شکل‌دهی کانون تنش پایدار با حضور نیروهای بیگانه در کنار مرزهای ایران و روسیه هستند.

,

نمی‌توانیم نسبت به تحولات قره‌باغ و منطقه بی‌تفاوت باشیم و باید با مواضع هوشمندانه فعال باشیم چراکه جریانات مرتبط با بیگانگان تحرکاتی برای اختلاف‌افکنی صورت داده‌اند و مواضع ایران برای سازندگی و تلاش برای حفظ آرامش منطقه بوده است. تلاش دشمن برهم زدن تمرکز ایران و روسیه از مسائل غرب آسیا و سوق دادن آن به حوزه قفقاز است چراکه آمریکا هشت سال در منطقه تروریست‌هایی به سوریه و عراق سوق داده تا این کشورها را به زانو دربیاورد و جنگ نیابتی راه‌اندازی کند.

,

سید جلال امینی، کارشناس مسائل سیاسی

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه