اخبار داغ

عضو شورای شهر ساری اعلام کرد؛

انتخاب شهردار جدید ساری در انتظار تصمیم نهایی دستگاه قضا

انتخاب شهردار جدید ساری در انتظار تصمیم نهایی دستگاه قضا
علیجان شمشیربند در خصوص آخرین تصمیمات شورای شهر برای تعیین تکلیف صندلی خالی شهرداری ساری گفت: تصمیم شورا اجرای اقدامات بر مبنای قانون است و ما منتظر رأی نهایی دستگاه قضا هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیجان شمشیربند در خصوص آخرین تصمیمات شورای شهر ساری پس از دستگیری شهردار ساری در گفت وگو با بلاغ اظهار کرد: تصمیم شورا اجرای اقدامات بر مبنای قانون است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب شهردار جدید در دستور کار شورا قرار دارد یا خیر، افزود: بر اساس روال قانونی، انتخاب شهردار جدید باید در دستور کار باشد اما الآن ما تصمیمی در این خصوص نگرفته‌ایم.

عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: در جلسه عصر روز گذشته تصمیمی درباره انتخاب سرپرست و یا شهردار جدید گرفته نشده است.

شمشیربند تصریح کرد: تکلیف شهردار را قانون مشخص می‌کند و قانون می‌گوید زمانی شورای شهر مجاز به انتخاب سرپرست و یا شهردار است که اولا یا شهردار خودش استعفا دهد، دوما استیضاح شود و سوما از طریق دستگاه قضایی برایش حکم تعلیق صادر شود.

وی تاکید کرد: تا این لحظه، هیچ یک از موارد فوق برای شهردار فعلی ساری اتفاق نیفتاده است و لذا شورا به لحاظ قانونی مجاز به انتخاب سرپرست و یا شهردار نیست.

عضو شورای شهر ساری متذکر شد: درست است که شهردار در حال حاضر دستگیر شده است اما هنوز دستگاه قضا برای وی تصمیمی نگرفته است.

شمشیربند یادآور شد:در صورتی شورا اقدام به اخذ تصمیم برای انتخاب شهردار جدید می‌کند که یا به لحاظ قضایی، تصمیم نهایی صادر شود و شهردار استعفا دهد و یا شورای شهر بحث استیضاح را در دستور کار خود قرار دهد و قانع نشود.

وی عنوان کرد: باید منتظر تصمیم دستگاه قضا بمانیم.

عضو شورای شهر ساری در پاسخ به این سوال که شهروندان مرکز استان از شورا این سوال را دارند که چرا با وجود شورا چنین تخلفات گسترده‌ای در شهرداری رخ می‌دهد و برنامه شورا برای جلوگیری از حادث نشدن چنین اتفاقی چیست؛ اعلام کرد: برنامه نظارت شدید بر عملکرد شهردار است و تلاش ما این است که چنین تخلفاتی انجام نشود اما باید بپذیریم برخی تخلفات خارج از دید شورا است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه