اخبار داغ

تیغ تورم زیرگلوی معیشت و قدرت خرید مردم

تیغ تورم زیرگلوی معیشت و قدرت خرید مردم
تحریم‌ها و درکنارش بی مسئولیتی، بی تفاوتی، کم کاری، عدم برنامه ریزی درست و البته برخی فرهنگ ها و رفتار غلط سبب شده تا مردم متحمل فشارهای زیادی شودن و وضع معیشت شان حال و روز ناخوشی پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک،  این روز ها کشور تحریم‌های بی سابقه دشمنان را تحمل می‌کند از این رو افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها، تورم و فشار اقتصادی سفره مردم را از همیشه کوچکتر کرده و فشار بی سابقه ای گریبان گیر مردم است که برای بهبود این وضعیت نیاز مبرمی به عزم جدی و اقدامات جهادی مدیران و مسئولان، تکیه بر توان داخلی و برخوردهای قاطع با سهل‌انگاری‌ها، بی‌توجهی ها و سودجویی‌ها دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, ،,

برخی‌ بر این باورند که دلیل این وضعیت، نبود کالا در بازار و ممنوعیت واردات به کشور است و برخی نیز همچنان اعتقاد دارند که تحریم‌ها عامل اصلی تورم است؛ اما در این میان، عده‌ای همه چیز را رها کرده و منتظر معجزه هستند تا اوضاع درست شود، حال آنکه فشار همه این گرانی‌ها و تورم بر دوش مردم است.

,

شیوع کرونا هم تاثیرات منفی زیادی بر برخی از بخش‌های اقتصاد گذاشته، تعطیلی برخی مشاغل و کاهش شدید خرید و فروش، کسبه و صنوف را هم تحت تاثیر خود قرار داده است.

,

آنچه که بر همه آشکار است تلاش دشمن و استفاده از همه ظرفیت‌های در اختیارش برای فشار اقتصادی بیشتر به ملت ایران است و چیزی که در وضعیت موجود ضروری است اقدامات جهادی، انقلابی و میدانی است تا در شرایط موجود که دست کمی از شرایط جنگی ندارد کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی همچون 4 دهه گذشته از این پیچ تاریخی هم با سربلندی عبور کند.

,


دخل و خرج ها با هم همخوانی ندارد

,
, دخل و خرج ها با هم همخوانی ندارد, دخل و خرج ها با هم همخوانی ندارد,

محمدی یکی از شهروندان فاروج گفت: اوضاع اقتصادی مردم بسیار نامطلوب است و دیگر دخل و خرج با هم همخوانی ندارد، در مقابل افزایش ناچیز حقوق‌ها، هر روز بر قیمت اجناس و مایحتاج مورد نیاز مردم افزوده می شود.

,

وی اظهار داشت: قیمت همه اجناس لحظه ای شده و حتی اقلام ریز و ناچیز هم که در انبار فروشگاه ها هست به قیمت بروز و لحظه‌ای عرضه می‌شوند و متاسفانه کم پیش می‌آید کالایی در دو فروشگاه قیمت یکسان داشته باشد که این نشانه عدم نظارت و برخورد قاطع است.

,

یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: بنده ساکن روستا و کشاورز هستم . چیزی حدود یک ماه پیش محصول گوجه فرنگی خود را علی رغم زحمت و هزینه های زیادی که برایم داشت به قیمت ناچیز هزار تومان فروخته ام و الان باید برای مصرف خود همان محصول را در فاصله کمتر از یکماه به قیمت کیلویی 15هزار تومان بخرم.

,

وی در ادامه افزود: مشابه این داستان برای سایر محصولات هم اتفاق می افتد، حال چگونه با اندک سودهای کشاورزی و این گرانی زندگی خود را به سر ببریم. با این قیمت های سرسام آور آیا دیگر جوانی هست که بتواند از پس مخارج شروع زندگی مشترک برآید. 

,

آقای براتی اظهار داشت: در کنار همه این مشکلات و گرانی ها بی تفاوتی برخی مسئولین نسبت به این شرایط و نداشتن درک درستی از سختی وضع معیشت مردم به همان اندازه گرانی ها بر ناراحتی مردم می‌افزاید درحالی که فقط با مدیریت و برخوردهای قاطع با سودجویان می‌شود بخش اعظمی از این مشکلات را حل کرد.

,


سوق دادن نقدینگی به سمت تولید
حامد نوروزی کارشناس اقتصادی در این باره گفت: تحریم بر وضع موجود تاثیر گذار است اما نه اینکه دلیل همه مشکلات تحریم باشد.عوامل زیادی در کنار هم باعث شده است وضع معیشت مردم نامناسب شود.

,
, سوق دادن نقدینگی به سمت تولید, سوق دادن نقدینگی به سمت تولید,
,

وی افزود: توجه به مسئله‌ی اقتصاد و حل مشکلات معیشتی مردم یکی از موضوعات اصلی و مهم در بیانات رهبری است که اهمیت موضوع تا آنجاست که ایشان در شرایط فعلی، اقتصاد را مسئله‌ی اول کشور معرفی می‌کنند.

,

این کارشناس اقتصادی گفت: برای بهبود وضعیت معیشت کشور بویژه معیشت اقشار آسیب پذیر باید سریعوارد عمل شد و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل احیا شود.
نوروزی تکیه بر توان داخلی و راه انداختن چرخ تولید را از راهکارهای برطرف کردن مشکل بیکاری و بهبود بخشی از این وضع موجود عنوان کرد.

,
,

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث تضعیف وضعیت اشتغالزایی در کشور شده است بی‌توجهی به رفع مشکلات اساسی در بخش صنعت و کشاورزی است. این بخش‌های مولد اقتصادی در سال‌های اخیر به مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم کرده اند که نیاز به نگاه ویژه‌ای دارند.

,

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: در شرایط موجود باید نقدینگی به جای بازار و ارز و طلا به سمت بخش های مولد اقتصاد و تولید هدایت شود و در کنار آن با برنامه ریزی دقیق و تغییراتی در ساختار اقتصادی موجود به مرور زمان شرایط را بهتر کرد.

,

 

,

انتهای پیام/م.شادکام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه