اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی:

تردد روزانه ۵۰۰۰ معلم خراسان شمالی به روستاها تهدید بزرگی برای انتقال ویروس است

تردد روزانه ۵۰۰۰ معلم خراسان شمالی به روستاها تهدید بزرگی برای انتقال ویروس است
محمد وحیدی به تردد روزانه پنج هزار معلم در سطح استان اشاره کرد و گفت: به طور میانگین روزانه یک هزار سرویس، جابجایی این تعداد معلم را برعهده دارندکه احتمال انتقال ویروس از محیط شهر به روستا وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد وحیدی ، نایب رئیس کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با عصراترک  به تردد روزانه پنج هزار معلم در استان که بیش از 30 کیلومتر را طی می کنند ، اشاره و اظهارکرد: به طور میانگین روزانه یک هزار سرویس جابجایی این تعداد معلم را برعهده دارند که نگرانی بزرگی در این میان به چشم می خورد و احتمال انتقال ویروس از محیط شهر به روستا وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک ,

وی گفت: بر اساس تاکیدات استاندار خراسان شمالی در رابطه با کمیته‌های شورای آموزش و پرورش، قطعا در این کمیته ها باید پیشنهادات و طرح ها بارور شوند و زمانی که به جلسات شورای آموزش و پرورش راه پیدا می‌کند موضوع پخته تری را تحویل دهند، زیرا زمانی که یک مدیر نسبت به اطلاعات حوزه خود اشراف داشته باشد قطعاً تصمیمات منطقی تری نیز گرفته خواهد شد.

,

وحیدی اضافه کرد: از پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری اعتبار دو پروژه به دلیل اجرایی نشدن برگشت خورده بود که با پیگیری های انجام شده فرصت احیا دوباره به آنها داده شد و مبلغ 30 میلیارد تومان مجدد ابلاغ و به استان بازگردانده شد.

,

نائب رئیس کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:  سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور موافقت تکمیل پروژه‌های خیرسازو مشارکتی را در صورت افزایش ظرفیت خیرین تا 40 میلیارد تومان در سال 99 علاوه بر اعتبارات سال 1400 اعلام کرده که قطعا این ظرفیت می تواند بخشی از کمبودات را رفع کند.

,

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای رفع مشکل دانش آموزان متوسطه اول در منطقه عشایری استان پیشنهاد می شود باتوجه به بحران کرونا برای عشایر از جمله خانواده هایی که در مراوه تپه سکونت دارند، امکان جابجایی فرزندانشان با سرویس فراهم شود.

,

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای خانواده هایی که شرایط جابجایی مقدور نیست، به مدارس شبانه روزی که در نزدیکترین نقطه تا محل سکونت آنها وجود دارد، ساکن شوند که از تحصیل بازنمانند، زیرا با محدودیت هایی که کرونا ایجاد کرده است امکان اسکان آن ها در محیطی همچون نمازخانه مدرسه وجود ندارد.

,


وجود خلا در حوزه تربیت بدنی در سامانه شاد

,
, وجود خلا در حوزه تربیت بدنی در سامانه شاد, وجود خلا در حوزه تربیت بدنی در سامانه شاد,

وحیدی با بیان اینکه وضعیت سلامت، تغذیه و نظارت بر حوزه اضافه وزن دانش آموزان مهم و ضروری است، گفت: جمعیت دانش آموزی که تحرک زیادی داشتند متاسفانه مدت هشت ماه است که در محیط منزل قرنطینه شده اند و این قطعا در افزایش وزن آنها تاثیر زیادی داشته است و متاسفانه در فضای سامانه شاد در حوزه تربیت بدنی و تربیت خلا وجود دارد.

,

نائب رئیس کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک و نیم میلیارد دانش‌آموز در جهان متاثر از کرونا هستند، ادامه داد: دانش آموزان ایران نیز از این گروه مستثنی نیستند، بنابراین باید در فضای شاد بخشی به عنوان تربیت بدنی طراجی شود که دانش آموزان در محیط خانواده با انجام فعالیت هایی از افزایش بی رویه وزن جلوگیری کنند، همچنین از ظرفیت نیروهای متخصص در حوزه سلامت استان نیز بهره گرفته شود.

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه