اخبار داغ

در جلسه شورانشینان تبریز با نمایندگان مجلس مطرح شد؛

ایرادِ شورای نگهبان به طرح درآمد پایدار شهرداری/ 3/5 میلیون دانش آموز به فضای مجازی دسترسی ندارند

ایرادِ شورای نگهبان به طرح درآمد پایدار شهرداری/ 3/5 میلیون دانش آموز به فضای مجازی دسترسی ندارند
در جلسه امروز اعضای شورای تبریز با نمایندگان مجلس مشکلات شهر مطرح و بررسی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، ایرج شهین‌باهر ظهر امروز در جلسه اعضای شورای شهر تبریز با نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این دوره از شهرداری سعی کردیم پرداختی‌ها را یکدست کنیم زیرا متاسفانه در دوره‌های قبل تفاوت زیادی بین پرداختی به افراد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: در گذشته هفته‌ای یک یا دو مدیر عوض می‌شد اما در این دوره ثبات وجود داشت، تهیه و تدوین چشم انداز ۱۲ ساله مرکز پژوهش ها توسط خود کارکنان شهرداری انجام شد.

,

شهردار تبریز با اشاره به دیگر فعالیت های شهرداری در این دوره گفت: علی رغم مشکلات مالی کاربری فضای سبزی تغییر نداده ایم مگر اینکه آن را جایگزین کرده باشیم و ۴ هزار میلیارد تومان پرونده‌های قضایی علیه شهرداری را حل کرده‌ایم.

,

وی با بیان اینکه از ورود بی رویه نیروها به مجموعه شهرداری تبریز جلوگیری شد، عنوان کرد: حفظ موزه مشاغل و خرید اقلام مورد نیاز برای این موزه انجام شد و ۲۲ هزار میلیارد ریال برای مترو اعتبار تزریق شد.

,

شهین باهر در خصوص پروژه حاشیه شهر و بافت فرسوده یادآور شد: در بافت فرسوده و حاشیه‌ای پروانه ساختمانی صددرصد رایگان داده می‌شود اما دولت هیچ کمکی در این خصوص انجام نداده است.

,

وی ادامه داد: همچنین پروژه‌هایی مانند چوخورلار را علی‌رغم مشکلات مالی پیش می‌بریم.

,

طرحِ نامناسب ایستگاه تبریز-میانه در شهر

, طرحِ نامناسب ایستگاه تبریز-میانه در شهر,

عبدالله تقی‌پور هم در این جلسه عنوان کرد: وضعیت تبریز بسیار بحرانی است و نمایندگان تصمیماتی در این خصوص بگیرند.

,

وی با انتقاد از نقشه راه آهن تبریز-میانه توضیح داد: ایستگاه این پروژه باعث محدودیت تبریز شده و طرحی که در حال اجرا می‌باشد برای شهر مناسب نیست.

,

فریدون بابایی‌اقدم در خصوص انتقال حاشیه نشینان به شهرک جوانان گفت: شهرک جوانان در شورا تصویب و به تصویب شورای عالی معماری هم رسید، زمین این شهرک تامین شده و خواهشمندیم پیگیر ساخت سریعتر این شهرک باشید.

,

وی ادامه داد: هفت روستای الوار،اوغلو، آناخاتون و… مشکل روشنایی دارند و شاهد تصادفات متعدد در آنجا هستیم که نیاز به روشنایی دارد. کد آبادی سه روستا هم که در طرح جامع هستند لحاظ نشده و همین مساله در خدمت رسانی به آنجا مشکل ایجاد کرده است.

,

ایرادِ شورای نگهبان به طرح درآمد پایدار شهرداری‌ها

, ایرادِ شورای نگهبان به طرح درآمد پایدار شهرداری‌ها,

در ادامه محمد حسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به موضوعات مطرح شده توضیح داد: در مورد درآمد پایدار طرحی داده شد و بسیار روی آن کار شد و تصویب شد اما شورای نگهبان ایراد اساسی گرفت که کلی است.

,

وی ادامه داد: شورای نگهبان اعلام کرده که طرح علی رغم اصلاحات مغایر اصول قانون اساسی است و بر اساس قانون عوارض مطرح شده در اختیار شورا نیست.بر اساس قانون از طریق شورای عالی استان‌ها می توانید طرحی در این خصوص به مجلس و دولت بدهید.

,

نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر با اشاره به وظایف شورا در خصوص کرونا ابراز داشت: شورا در خصوص کرونا باید فعالتر شود و برای محلات پر تجمع پروتکل تدوین کند.

,

وی در خصوص بیمارستان تامین اجتماعی تبریز عنوان کرد: خواهش کردم که شرطی که در تصویب لایحه نوشته شده حذف شود و بر همین اساس است که تامین اجتماعی اقدامی انجام نمی‌دهد.

,

اولویت مجلس بهبود معیشت مردم است

, اولویت مجلس بهبود معیشت مردم است,

روح الله متفکر آزاد دیگر نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر با اشاره به مشکل بافت فرسوده در تبریز یادآور شد:نامه‌ای به آقای نوبخت نوشتیم که اقداماتی که در خصوص بافت فرسوده در دیگر شهرها انجام شده در تبریز هم انجام شود. چند سناریو پیشنهادی به ما دادند که گفتم شاید این طرح‌ها در تبریز اجرا نشود.

,

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به این حوزه ورود پیدا کنیم باید شهرداری و نمایندگان و تمامی مجموعه‌ها با کمک و عزم جدی این مشکل را حل کنند.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه الویت مجلس بهبود شرایط است، گفت: مردم به صورت جدی زیر فشار اقتصادی هستند و معیشت اصلی ترین آن است که این موارد در مجلس بررسی می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه در تبریز بافت فرسوده و حاشیه نشینی بعد از مشهد و تهران سومی است، عنوان کرد: معتقدیم حاشیه نشنید پدیده سکونتی نیست بلکه بی عدالتی در ریشه اجتماعی دارد.

,

متفکر آزاد در خصوص بحث تبدیل وضعیت‌ها توضیح داد: این موضوع که بدنه دولت بزرگ نشود حرف صحیحی نیست و عملا با این حرفا به دولت می‌گوییم کارها را برای شما سبک می‌کنیم، بدنه دولت اگر می‌خواهد کوچک شود باید از پذیرش نیروی کار مازاد خودداری شود.

,

وی ادامه داد: در خصوص کدآبادی ها و انتخابات شوراها فعلا مواردی در مجلس مطرح نشده است.

,

لزوم رسیدگی به معیشت حاشیه‌نشینان

, لزوم رسیدگی به معیشت حاشیه‌نشینان,

علیرضا منادی نماینده دیگر تبریز، اسکو و آذرشهر در این جلسه اظهار داشت: شورای شهر تبریز اعضای فرهیخته ای دارد و نماینده شورای شهر پایلوت نماینده مجلس است.

,

وی ادامه داد: پیشنهادم این است که جلسات شورا در ماه یک بار با حضور نمایندگان برگزار شود تا مشکلات و معضلات شهری در این راستا پیگیری شود که به نظرم این موضوع منجربه خروجی می‌شود.

,

این نماینده مجلس با بیان اینکه نظام سرمایه داری یک نظام بی رحم است، گفت: ۴سال آمریکا با تمام بی رحمی معضلات فراوانی را برای ما ایجاد کرد اما آمریکا نمی‌تواند ضربه‌ای به ایران وارد کند چراکه مردم با اتحاد زیر فشارهای اقتصادی نشان دادند که مشکلات را حل کنند.

,

وی ادامه داد: در خصوص حاشیه شهر و بافت فرسوده باید خود مسئولان وارد عمل شده و در ساخت و ساز نظارت داشته باشند در این صورت جلو فساد و ..گرفته می‌شود البته معیشت مردم در حاشیه شهر باید مورد توجه قرار گیرد تا خودمان نیز زندگی خوب را شاهد شویم.

,

منادی در خصوص نبروی انسانی و تبدیل وضعیت‌ها عنوان کرد: در خصوص موضوع نیروی انسانی پیگیری‌هایی را انجام داده‌ایم که طی دو ماه آینده کمسیون اجتماعی مجلس این معضل را حل خواهد کرد.

,

وی در پایان در خصوص مشکلات اجتماعی و فرهنگی گفت: مشکلات زیادی وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود و به طور مثال ۳/۵میلیون از دانش آموز به فضای مجازی دسترسی ندارند.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه