اخبار داغ

چرا "حق بیمه حوادث" از دانش‌آموزان در شرایط تعطیلی مدارس هم دریافت می‌شود؟!

چرا "حق بیمه حوادث" از دانش‌آموزان در شرایط تعطیلی مدارس هم دریافت می‌شود؟!
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره چرایی دریافت حق بیمه حوادث دانش‌آموزان آن هم در شرایط تعطیلی مدارس و آموزش‌های غیر حضوری توضیح داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غیرحضوری بودن آموزش دانش‌آموزان در بیشتر مناطق کشور و از سوی دیگر دریافت حق بیمه حوادث از دانش‌آموزان موضوعی است که از سوی خانواده‌ها محل پرسش قرار گرفته است.

گودرز کریمی‌فرد؛ مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره دریافت حق بیمه حوادث دانش‌آموزی آن هم در وضعیتی که مدارس تعطیل بوده و آموزش‌ها غیر حضوری است، گفت: در ماده 58 آیین نامه اجرایی مدارس مصوب شورای عالی آموزش و  پرورش به صراحت اعلام شده است مدیران مدارس الزاماً باید تصمیمی اتخاذ کنند که تمام دانش‌آموزان تحت پوشش بیمه حوادث قرار بگیرند.

وی افزود: البته مدیران مدارس باید به نحو شایسته چگونگی استفاده از مزایای بیمه نامه حوادث را به تمام دانش‌آموزان و اولیا اطلاع‌رسانی کنند، پس این الزام قانونی است و بیمه حوادث دانش‌آموزان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و باید عملیاتی شود.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیمه نامه حوادث دانش‌آموزی در دو بخش تهیه و تدوین شده است؛ بخش نخست، حوادث و درمان مازاد دانش‌آموزان و بخش دوم، مسئولیت مدنی بیمه‌شدگان در قبال یکدیگر و البته اشخاص ثالث.

کریمی‌فرد ادامه داد: حادثه ممکن است در مدرسه، منزل یا حتی در خارج از مدرسه اتفاق بیفتد بنابراین خیلی ارتباطی ندارد به اینکه مدرسه حتماً باید دایر باشد و دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حضور داشته باشند. مهم این است که بیمه‌نامه حوادث دانش‌آموزی در طول شبانه‌روز و در هر مکانی تمام دانش‌آموزان بیمه شده را به مدت یک سال تحصیلی در بخش حادثه، درمان مازاد و مسئولیت مدنی تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: با بیمه نامه حوادث، دانش‌آموزان در برابر هر نوع حادثه در طول شبانه روز چه در مدرسه و چه خارج از مدرسه تضمین خواهند بود چرا که اعتقاد داریم بالاترین هدف برای دانش‌آموزان و اولیا آرامش ذهن است.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا بیمه دانش‌آموزی در 9 ماه سال تحصیلی معتبر است یا 12 ماه سال، متذکر شد: این بیمه در 12 ماه سال معتبر است و دانش‌آموزان در تابستان نیز تحت پوشش این بیمه قرار دارند چون ممکن است در مدارس باشند و امتحانات شهریور را داشته باشند.

کریمی فرد همچنین گفت: دورنمای کرونا دارای ابهامات زیادی است و در شرایط فعلی نمی‌توان فضای حضور یا عدم حضور دانش‌آموزان را مشخص کرد، در بیمه نامه حوادث شخص دانش‌آموز ملاک است و نه صرفاً حضور فیزیکی او در مدرسه. در بیمه نامه حوادث دانش‌آموزی بنابر تعهدات انجام شده جبران غرامت فوت ناشی از هر نوع حادثه که ممکن است سیل، زلزله، صاعقه و اتفاقاتی در منزل یا خیابان باشد، هزینه‌های درمان سرپایی و بیمارستانی،  هزینه‌های جراحی ناشی از بیماری که ممکن است فرد در بیمارستان بستری شود و مازاد بر سهم بیمه پایه پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: در بیمه نامه حوادث هزینه خرید و پیوند کلیه لحاظ شده است و طبق اعلام انجمن حمایت از بیماران کلیوی خسارت آن را تا سقف تعیین شده پرداخت می‌کنیم، کاشت حلزون برای دانش آموزان تعریف شده است، در بخش مسئولیت مدنی جبران غرامت فوت ناشی از حادثه در حد دیه کامل و غرامت نقص عضو ناشی از حادثه برمبنای میزان نقص عضو  و رأی مراجع ذی صلاح تا حد دیه کامل قابل پرداخت است، جبران سایر هزینه‌ها در بیمه حوادث تا مبلغ 50 میلیون تومان علاوه بر موارد تعریف شده از دیگر مزایایی است که پیش بینی شده است.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در شبکه خبر درباره مبلغ بیمه دانش‌آموزی و سقف تسهیلات گفت: سقف تسهیلات بستگی به آپشن‌ها دارد. مبلغ دیه کامل چقدر است؟ ما آن را پرداخت می‌کنیم. غرامت نقص عضو چقدر است؟ بستگی به مبلغی دارد که رأی مراجع ذی صلاح تعیین می‌کند و از 150 میلیون تومان به بالا است. هر دانش آموز 5 هزار و 940 تومان برای یک سال تحصیلی بابت بیمه دانش‌آموزی پراخت می‌کند در واقع با این رقم سلامت و درمان دانش‌آموزان را  حداقل در یک سال تحصیلی در این شرایط کرونایی و مشکلات دارو و درمان تضمین می‌کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه