اخبار داغ

دوقطبی‌‌سازی کاذب «مذاکره_معیشت» برای کسب قدرت در انتخابات آینده/ استکبارستیزی به ترامپ‌ستیزی تقلیل یافته است

دوقطبی‌‌سازی کاذب «مذاکره_معیشت» برای کسب قدرت در انتخابات آینده/ استکبارستیزی به ترامپ‌ستیزی تقلیل یافته است
تحلیلگر سیاست خارجه گفت: این خوش خیالی است که عده‌ای در داخل برای کسب قدرت و دو قطبی‌‌سازی کاذب «مذاکره_معیشت» در انتخابات، با تطهیر دموکرات‌ها و تقبیح جمهوری‌خواهان در حال راه‌ اندازی پلیس خوب و بد هستند و کار را به جایی رسانده که استکبارستیزی امامین انقلاب و ملت ایران را به ترامپ‌ستیزی تقلیل داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس سیاسی شیرازه، غلامرضا صفرپور، مسؤول معاونت بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید فارس در گفتگو با این رسانه به بررسی انتخابات آمریکا و خوشحالی عده‌ای در داخل به پیروزی جو بایدن پرداخت و اظهار داشت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند سیاست ایران مشخص است و با رفتن یکی و آمدن دیگری، هیچ تغییری در سیاست‌های کلان جمهو.ری اسلامی به وجود نخواهد آمد. ولی متاسفانه اما در داخل کشور عده‌ای از آمدن جو بایدن ذوق زده شده اند و اخیرا در برخی رسانه‌ها همچون سال ‌ها 92 و 96 تیتر زدند که " با آمدن بایدن، امید به ایران بازگشت" همانطور که در زمان ابوما دموکراتیک بعد از برجام تیتر زدند " ایران بدون تحریم"

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,

وی با بیان اینکه باید به سیاست واقع‌بینانه نگاه کرد، افزود: در این مدت 42 سال چه جمهوری خواه و چه دموکرات هر دو در مورد سرنگونی، مهار و فشار نظام جمهوری اسلامی ایران متفق القول بوده ‌اند.

,

مسؤول معاونت بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید فارس تصریح کرد: هرچند که دو حزب مسلط جمهوری خواه و دموکرات در سیاست‌های داخلی آمریکا اختلافاتی دارند، اما در سیاست خارجی به ویژه در چند اصل برای دو حزب خط قرمز محسوب می‌شود.

,

به گفته صفرپور؛ فروپاشی و یا تغییر رفتار در نظام جمهوری اسلامی، حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی، در اختیار داشتن نفت و تجارت اسلحه در منطقه و گسترش ارزش‌های لیبرالیستی از خطوط قرمز سیاست خارجی آمریکا است.

,

وی ادامه داد: هر چند که ترامپ فرد منفوری بین انسان‌های جهان به ویژه ایرانیان به‌دلیل شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی است اما این نفرت‌ها از ترامپ که چهره عریان آمریکا را به نمایش گذاشت و پنجه چدنی خودش را به رخ کشید، علاقه‌ای به جو بایدن نیست.

,

به اذعان این تحلیلگر سیاست خارجه؛ جو بایدن به نوعی همان ترامپ بزک شده است و دستکش مخملی بر روی پنجه چدنی است. حتی به نوعی می‌توان گفت خطر بایدن خیلی به مراتب بیشتر از ترامپ است، زیرا ترامپ مقبولیت جهانی چندانی نداشت و از قدرت اجماع‌سازی بین‌المللی بر علیه ایران برخوردار نبود، اما بایدن با ادعای برگشت به برجام با همان 12 شرط پمپئو دارد و شاید در کوتاه‌مدت به کمک نفوذی‌های داخلی شاهد کاهش ارزش دلار و سکه باشیم ولی در بلندمدت به دنبال برجام ۲ و ۳ خواهند بود و به وضوح این موضوع را مطرح کردند.

,

صفرپور با تصریح بر این موضوع که طبیعی است اروپایی‌ها در این قضیه بایدن را همراهی خواهند کرد، بیان داشت: به گفته جو بایدن فشار هوشمندانه را برای ایران در نظر گرفته است و این خوش خیالی است که عده‌ای در داخل برای کسب قدرت و دو قطبی‌‌سازی کاذب «مذاکره_معیشت» در انتخابات، با تطهیر دموکرات‌ها و تقبیح جمهوری‌خواهان در حال راه‌ اندازی پلیس خوب و بد هستند.

,

وی تصریح کرد: این عده کار را به جایی رسانده که استکبارستیزی امامین انقلاب و ملت ایران را به ترامپ‌ستیزی تقلیل داده‌اند.

,

مسؤول معاونت بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید فارس بیان کرد: همین بایدن معاون اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا بود و آزموده را آزمون خطا است؛ پس از اجرای برجام در همان دولت دموکرات‌ها هیچ تحریمی که برداشته نشد بلکه تحریم‌ها نیز اضافه شد.

,

این تحلیلگر سیاست خارجی با یادآوری این موضوع که در دوران دموکرات ها بود که داعش به وجود آمد و مشکلاتی را برای منطقه غرب آسیا و مسلمین ایجاد کردند، اضافه کرد: هرچند که تحریم و ترامپ مشکلاتی را برای ایران به وجود آوردند اما عامل اصلی مشکلات اقتصادی امروز کشور، ضعف مدیریت و ناکارآمدی طیفی است که تعمدا اوضاع معیشتی و اقتصادی را به مرحله‌ای از التهاب رسانده‌اند که با فرافکنی می‌خواهند تقصیر را به گردن خارج از کشور بیاندازند.

,

صفرپور گفت: به نوعی به دنبال مدیریت افکار عمومی مردم هستند اما مردم فهیم ایران از تجربه تلخ برجام به درستی دریافته‌اند که رویکرد نسبت به غرب و این نوع نگاه که باعث ایجاد مشکلات کلان در سطح کشور شده است، عبور کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه