اخبار داغ

اخبار داغ روزنامه‌ها؛

اعتیاد به مذاکره به هر قیمت آمریکا را به تحریم معتاد کرد/ پایان فشار حداکثری آمریکا تحریف تازه حزب اشرافی

اعتیاد به مذاکره به هر قیمت آمریکا را به تحریم معتاد کرد/ پایان فشار حداکثری آمریکا تحریف تازه حزب اشرافی
این که امثال آقای ظریف می‌گویند آمریکا به تحریم معتاد شده، ناشی از رفتار برخی سیاستمداران ایرانی است که ژست اعتیاد به مذاکره به خود گرفته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه می خوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

کیهان

,


7 سال به امید آمریکا نشستید 7 ماه برای مردم کار کنید

,
, 7 سال به امید آمریکا نشستید 7 ماه برای مردم کار کنید,


270 روز باقی‌مانده از عمر دولت روحانی، مهم‌تر از 270 رأی الکترال رئیس‌جمهور آمریکاست و حال که انتخابات آمریکا تمام شده، دولت یازدهم، مهلت باقی‌مانده را برای مردم کار کند.

,
,


روزنامه فرهیختگان ضمن انتشار این مطالبه می‌نویسد: اگر روزی آیندگان بخواهند قضاوتی در مورد دولت‌های حسن روحانی داشته باشند، احتمالا بیش از آنکه از برجام و فراز و فرودهای آن بگویند، قدری کلان‌تر نگاه کرده و با دقت در عملکرد کابینه او خواهند گفت هشت سالی که دولت به‌اصطلاح تدبیر و امید بر سر کار بود، نه از تدبیر نشانه‌ای دیده شد و نه از امید؛ هشت سالی که همواره توام با کرختی در کار و امیدوار بودن به غرب گذشت، ایامی که همواره دولت به‌جای تلاش در عرصه داخلی و دل‌بستن به امکان حل مشکلات درون کشور با استفاده از پتانسیل مردمی و دیگر سرمایه‌های مادی و معنوی، در انتظار رسیدن فرجی از خارج مرزها بود.

,
,


آیندگان از نظر می‌گذرانند که در این چند سال دولت  همه‌چیز را معطل و منتظر نگه داشت تا شاید از مسیر سیاست خارجی مشکلاتی که ریشه در داخل دارد، برطرف شود. آیندگان می‌بینند و از آن ساده عبور نمی‌کنند که دولت این کشور دو سال و اندی را در دوره «آب خوردن هم مذاکره می‌خواهد» گذراند و چند ماهی را مشغول فشار ایمیلی بود، یکی ‌دو سالی را به مذاکره و فشار به اروپایی‌ها مشغول بود و باقی ایام را در انتظار بایدن.

,
,


از شهریور ۹۲ تا سال ۹۴ دولتی‌ها منتظر امضای برجام بودند، خزانه را خالی توصیف می‌کردند و راه‌حل همه مشکلات را در بستن با کدخدا می‌دیدند. در آن دو سال همه‌چیز تعلیق و در انتظار نتیجه مذاکرات بود و نیمی از دولت یازدهم به همین منوال گذشت.

,
,


از اواخر ۹۴ تا پایان سال ۹۶ با وجود اینکه برجام امضا و از سوی ایران رسما اجرای آن آغاز شده بود، اما اتفاق ویژه‌ای روی نداد. در آن ماه‌ها دولت منتظر بود تا این اجرا نتیجه میدانی برای گشایش اقتصادی داشته باشد. گام‌های وعده داده ‌شده را بردارند، روابط بانکی برقرار شود، سرمایه‌های خارجی به ایران بیاید و تحریم‌ها در عمل برداشته شود؛ اتفاقی که نه‌تنها هرگز محقق نشد، بلکه به‌تدریج بر تحریم‌ها نیز افزوده شد. مشکل اینجا بود که بخش مهمی از این چالش‌ها در دولت اوباما برقرار شده بود و بعدا با حضور ترامپ در کاخ ‌سفید تشدید شد.

,
,


این فرآیند اما باز هم دولتی‌ها را به سمت ‌و سوی حرکت و فعالیت درون‌زا هدایت نکرد. با فرو ریختن برجام و بازگشت تحریم‌ها از اردیبهشت۹۷ که البته امر قریب‌الوقوعی بود و بسیاری از کارشناسان (برخلاف اعضای ارشد دولت از جمله اسحاق جهانگیری که گفت از اقدام ترامپ غافلگیر شدیم) آن را پیش‌بینی کرده بودند، دولت پا به دوران انتظار جدیدی گذاشت؛ دورانی که نام طنزآمیز صبر راهبردی را به آن الصاق کرده بودند. دولتی‌ها این دو سال را منتظر پا پیش گذاشتن اروپایی‌ها و جبران خسارتی بودند که آمریکا به ایران وارد کرده بود؛ انتظاری تمام‌نشدنی که تا همین اواخر نیز تداوم داشت و یک روز با اهرم SPV تمدید می‌شد، روز دیگر اینستکس و یک روز هم کانال سوئیس.

,
,


بازه‌ آخر اما عجیب‌تر از سه دوره قبلی بود و هست. این روزها شاهدیم که دو سال آخر دولت روحانی به انتظار برای تغییر در کاخ ‌سفید سپری می‌شود. عده‌ای ماه‌هاست که نشسته‌اند و انتظار می‌کشند تا شاید بایدن کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات بتواند در رقابت با دونالد ترامپ به پیروزی برسد و دوباره باب مذاکره و گفت‌وگو باز شود.

,
,
با لحاظ کردن چنین شرایطی، اگر قرار باشد باز هم همان روال قبلی در دولت طی شود، معنایی جز این نخواهد داشت که تا مرداد 1400 و زمان تحویل دولت به فردی دیگر نباید هیچ امیدی به تغییر داشته باشیم و مردم همچنان باید شاهد نابسامانی در اقتصادی باشند. 
,
 
,

پایان فشار حداکثری آمریکا تحریف تازه حزب اشرافی

, پایان فشار حداکثری آمریکا تحریف تازه حزب اشرافی,


ارگان حزب سازندگی برخلاف واقعیت‌های موجود پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا را به «پایان فشار حداکثری» تعبیر کرد.

,
,


این روزنامه تیتر برجسته خود را به «پایان فشار حداکثری» اختصاص داد و نوشت: در حالی که اکثریت چهره‌های دولتی و اصولگرایان بر عدم تفاوت بین پیروزی دونالد ترامپ و جو بایدن در سیاست‌های آمریکا و در قبال ایران تاکید دارند، محمدجواد ظریف نظر متفاوتی در این باره دارد.

,
,


ظریف درباره موضع ایران درباره نتیجه انتخابات آمریکا و اینکه آیا بر سر کار بودن دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواهان در کاخ سفید تفاوتی دارد، گفته است: «معلوم است که تفاوتی میان این دو مورد وجود دارد.»

,
,


شاید ظریف تنها مقام دولتی باشد که به وضوح از تفاوت‌های بین بایدن و ترامپ در قبال ایران سخن گفته است. او در خرق عادتی ظریف، برخلاف موضع‌گیری‌های رسمی به بیان واقعیت‌هایی از سیاست‌ خارجی از نگاه خود در این حوزه پرداخته است. از نگاه ظریف وضعیت سیاست خارجی ایران در زمان ریاست‌جمهوری بایدن و ترامپ متفاوت خواهد بود. این تفاوت را هیچ شخصی در دولت به اندازه محمدجواد ظریف به خوبی درک نمی‌کند.

,
,


علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز در یادداشتی در خبرگزاری ایرنا نوشته است: «مقام معظم رهبری اشاره کردند که هرکسی رئیس‌جمهور آمریکا شود، تاثیری بر سیاست‌های ما نمی‌گذارد. آقای روحانی نیز بر همان سیاق یادآوری کرد که برای ما مهم نیست چه کسی درآمریکا انتخاب می‌شود ولی شیوه‌ای که آمریکا در پیش می‌گیرد  مهم است. این اظهارات به معنای بی‌توجهی به تفاوت‌های بالقوه در رفتارهایی نیست که ممکن است رؤسای‌جمهور مختلف آمریکا در پیش بگیرند، بلکه صحه گذاشتن بر اصول هدایت‌کننده‌ای است که سیاست خارجی ما در سال‌های گذشته به‌ویژه بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم به پیش برده است.»

,
,


همزمان با این تحلیل روزنامه سازندگی، روزنامه ایران نیز جمله ظریف درباره تفاوت بایدن و ترامپ را نیز تیتر کرد و در تیتر دیگری نوشت «جام پیروزی در دست بایدن؛ نماد فشار حداکثری علیه ایران شکست خورد».

,
,


القای «پایان فشار حداکثری» از سوی ارگان حزب اشرافی و غربگرای کارگزاران در حالی است که دولت اوباما واضع «تحریم‌های فلج‌کننده» قبل از برجام، انواع تحریم‌های شدیدتر در پسابرجام بود و به همین دلیل، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی تایید می‌کند تحریم‌های دوره اوباما از فشار حداکثری دوره ترامپ مخرب‌تر بوده است.

,
,
رویکرد تحریف‌آمیز برخی مدعیان اصلاح‌طلبی در قبال انتخابات آمریکا در حالی است که طیف مذکور، در سال 92 نیز مدعی بودند دولت دموکرات‌ها اهل تعامل است و به واسطه توافق با آنها، فشار اقتصادی برداشته می‌شود. این خدعه موجب شد هفت سال فرصت‌های تدبیر اقتصادی و شکستن تحریم‌ها از کشور دفع شود و حال آنکه اوباما و کری پس از برجام بارها اعتراف کردند اگر توافق به دست نیامده بود، تحریم‌ها در حال فروپاشی بود.
,
 
,
سوءمدیریت دولت یعنی معطلی 12 میلیون تن کالا در گمرک
, سوءمدیریت دولت یعنی معطلی 12 میلیون تن کالا در گمرک,

یک عضو مرکزیت کارگزاران می‌گوید: اجزای دولت در حوزه اقتصادی ناهماهنگ عمل می‌کنند و همین موجب نابسامانی اقتصادی شده است.

,


سعید لیلاز به خبرآنلاین گفته است: مسئله فساد چه درون دولت و چه بیرون آن و تصمیم‌های ناهماهنگ و غیرمنسجم حتی درون دولت هم وجود دارد و من در این زمینه با آقای عطریانفر هم‌عقیده هستم که آقای روحانی از همه ظرفیت‌ها و امکانات استفاده نکرده و نمی‌کند.

,
,


لیلاز تصریح کرد: همین موضوع رسوب کردن 12 میلیون تن کالا در گمرکات کشور که حدود 4 میلیون تن کالای اساسی دربر دارد، که دلیل آن اختلاف گمرک و بانک مرکزی است که هر دو زیر نظر یک دولت هستند اما حل نشده است؛ آقای روحانی و آقای جهانگیری هم برای حل آن دستور دادند اما مسئله همچنان برقرار است!

,
,


این تحلیلگر اقتصادی افزود: به نظر من دولت آقای روحانی می‌تواند خیلی بهتر این اقتصاد را اداره کند و نظام جمهوری اسلامی هم اگر به این عدم انسجام موجود غلبه کند بر بحران‌های کشور به‌طور بسیار موثری غلبه می‌کند.

,
,


وی گفت: من هم مانند آقای عطریانفر معتقدم بخش زیادی از مشکلات فعلی کشور به دولت مربوط می‌شود.

,
,
لیلاز قبلا به یورونیوز گفته بود: اگر اختیاراتی که به دولت داده شد، به چوب خشک داده بودند، وضعیت اقتصاد بهتر از وضعیت فعلی بود.
,
 
,

اعتیاد به مذاکره به هر قیمت آمریکا را به تحریم معتاد کرد

, اعتیاد به مذاکره به هر قیمت آمریکا را به تحریم معتاد کرد,


این که امثال آقای ظریف می‌گویند آمریکا به تحریم معتاد شده، ناشی از رفتار برخی سیاستمداران ایرانی است که ژست اعتیاد به مذاکره به خود گرفته‌اند.

,
,


این تحلیل را روزنامه جوان منتشر کرده و یادآور شده است: مهم‌تر از اصل تحریم، اثرات و پیامدهای روانی آن است، بدین معنا که آشفتگی و التهاب ذهنی ناشی از وضع و اعمال تحریم‌ها در سه لایه «مسئولان»، «رسانه‌ها» و پس از آن «افکار عمومی» اثرات تحریم را تا چندین برابر می‌تواند افزایش دهد.

,
,


چنانچه مقامات ارشد کشور مورد هدف تحریم، قبل از رسانه - مردم، نسبت به اثرات تحریم دچار ترس و اضطراب شوند و آن را به تریبون‌های رسمی بکشانند و با ضریب خبری که رسانه‌ها با عملیات روانی به آن می‌دهند، جامعه نیز دچار دلهره و دلمشغولی مشابه می‌شود، شکل‌گیری چنین مرحله‌ای در میان مقامات، رسانه‌ها و جامعه یعنی دستیابی حداکثری ایالات متحده به اهداف تحریمی.

,
,


با استناد به اظهارات مقامات آمریکا می‌توان پی برد که در هیچ دوره‌ای، کاخ سفید نسبت به استفاده از «تحریم» اعتیاد پیدا نکرده و اثرگذاری آن را مفید ندانسته است؛ وزیر خارجه کشورمان نیز طی یک سال اخیر بارها گفته «آمریکا به اعمال تحریم‌های ضدایرانی اعتیاد پیدا کرده است».

,
,


دستگاه‌های محاسبه‌سنج آمریکایی بعد از اعمال مجموعه‌ای از تحریم‌های بین‌المللی، فعالیت خود را آغاز می‌کنند تا برآوردی دقیق و سنجیده از میزان اثرگذاری «روانی» و «واقعی» تحریم‌ها به دست بیاورند و چنانچه اعمال تحریم‌ها توانسته بود مقامات تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز را دچار ترس و ملتهب کند، دامنه و حجم آن تحریم‌ها را توسعه داده تا ترس مقامات را به افکار عمومی آن جامعه تسری داده و شرایط تحمیل مذاکره را فراهم کند.

,
,


ریچارد نفیو از معماران تحریم ضدایرانی در کتاب خود (هنر تحریم‌ها)، اهمیت ایجاد ترس و دلهره در افکار عمومی را پس از وضع تحریم مورد تاکید قرار داده است.

,
,


هیلاری کلینتون هم در کتاب خاطرات خود موضع‌گیری دو تن از نامزدهای انتخاباتی در مناظرات انتخابات سال ۹۲ مبنی بر اظهار «ضعف و ناتوانی در برابر تحریم‌های غرب و لزوم مذاکره مستقیم با آمریکا برای کاهش فشارهای اقتصادی» را عامل مؤثر بر تشدید فشارهای اقتصادی عنوان می‌کند.

,
,


اینکه آمریکایی‌ها طی چند سال اخیر بیش از هر زمان دیگری نسبت به توسعه تحریم‌ها علاقه نشان می‌دهند اتفاقی نیست و ارتباط مستقیمی با اظهارات مسئولانی دارد که سیگنال ضعف و ناتوانی را به افکار عمومی داخلی و دستگاه‌های محاسبه‌سنج آمریکایی مخابره می‌کنند. اینکه طی هفته‌های اخیر مکرر گفته می‌شود «آمریکا به استفاده از ابزار تحریم‌ها معتاد شده» ناشی از رفتاری است که در داخل تبدیل به یک عادت شائبه‌دار شده است و آن اصرار توأم با اشتیاق به «مذاکره» است.

,
,
در حالی که تمامی مقامات آمریکا تأکید می‌کنند که تحت هیچ عنوان به برجام باز نخواهد گشت، برخی محافل بدون توجه به هزینه‌های غیرقابل احصای برجام و نقض آن از سوی آمریکا- اروپا همچنان خود از آغوش باز دولت برای بازگشت آمریکا به برجام سخن می‌گویند!
,
 
,

آفتاب یزد: درباره بایدن به مردم دروغ نگوییم

, آفتاب یزد: درباره بایدن به مردم دروغ نگوییم,


یک روزنامه اصلاح‌طلب نسبت به ایجاد دلسردی به خاطر فضاسازی غیرواقعی درباره انتخابات آمریکا هشدار داد.

,
,


آفتاب یزد در یادداشت «نگرانی برای دلسردی جدید» می‌نویسد: به جرأت می‌توان گفت اقتصاد ما بی‌منطق‌ترین اقتصاد دنیاست! همانطور که در روز تعطیل و ساعات غیراداری مثلاً 2 نیمه شب قیمت دلار بالا می‌رفت اکنون نیز قیمت ارز در روز تعطیل در حال ریزش است. چرا؟ زیرا هزاران کیلومتر آن‌سوتر و در طرف دیگر گیتی قرار است کسی قدرت را در دست بگیرد که گفته می‌شود از رئیس‌جمهور فعلی آنجا، ملایم‌تر و به طور کلی اهل توافق است. به همین سادگی!

,
,


قصد ندارم حرف‌های تلویزیون را تکرار کنم ولی به واقع مشخص نیست چه منطقی پشت این اتمسفر فعلی خوابیده است.

,
,


نویسنده با اشاره به نوسانات قیمت ارز می‌افزاید: شاید عده‌ای مسرور و خشنود باشند اما بدانند و بدانید بایدن حداقل تا 6 ماه مسیر ترامپ را ادامه می‌دهد زیرا مسئله ایران اولویت نخست نیست و رئیس‌جمهور جدید حاضر نیست مفت و مجانی شرایطی را که ترامپ برای تهران ایجاد کرده تغییر دهد. ضمن آنکه هرچقدر ترامپ به دنبال تصمیمات هیجانی و شخصی بود، بایدن منطقی و سیستمی تصمیم می‌گیرد و به احتمال فراوان حاضر نیست با دولتی مثل دولت روحانی توافق کند. این نکته را هم از ذهن نباید دور نگه داشت که اگر بر فرض حسن روحانی کارنامه قابل دفاعی داشت و حداقل پایگاه مردمی خود را حفظ نموده بود امکان ایجاد تحولی میان تهران و واشنگتن در این دولت وجود داشت ولی ساکن جدید کاخ سفید حتماً می‌داند که دولت تدبیر و امید کارنامه غیر قابل دفاع دارد و حامیان شاخص و اصلی او نیز که اصلاح‌طلبان هستند هرچقدر زمان می‌گذرد بیشتر چهره واقعی خود را به مردم نشان می‌دهند.

,
,


می‌خواهم عرض کنم این بازار هیجانی و کاذب به اقتصاد نحیف ما ضربه می‌زند چه قیمت ارز پایین بیاید و چه رشد کند. بنده مخالف ارزانی نیستم ولی نباید در باد این جو خوابید و حماقت کرد. بگذارید مثالی بزنم. قیمت پراید وقتی دلار 30 هزار تومان شد رسید به 145 میلیون تومان اکنون اگر تابع این جو باشیم دلار 22 هزار تومان شده است زمانی که قیمت ارز این مقدار بود قیمت پراید در حدود 90 میلیون تومان بود. تلفن خود را بردارید و از برنامه دیوار به چند فروشنده زنگ بزنید. آیا حاضر هستند پراید خود را 90 میلیون تومان به شما بفروشند؟ اگر اصرار کنید به شما ناسزا گفته و تلفن را قطع می‌کنند!

,
,
سکوت مسئولان دولت نشان می‌دهد از وضعیت فعلی راضی هستند اما من نگران خالی شدن بازار از این جو و ایجاد یأس و دلسردی جدید برای مردم هستم!
,
 
,

سهم 70 درصدی سوءمدیریت را نباید با انتخابات آمریکا لاپوشانی کرد

, سهم 70 درصدی سوءمدیریت را نباید با انتخابات آمریکا لاپوشانی کرد,


رئیس سابق اتاق بازرگانی با انتقاد از حواله دادن مشکلات اقتصادی به انتخابات آمریکا گفت: 70 درصد نارسایی‌های اقتصاد، به خاطر سوءتدبیر و سوءمدیریت داخلی است.

,
,


یحیی آل‌اسحاق که اکنون رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق است، در گفت‌وگو با روزنامه فرهیختگان یادآور شد: «مشکلات اقتصادی ما و ربط دادن آن به فضای خارج درحالی است که تنها ۳۰ درصد از مشکلات مربوط به تحریم‌ها است و ۷۰ درصد از آن به مسائل داخلی و نوع مدیریت‌ها بازمی‌گردد.»

,
,


این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از نوع آسیب‌ها و حجم و مقدار آنها مستقیما مربوط به مدیریت داخلی خودمان است، خاطرنشان کرد: «اگر مسئولان عزم کنند، قطعا ۷۰ درصد از مشکلات فعلی اقتصاد حل خواهد شد.»

,
,


آل‌اسحاق با تاکید بر اینکه مدل و الگوهای فعلی برای مدیریت مسائل اقتصادی درست نیست و ما در حوزه‌های مختلفی ازجمله ارزش پول ملی و امثال آن دچار مشکل هستیم، گفت: «این قضیه نشان می‌دهد تدبیر درستی در مدیریت فضای موجود وجود نداشته است.»

,
,


این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه برای عبور از مشکلات اقتصادی فعلی نیازمند تغییر جهت در برخی زمینه‌ها هستیم، به نقاط قوت کشورمان از لحاظ اقتصادی و سیاسی پرداخت و گفت: «ایران آورده‌های بسیاری دارد که به‌عنوان ظرفیت‌های داخلی قابل ‌اتکا است.»

,
,


به‌ گفته وی، آورده اول نیروی انسانی ما است که در حال حاضر بیش از چند میلیون فارغ‌التحصیل و دانشجوی آماده‌به‌کار وجود دارد و آورده دوم نیز منابع طبیعی کشورمان و برخورداری از رتبه دوم در حوزه نفت‌وگاز است. آل‌اسحاق آورده سوم را بسیار مهم دانست و گفت: «موقعیت خاص ژئوپلیتیک ایران بسیار حائز اهمیت است، چرا که با کشورهای بسیاری همسایه بوده و به بازارهای متعددی نیز دسترسی دارد و به‌ نوعی سرآمد منطقه و مرکز آن هستیم.»

,
,

, ,

ایران

,

دشمنی ایران و امریکا ابدی نیست

   خبر اول اینکه، روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله دیروز خود با اشاره به پیروزی جو بایدن در انتخابات امریکا نوشت: با توجه به قاعده روشنی که از دوران امام خمینی درباره رابطه جمهوری اسلامی ایران با امریکا وجود داشته و اکنون نیز مورد تأیید نظام است، کنار رفتن یک رئیس‌جمهور شرور در امریکا اگر بتواند به اصل شرارت پایان دهد، زمینه مساعدی برای برطرف شدن تشنج در روابط دو کشور به وجود خواهد آمد. قاعده مورد نظر این بوده و هست که دولت امریکا روش‌ مداخله‌گرانه خود نسبت به ایران را کنار بگذارد، نسبت به عدم بازگشت به سیاست مداخله‌گرانه متعهد شود و اموال بلوکه شده ایران را پس بدهد.

, دشمنی ایران و امریکا ابدی نیست,
,
,


این اقدامات می‌توانند راه را برای حرکت به سوی حل مشکلات فیمابین هموار نمایند. در ادامه این یادداشت آمده: هیچ‌کس در ایران معتقد نیست که منازعات میان تهران و واشنگتن باید ابدی باشد. همه می‌گویند اگر دولتمردان امریکایی دست از خوی مداخله‌گرانه بردارند و در جهت پذیرش روابط عادلانه حرکت کنند، می‌توانند به آینده روابط با ایران امیدوار باشند.
شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اگر این فرصت را در امریکا پدید بیاورد می‌توان به چنین آینده‌ای چشم دوخت. قطعاً افراطیون امریکا و ایران، تلاش‌هایی برای جلوگیری از پدید آمدن چنین فرصتی خواهند کرد ولی عقلای دوطرف می‌توانند این تلاش‌های منفی را خنثی کنند و در جهت تأمین مصالح عادلانه دو ملت حرکت نمایند.

سؤال معنادار فریدون از کیهان

  دست آخر اینکه،  حسین فریدون، دستیار سابق رئیس‌جمهوری در پاسخ به اتهامات روزنامه کیهان نسبت به خود، نوشته که ذره‌ای خیانت در امانت و دست‌درازی به اموال عمومی نکرده‌ام. به‌ گزارش «ایران» وی خطاب به مدیرمسئول این روزنامه افزوده: جست‌وجوی نام من در هر پرونده‌ای نتیجه‌ای نخواهد داشت چرا که من نه امامی (محمد امامی متهم پرونده بانک سرمایه) را می‌شناسم و نه طبری (اکبر طبری معاون سابق رئیس قوه قضائیه که به اتهام فساد در دادگاه محکوم شده است) را که کنار گوش دوستان این روزنامه بود و نمی‌خواستند او را ببینند و جرأت نمی‌کردند درباره او افشاگری کنند. من نمی‌دانم این حس عدالت‌خواهی دوستان این روزنامه در 10 سال حکومت مطلقه آقای طبری کجا بود که حال که او در بند افتاده، آقایان شیر شده‌اند و می‌کوشند هر شخصی را به ریش او ببندند.

,
,
,
,
, سؤال معنادار فریدون از کیهان,
,
,


فریدون نوشته: همچنین من برای اولین بار در عمرم، چندی قبل آقای محمد امامی را اتفاقی در زندان دیدم و بس؛ و هیچ مقام قضایی تاکنون نامی از بنده در این پرونده‌ها نبرده است، البته اهالی این روزنامه که در تشکیل پرونده‌ها مهارتی فزون‌تر از قضات شریف دادگستری دارند، شاید از پرونده‌سازی تازه‌ای خبر دارند که در شرف ساختن است و لاجرم متهم، مطلع و حتی قاضی هم از آن بی‌خبر هستند... اطلاع این روزنامه از پرونده‌ای که وجود ندارد و اتهامی که قرار است، زده شود، یادآور روزنامه «پراودا» در اتحاد شوروی است که غیب‌گویی می‌کرد و از خبر، پیش از وقوع آن آگاه بود‍‍! و همه آن را نه برای مطالعه اخبار رخ داده دیروز بلکه برای اخبار روی داده در فردا می‌خواندند تا بدانند چه کسی عزل یا اعدام یا حبس می‌شود!

,
,

, ,

خراسان

,
کپی برداری از خارجی ها؛ بلای جان مدیریت دولتی 
 
یک نهاد مسئول دولتی در گزارش جدید خود درباره آسیب شناسی وضعیت مدیریت بحران در کشور، از نبود شفافیت در نحوه ارتباط بین نهاد های مختلف درگیر در مدیریت بحران، نامشخص بودن چگونگی ارتباط بین سازمان مدیریت بحران کشور با ستادهای مدیریت بحران در نهادهای دیگر دولتی همچون وزارت نیرو، عدم تجمیع گزارش های مربوط به حوادث گذشته و تاثیرگذاری اندک آن ها بر دستورالعمل های بعدی به عنوان مهم ترین مشکلات یاد و از توجه بیش از حد به ترجمه متون خارجی به جای تمرکز بر امکانات و تجارب محلی و ملی اظهار تاسف کرده است.
 
 تفاهم نامه های فرهنگی ؛غرق در بلبشو و سردرگمی
 
یک مقام مسئول با ارسال گزارشی برای مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری با اشاره به این که به دلیل  عدم به روزرسانی و جامعیت مقررات مربوط ، برخی دستگاه های اجرایی و مراکز فرهنگی غیردولتی به طورمستقیم  اقدام به برگزاری مذاکرات و تهیه اسناد و امضای برخی تفاهم نامه ها با طرف های خارجی می کنند که این موضوع موجب سردرگمی و در مواردی باعث بی اعتمادی طرف های خارجی می شود، خواستار تدوین دستورالعمل های لازم و تعیین نهاد مسئول دولتی برای انجام این اقدامات شده تا جلوی وضعیت نابسامان فعلی گرفته شود.
,
کپی برداری از خارجی ها؛ بلای جان مدیریت دولتی 
, کپی برداری از خارجی ها؛ بلای جان مدیریت دولتی ,
 
,
یک نهاد مسئول دولتی در گزارش جدید خود درباره آسیب شناسی وضعیت مدیریت بحران در کشور، از نبود شفافیت در نحوه ارتباط بین نهاد های مختلف درگیر در مدیریت بحران، نامشخص بودن چگونگی ارتباط بین سازمان مدیریت بحران کشور با ستادهای مدیریت بحران در نهادهای دیگر دولتی همچون وزارت نیرو، عدم تجمیع گزارش های مربوط به حوادث گذشته و تاثیرگذاری اندک آن ها بر دستورالعمل های بعدی به عنوان مهم ترین مشکلات یاد و از توجه بیش از حد به ترجمه متون خارجی به جای تمرکز بر امکانات و تجارب محلی و ملی اظهار تاسف کرده است.
,
 
,
 تفاهم نامه های فرهنگی ؛غرق در بلبشو و سردرگمی
,  تفاهم نامه های فرهنگی ؛غرق در بلبشو و سردرگمی,
 
,
یک مقام مسئول با ارسال گزارشی برای مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری با اشاره به این که به دلیل  عدم به روزرسانی و جامعیت مقررات مربوط ، برخی دستگاه های اجرایی و مراکز فرهنگی غیردولتی به طورمستقیم  اقدام به برگزاری مذاکرات و تهیه اسناد و امضای برخی تفاهم نامه ها با طرف های خارجی می کنند که این موضوع موجب سردرگمی و در مواردی باعث بی اعتمادی طرف های خارجی می شود، خواستار تدوین دستورالعمل های لازم و تعیین نهاد مسئول دولتی برای انجام این اقدامات شده تا جلوی وضعیت نابسامان فعلی گرفته شود.
,

, ,

آرمان ملی

,

شهردار رودان بازداشت شد

علی صالحی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به بازداشت شهردار رودان، گفت: در ادامه روند برخورد قاطع دستگاه قضائی استان هرمزگان با مفاسد اقتصادی و براساس گزارش‌های واصله و رصد اطلاعاتی انجام شده توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج)، شهردار رودان بازداشت شده است. وی با اعلام اینکه سیاست دستگاه قضائی استان هرمزگان قاطعیت در برخورد با متخلفان و صیانت از حقوق عامه مردم است تأکید کرد: برخورد با جرائم و مفاسد اقتصادی، بدون مماشات و ملاحظه صورت می‌گیرد.

قالیباف کرونا ندارد

مصطفی قانعی پزشک معالج قالیباف گفت: دو نوبت تست PCR طی سه روز گذشته جهت اطمینان از حل کامل مشکل، انجام شده که نتیجه آن منفی بوده است. وی در ادامه بیماری کرونای رئیس مجلس را از نوع خفیف توصیف کرده است و افزود: سیر درمان سر موقع به اتمام رسیده و عارضه‌ای از خود بر جای نگذاشته است؛ صرفا مشکل سرفه باقی مانده که ارتباطی با بیماری کرونا ندارد و ناشی از مصدومیت شیمیایی قبلی است که درمان مخصوص تجویز شده است. قانعی تأکید کرد: حضور رئیس مجلس در جلسات و مجامع عمومی از لحاظ علمی منعی ندارد.

لباس استقلال از انبار 4 سال ؟

استقلالی‌ها در حالی پس از 4 سال یک بار دیگر لباس‌های طراحی شده توسط کمپانی لی نینگ را به تن کرده‌اند که این لباس‌ها دقیقا مشابه طرحی است که این شرکت، چهار سال پیش هم برای استقلال طراحی کرده بود و در واقع هیچ خبری از نوآوری و طراحی جدید در این لباس‌ها نبوده است. گویی که این لباس از 4 سال پیش در انبار این باشگاه مانده بوده و یک بار دیگر به تن بازیکنان استقلال رفته است.

اولین گاف جو بایدن

رئیس‌جمهور منتخب 77 ساله در ویلمینگتون، ایالت دلاور به روی صحنه آمده و در حالی که سخنرانی پیروزی خود در انتخابات را ایراد می‌کرده است، در سرور کامل بوده تا اینکه ناگهان هنگام ارجاع به آمار حیاتی، زبانش گرفته است. وی با ارجاع به مناجاتی که به از بر خوانی آن ادامه داده است، گفته: امیدوارم این مناجات، آرامش و تسکینی برای بیش از «230 میلیون هزار» خانواده‌ای باشد که امسال بر اثر این ویروس وحشتناک، عزیزی را از دست داده‌اند.

چه کسی کیف سردار سلیمانی را ربود؟

نجاح محمدعلی روزنامه‌نگار عراقی در توئیتر نوشت: طلال ناجی مسئول اطلاعات فرودگاه بغداد و متهم اصلی در ترور سردار سلیمانی به سفارت عراق در انگلیس فراری داده شد. او متهم به خبرچینی و لو دادن لحظه ورود و خروج سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از فرودگاه بغداد به آمریکایی‌ها بوده و کیف همراه شهید سردار سلیمانی را به سرقت برده است.

ضرب و شتم یک طلبه در تبریز

«امیررضا افتاده» طلبه مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز گفت: حوالی ساعت 7 عصر از مقابل یکی از پارک‌های تبریز عبور می‌کردم که متوجه صدای جیغ چند خانم در پارک شدم و خودم را به محل رساندم و با چند نفر که قصد مزاحمت برای دو نفر خانم را داشتند، مواجه شدم و بدون هیچ درگیری به آنها تذکر زبانی دادم تا از این اقدام منکر دست بکشند و در جواب گفتند به تو هیچ ربطی ندارد. وی ادامه داد : یکی از آنها به طور ناگهانی از پشت سر با چاقو به من حمله کرد و از قسمت پهلو و سر زخمی شدم.

مسن‌ترین مرد ایران درگذشت

«حاج زینل زارعیان» که تاکنون مسن‌ترین مرد ایرانی به شمار می‌رفت، در 122 سالگی درگذشته و شنبه در زادگاهش در شهرستان جهرم استان فارس به خاک سپرده شده است. نوه حاج زینل زارعیان گفت: حاج زینل متولد دوم مهرماه 1277 هجری شمسی بوده است. او به علت درگذشت پدربزرگ خود اشاره‌ای نکرده است. به همین دلیل، معلوم نیست او بر اثر کهولت سن درگذشته یا ویروس کرونا او را از پای درآورده است.

آذری‌جهرمی خانه‌نشین شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از خانه‌نشین شدنش خبر داد و گفت: کارها را به‌صورت الکترونیکی می‌بینم. محمدجواد آذری‌جهرمی در صفحه اینستاگرام خود از آسیب‌دیدگی در کوهنوردی خبر داد. وی بیان کرد: راه‌رفتنم خیلی دشوار شده و به ناچار خانه‌نشین شدم. کارها را الکترونیکی می‌بینم و جلسات هم ویدئوکنفرانسی.

نقد به حضور نام‌های تکراری

عضو حزب اعتماد ملی گفت: وقتی مردم ما را نمی‌خواهند چرا باید اصرار بیش از حد کنیم؟ حضور افراد تکراری در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 کار پسندیده‌ای نیست و اینجا دیگر بحث خدمت مطرح نخواهد بود و جنبه هوای نفسانی دارد. محمدرضا خباز تاکید کرد: نیروی جوان و باتجربه در کشور ما فراوان است، برای مثال حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری یک‌بار نامزد ریاست‌جمهوری شد، اما رای کافی کسب نکرد، از آن روز به بعد دیگر اعلام آمادگی برای ریاست‌جمهوری نکرد.

گمانه‌زنی درباره کابینه بایدن

نشریه پولیتیکو از لیست بلندبالایی از رقبای بالقوه برای کابینه جو بایدن رونمایی کرد: وزارت خارجه: خانم «سوزان رایس»، «آنتونی بلینکن»، سناتورها «کریس کونز» و «کریس مورفی» و «ویلیام برنز» برای پست وزارت امور خارجه می‌شود. پنتاگون: خانم «میشل فلورنوی» معاون سابق وزیر دفاع و سناتورها خانم «تمی داکورث» و «جک رید» برای پست وزارت دفاع آمریکا می‌شود. وزارت خزانه‌داری: خانم «سارا راسکین»، خانم «لایل براینارد» عضو هیات بانک مرکزی آمریکا، سناتور «الیزابت وارن»، «راجر فرگوسن»، خانم «ملودی هابسون» و «رافائل بوستیک» عنوان گزینه‌های احتمالی وزارت خزانه‌داری آمریکا نام برده است.

تکذیب دریافت 40 میلیون از 2 کرونایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز محتوای کلیپ منتشرشده در خصوص هزینه درمان 2 بیمار مبتلا به کرونا از سوی بیمارستان شهید فقیهی شیراز را تکذیب و تاکید کرد که براساس اسناد موجود، مجموع هزینه‌های اعلام شده به خانواده آن بیماران، 8میلیون تومان بوده است نه 40میلیون تومان. دکتر علی اکبری گفت: با بررسی‌های انجام‌شده، هر کدام از دو متوفی به مدت حدود یک ماه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید دکتر فقیهی بستری بوده‌اند.

واکنش «زینب سلیمانی» به شکست ترامپ

زینب سلیمانی، فرزند سردار سلیمانی با انتشار توئیتی به نتیجه انتخابات آمریکا واکنش نشان داد و نوشت: باخت ترامب قمارباز و جنایتکار در انتخابات آمریکا امری نیست که خوشحالی خود را پنهان کنیم. احمق درجه یکی که مشاورانی احمق‌تر به او گفته بودند که با آفریدن آن شب شوم و سیاه آینده انتخاباتی خود را تضمین می‌کند غافل از اینکه خداوند در کمین نشسته و خون سردار قهرمان ایرانیان او را به یکی از نفرت‌انگیزترین سیاستمداران جهان تبدیل خواهد.

شادمانی برادرزاده ترامپ

«مری ترامپ» برادرزاده دونالد ترامپ که به واسطه انتشار کتابی افشاگرانه علیه عمویش روابط شکرآبی با ترامپ دارد، با انتشار تصویری از خود در صفحه توییتر شادمانی خود را از شکست ترامپ و پیروزی جو بایدن در انتخابات نشان داد. مری ترامپ که در انتخابات اخیر از جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ حمایت می‌کرد، به مردم آمریکا هشدار داده بود که اگر عمویش برای 4 سال دوم به کاخ سفید راه یابد، ریشه‌های دموکراسی در آمریکا را خواهد خشکاند.

فرزاد فرزین کرونا گرفت

فرزاد فرزین خواننده موسیقی پاپ، از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد. فرزاد فرزین خواننده نام آشنای کشور در صفحه شخصی اینستاگرامش از مبتلا شدن خود به ویروس کرونا خبر داد و گفت: من در رابطه با کرونا شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردم، ولی آدم نمی‌داند با شخصی که روبه‌رو می‌شود و ملاقات می‌کند ناقل است یا خیر. وی همچنین اعلام کرد که در بهمن ماه قطعه جدید خود را منتشر خواهد کرد.

,

شهردار رودان بازداشت شد

, شهردار رودان بازداشت شد,

علی صالحی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به بازداشت شهردار رودان، گفت: در ادامه روند برخورد قاطع دستگاه قضائی استان هرمزگان با مفاسد اقتصادی و براساس گزارش‌های واصله و رصد اطلاعاتی انجام شده توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج)، شهردار رودان بازداشت شده است. وی با اعلام اینکه سیاست دستگاه قضائی استان هرمزگان قاطعیت در برخورد با متخلفان و صیانت از حقوق عامه مردم است تأکید کرد: برخورد با جرائم و مفاسد اقتصادی، بدون مماشات و ملاحظه صورت می‌گیرد.

,

قالیباف کرونا ندارد

, قالیباف کرونا ندارد,

مصطفی قانعی پزشک معالج قالیباف گفت: دو نوبت تست PCR طی سه روز گذشته جهت اطمینان از حل کامل مشکل، انجام شده که نتیجه آن منفی بوده است. وی در ادامه بیماری کرونای رئیس مجلس را از نوع خفیف توصیف کرده است و افزود: سیر درمان سر موقع به اتمام رسیده و عارضه‌ای از خود بر جای نگذاشته است؛ صرفا مشکل سرفه باقی مانده که ارتباطی با بیماری کرونا ندارد و ناشی از مصدومیت شیمیایی قبلی است که درمان مخصوص تجویز شده است. قانعی تأکید کرد: حضور رئیس مجلس در جلسات و مجامع عمومی از لحاظ علمی منعی ندارد.

,

لباس استقلال از انبار 4 سال ؟

, لباس استقلال از انبار 4 سال ؟,

استقلالی‌ها در حالی پس از 4 سال یک بار دیگر لباس‌های طراحی شده توسط کمپانی لی نینگ را به تن کرده‌اند که این لباس‌ها دقیقا مشابه طرحی است که این شرکت، چهار سال پیش هم برای استقلال طراحی کرده بود و در واقع هیچ خبری از نوآوری و طراحی جدید در این لباس‌ها نبوده است. گویی که این لباس از 4 سال پیش در انبار این باشگاه مانده بوده و یک بار دیگر به تن بازیکنان استقلال رفته است.

,

اولین گاف جو بایدن

, اولین گاف جو بایدن,

رئیس‌جمهور منتخب 77 ساله در ویلمینگتون، ایالت دلاور به روی صحنه آمده و در حالی که سخنرانی پیروزی خود در انتخابات را ایراد می‌کرده است، در سرور کامل بوده تا اینکه ناگهان هنگام ارجاع به آمار حیاتی، زبانش گرفته است. وی با ارجاع به مناجاتی که به از بر خوانی آن ادامه داده است، گفته: امیدوارم این مناجات، آرامش و تسکینی برای بیش از «230 میلیون هزار» خانواده‌ای باشد که امسال بر اثر این ویروس وحشتناک، عزیزی را از دست داده‌اند.

,

چه کسی کیف سردار سلیمانی را ربود؟

, چه کسی کیف سردار سلیمانی را ربود؟,

نجاح محمدعلی روزنامه‌نگار عراقی در توئیتر نوشت: طلال ناجی مسئول اطلاعات فرودگاه بغداد و متهم اصلی در ترور سردار سلیمانی به سفارت عراق در انگلیس فراری داده شد. او متهم به خبرچینی و لو دادن لحظه ورود و خروج سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از فرودگاه بغداد به آمریکایی‌ها بوده و کیف همراه شهید سردار سلیمانی را به سرقت برده است.

,

ضرب و شتم یک طلبه در تبریز

, ضرب و شتم یک طلبه در تبریز,

«امیررضا افتاده» طلبه مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز گفت: حوالی ساعت 7 عصر از مقابل یکی از پارک‌های تبریز عبور می‌کردم که متوجه صدای جیغ چند خانم در پارک شدم و خودم را به محل رساندم و با چند نفر که قصد مزاحمت برای دو نفر خانم را داشتند، مواجه شدم و بدون هیچ درگیری به آنها تذکر زبانی دادم تا از این اقدام منکر دست بکشند و در جواب گفتند به تو هیچ ربطی ندارد. وی ادامه داد : یکی از آنها به طور ناگهانی از پشت سر با چاقو به من حمله کرد و از قسمت پهلو و سر زخمی شدم.

,

مسن‌ترین مرد ایران درگذشت

, مسن‌ترین مرد ایران درگذشت,

«حاج زینل زارعیان» که تاکنون مسن‌ترین مرد ایرانی به شمار می‌رفت، در 122 سالگی درگذشته و شنبه در زادگاهش در شهرستان جهرم استان فارس به خاک سپرده شده است. نوه حاج زینل زارعیان گفت: حاج زینل متولد دوم مهرماه 1277 هجری شمسی بوده است. او به علت درگذشت پدربزرگ خود اشاره‌ای نکرده است. به همین دلیل، معلوم نیست او بر اثر کهولت سن درگذشته یا ویروس کرونا او را از پای درآورده است.

,

آذری‌جهرمی خانه‌نشین شد

, آذری‌جهرمی خانه‌نشین شد,

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از خانه‌نشین شدنش خبر داد و گفت: کارها را به‌صورت الکترونیکی می‌بینم. محمدجواد آذری‌جهرمی در صفحه اینستاگرام خود از آسیب‌دیدگی در کوهنوردی خبر داد. وی بیان کرد: راه‌رفتنم خیلی دشوار شده و به ناچار خانه‌نشین شدم. کارها را الکترونیکی می‌بینم و جلسات هم ویدئوکنفرانسی.

,

نقد به حضور نام‌های تکراری

, نقد به حضور نام‌های تکراری,

عضو حزب اعتماد ملی گفت: وقتی مردم ما را نمی‌خواهند چرا باید اصرار بیش از حد کنیم؟ حضور افراد تکراری در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 کار پسندیده‌ای نیست و اینجا دیگر بحث خدمت مطرح نخواهد بود و جنبه هوای نفسانی دارد. محمدرضا خباز تاکید کرد: نیروی جوان و باتجربه در کشور ما فراوان است، برای مثال حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری یک‌بار نامزد ریاست‌جمهوری شد، اما رای کافی کسب نکرد، از آن روز به بعد دیگر اعلام آمادگی برای ریاست‌جمهوری نکرد.

,

گمانه‌زنی درباره کابینه بایدن

, گمانه‌زنی درباره کابینه بایدن,

نشریه پولیتیکو از لیست بلندبالایی از رقبای بالقوه برای کابینه جو بایدن رونمایی کرد: وزارت خارجه: خانم «سوزان رایس»، «آنتونی بلینکن»، سناتورها «کریس کونز» و «کریس مورفی» و «ویلیام برنز» برای پست وزارت امور خارجه می‌شود. پنتاگون: خانم «میشل فلورنوی» معاون سابق وزیر دفاع و سناتورها خانم «تمی داکورث» و «جک رید» برای پست وزارت دفاع آمریکا می‌شود. وزارت خزانه‌داری: خانم «سارا راسکین»، خانم «لایل براینارد» عضو هیات بانک مرکزی آمریکا، سناتور «الیزابت وارن»، «راجر فرگوسن»، خانم «ملودی هابسون» و «رافائل بوستیک» عنوان گزینه‌های احتمالی وزارت خزانه‌داری آمریکا نام برده است.

,

تکذیب دریافت 40 میلیون از 2 کرونایی

, تکذیب دریافت 40 میلیون از 2 کرونایی,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز محتوای کلیپ منتشرشده در خصوص هزینه درمان 2 بیمار مبتلا به کرونا از سوی بیمارستان شهید فقیهی شیراز را تکذیب و تاکید کرد که براساس اسناد موجود، مجموع هزینه‌های اعلام شده به خانواده آن بیماران، 8میلیون تومان بوده است نه 40میلیون تومان. دکتر علی اکبری گفت: با بررسی‌های انجام‌شده، هر کدام از دو متوفی به مدت حدود یک ماه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید دکتر فقیهی بستری بوده‌اند.

,

واکنش «زینب سلیمانی» به شکست ترامپ

, واکنش «زینب سلیمانی» به شکست ترامپ,

زینب سلیمانی، فرزند سردار سلیمانی با انتشار توئیتی به نتیجه انتخابات آمریکا واکنش نشان داد و نوشت: باخت ترامب قمارباز و جنایتکار در انتخابات آمریکا امری نیست که خوشحالی خود را پنهان کنیم. احمق درجه یکی که مشاورانی احمق‌تر به او گفته بودند که با آفریدن آن شب شوم و سیاه آینده انتخاباتی خود را تضمین می‌کند غافل از اینکه خداوند در کمین نشسته و خون سردار قهرمان ایرانیان او را به یکی از نفرت‌انگیزترین سیاستمداران جهان تبدیل خواهد.

,

شادمانی برادرزاده ترامپ

, شادمانی برادرزاده ترامپ,

«مری ترامپ» برادرزاده دونالد ترامپ که به واسطه انتشار کتابی افشاگرانه علیه عمویش روابط شکرآبی با ترامپ دارد، با انتشار تصویری از خود در صفحه توییتر شادمانی خود را از شکست ترامپ و پیروزی جو بایدن در انتخابات نشان داد. مری ترامپ که در انتخابات اخیر از جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ حمایت می‌کرد، به مردم آمریکا هشدار داده بود که اگر عمویش برای 4 سال دوم به کاخ سفید راه یابد، ریشه‌های دموکراسی در آمریکا را خواهد خشکاند.

,

فرزاد فرزین کرونا گرفت

, فرزاد فرزین کرونا گرفت,

فرزاد فرزین خواننده موسیقی پاپ، از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد. فرزاد فرزین خواننده نام آشنای کشور در صفحه شخصی اینستاگرامش از مبتلا شدن خود به ویروس کرونا خبر داد و گفت: من در رابطه با کرونا شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردم، ولی آدم نمی‌داند با شخصی که روبه‌رو می‌شود و ملاقات می‌کند ناقل است یا خیر. وی همچنین اعلام کرد که در بهمن ماه قطعه جدید خود را منتشر خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه