اخبار داغ

بوریس جانسون:

آمریکا مهمترین متحد انگلیس است

آمریکا مهمترین متحد انگلیس است
نخست وزیر انگلیس از تداوم همکاری با آمریکا به عنوان نزدیکترین متحد لندن خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نخست وزیر انگلیس گفت که در کنار «جو بایدن» فرد منتخب انتخابات آمریکا برای تحقق اهداف مشترک هر  دو کشور همکاری خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به نوشته وبگاه «هیل» «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت: «ایالات متحده نزدیکترین و مهمترین متحد ماست و این در مورد هر رئیس جمهور، هر نخست وزیر صدق است و تغییر نخواهد کرد.»
,
 
,
جانسون اغلب از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا مورد ستایش قرار گرفته، اما بایدن از خروج انگلیس از برگزیت ناراضی است.جانسون و بایدن دربرخی از موارد مانند مبارزه با اقلیم هوایی نقطه نظر مشترک دارند. ایالات متحده اخیرا از توافقنامه اقلیم هوایی پاریس خارج شد. این در حالی است که جو بایدن گفته است که بلافاصله پس از رئیس جمهور شدن به این توافقنامه خواهد پیوست.
,
 
,
دولت انگلیس سال گذشته و پس از کشمکش‌های فراوان توانست جدایی از اتحادیه اروپا (برگزیت) را که در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ به رأی گذاشته بود عملی کند. لندن و بروکسل درخصوص روابط پسابرگزیت توافقی را به امضا رساندند اما چندی پیش «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد بخش‌هایی از آن را قبول ندارد و اجرا نخواهد کرد. یکی از حامیان اصلی اجرای برگزیت، دونالد ترامپ،  رئیس جمهور کنونی آمریکا بود که توافق تجاری بزرگی را به انگلیس وعده داده بود. 
,
 
,
«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس نیز روز یکشنبه گفت، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات و فرد  پیروز انتخابات آمریکا دوستی قابل اعتمادتر از انگلیس نخواهد داشت. راب در مصاحبه‌ای گفت:‌ «اطمینان دارم از تغییرات اقلیمی گرفته تا همکاری در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و تروریسم، سنگ بنای عظیمی از منافع و ارزش‌ها وجود دارند که ما را به یکدیگر بسیار نزدیک می‌کنند.»
,
 
,
وزیر امور خارجه انگلیس درباره بایدن گفت:‌ «او متحدی بزرگ‌تر و دوستی قابل‌ اعتمادتر از بریتانیا نخواهد داشت.»
,
 
,
انتهای پیام/م
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه