اخبار داغ

صدیف بدری :

اصل سود فروش محصولات کشاورزی در جیب دلالان/ افزایش پله ای قیمت های زارعین را متضرر کرده است

اصل سود فروش محصولات کشاورزی در جیب دلالان/ افزایش پله ای قیمت های زارعین را متضرر کرده است
نماینده مردم شهرستان های اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با افزایش پله‌ای قیمت محصولات در طول سال کشاورز متضرر و دلال سود می‌برد که مقابله با این پدیده برنامه‌ریزی مدون استانی و جدی از سوی مسوولین جهاد کشاورزی استان را می‌طلبد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صدیف بدری در حاشیه بازدید از روستاهای اردبیل در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت:  عمده مطالبات ساکنان عزیز روستاهای مورد بازدید مربوط به ضرورت تامین آب مورد نیاز برای امور کشاورزی و شرب در این روستاهاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با اذعان به اینکه در برخی روستاهای مورد بازدید در ارتباط با آب شرب مشکل اساسی وجود دارد، افزود: با توجه به استفاده از آب های زیرزمینی برای این منظور مشکل شوری و کیفیت پایین آب زحمات زیادی را برای روستاییان عزیز بوجود آورده است.

,

کشاورزان با مشکل تامین نهاده ها مواجه اند

, کشاورزان با مشکل تامین نهاده ها مواجه اند,

عضو هیات رئیسه و دبیر کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس مشکلات موجود در بحث تامین نهاده های کشاورزی از جمله کود و بذر در بین کشاورزان منطقه را  یادآور شد و گفت: در این زمینه گلایه‌مندی و نارضایتی زیادی در بین روستاییان عزیز وجود دارد.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین خاطرشان کرد: در زمینه عمران روستایی، آسفالت معابر روستاها و راه های دسترسی روستایی مشکلاتی وجود دارد و سپری شدن مدت‌زمان اجرای طرح هادی و همچنین عدم صدور مجوز ساخت در برخی از این روستاها، نگرانی هایی را در بین روستانشینان عزیز به‌دنبال داشته است.

,

 بدری سهم سالانه حدود 50 میلیارد تومانی استان اردبیل از محل صندوق توسعه ملی را یادآور شد و ادامه داد: این مبلغ در بودجه سال 99 هم مدنظر بوده و علاوه برآن طی جلسه پیگیری که با مدیرعامل آب و فاضلاب کشور خواهیم داشت، از محل منابع ملی حتما مساعدت های لازم برای رفع مشکلات موجود در زمینه آب آشامیدنی روستاهای منطقه انجام خواهد گرفت.

,

عدم برنامه ریزی در بهرمندی اردبیل از آبهای فراحوضه مایه تاسف است

, عدم برنامه ریزی در بهرمندی اردبیل از آبهای فراحوضه مایه تاسف است,

وی با ابراز تاسف از عدم برنامه‌ریزی لازم در گذشته برای بهره‌مندی شهرها و روستاهای استان از آب های فراحوضه‌ای در تامین آب شرب این مناطق، افزود: با جدیت از آب منطقه‌ای اردبیل پیگیر هستم تا در زمینه تامین آب شرب شهرها و روستاهای چهار شهرستان اردبیل، نمین، نیر و سرعین از محل منابع فراحوضه‌ای اقدامات و برنامه‌ریزی های لازم را انجام دهند.

,

نماینده مردم شهرستان های اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: در این صورت در خصوص تامین آب مورد نیاز کشاورزی روستاهای منطقه از محل حق‌آبه آن ها با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

,

اصل سود فروش محصولات کشاورزی در جیب دلالان

, اصل سود فروش محصولات کشاورزی در جیب دلالان,

 بدری با اشاره به برخی مشکلات موجود در بازار تولید محصولات کشاورزی به‌خصوص محصول سیب‌زمینی در منطقه، خاطرنشان کرد: اقداماتی در این خصوص انجام گرفته اما نیاز است که بازار محصولات کشاورزی بیش از گذشته مدیریت شود تا ارزان‌فروشی در زمان برداشت محصول موجب تحمیل خسارت به کشاورزان زحمت‌کش منطقه نشود.

,

وی ورود سوداگران و دلالان به بازار محصولات کشاورزی را از آسیب های جدی در این زمینه خواند و تاکید کرد: با افزایش پله‌ای قیمت این محصولات در طول سال کشاورز متضرر و دلال سود می‌برد که مقابله با این پدیده برنامه‌ریزی مدون استانی و جدی از سوی مسوولین جهاد کشاورزی استان را می‌طلبد.

,

 بدری در ادامه، نهایی شدن مصوبه قیر رایگان در حوزه عمران روستایی استان را یادآور شد و افزود: بعد از ابلاغ مقرر شد که بنیاد مسکن در چند روستای منطقه که مشکل اساسی در این زمینه وجود دارد با آماده شدن زیرسازی، نسبت به آسفالت معابر روستاها اقدام نماید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه