اخبار داغ

در نشست ستاد مقابله با کرونای استان کرمانشاه مطرح شد؛

طرح محله و خانواده محور در شهر و روستا اجرا می شود / حاضریم از محل اعتبارات عمرانی ۵ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص دهیم

طرح محله و خانواده محور در شهر و روستا اجرا می شود / حاضریم از محل اعتبارات عمرانی ۵ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص دهیم
هوشنگ بازوند گفت: از محل اعتبارات عمرانی ۵ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص می دهیم مشروط بر اینکه دیوان محاسبات و سازمان بازرسی ایراد نگیرند چرا که اگر مشکل جاده ای را امسال برطرف نکنیم، مشکلی نیست ولی سلامت و جان مردم در اولویت قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز  علیرضا رییسی امروز سه شنبه  در نشست ستاد کرونای استان کرمانشاه که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: طرح محله و خانواده محور در سه محور با مشارکت خانه های بهداشت، مراکز بهداشت، بسیج، روحانیت، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا اجرا می شود.

وی افزود: در مرحله اول غربالگری در فروردین ماه ۷۸ میلیون نفر، در مرحله دوم ۴۲ میلیون نفر از افراد آسیب پذیر غربالگری شدند و در مرحله سوم رصد ‌ جبران خدمات عقب مانده ناشی از کرونا را داشتیم چرا که کرونا موجب شده است برخی ها مراجعه و پیگیری بیماری خود را به بعد موکول کنند و در این مرحله ۲۱ میلیون خدمت عقب افتاده جبران شد و گام چهارم هم بعد از جلسه تاریخی ستاد ملی مقابله با کرونا که در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، شکل گرفت.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: در این طرح هفت راهبرد اصلی شامل تشدید نظارت بر پروتکل های بهداشتی، انجام تست های زیاد و هوشمند، قرنطینه و ایزوله کردن بیماران، اجرای محدودیت های هوشمند مد نظر قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه کرونا در حال حاضر هیچ داروی خاص تایید شده ای ندارد، تصریح کرد: در رابطه با داروی رمدسیویر هم اختلاف نظر وجود دارد و تنها راه حل در حال حاضر مراقبت در بیمارستان و تامین اکسیژن مورد نیاز بیمار است.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید در زمینه پیشگیری اقدام اساسی صورت گیرد، تصریح کرد: راهبرد اصلی ستاد ملی مقابله با کرونا این است که ستادهای استانی باید برحسب آن مصوبات تصمیمات استانی مقابله با کووید ۱۹ را تصویب کنند. 

وی خاطر نشان کرد:اگر در استان بررسی کنید می بینیم ۹۰ درصد مرگ و میرها برای افراد سالمند و دارای بیماری های زمینه ای روی می دهد و از این رو اگر بتوانیم این ۹۰ درصد را شناسایی و رصد کنیم بسیار می تواند مفید باشد.

رییسی تصریح کرد: با حمایتها و دستور وزیر بهداشت تولید کیت های داخلی آنتی ژن تست طی مدت ۲۵ دقیقه صورت گرفته است که در اختیار مراکز بهداشتی قرار خواهد گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ز شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


سلامت و جان مردم در اولویت قرار دارد/ حاضریم از محل اعتبارات عمرانی ۵ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص دهیم

,
, سلامت و جان مردم در اولویت قرار دارد/ حاضریم از محل اعتبارات عمرانی ۵ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص دهیم,

هوشنگ بازوند امروز سه شنبه در نشست ستاد کردنای استان کرمانشاه با بیان اینکه ستاد استان کرمانشاه از ستادهای فعال در کشور است، اظهار داشت: سپاه، ارتش، مرزبانی، نیروی انتظامی و همه دستگاه برای مقابله با کرونا با کرونا پای کار بودند و به ما یاری رساندند.

استاندار کرمانشاه افزود: در شهر کرمانشاه وضعیت سرانه درآمدی ۵ دهک از مردم بسیار پایین است و حتی امکان تهیه ماسک هم برای برخی خانوارها فراهم نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰ هزار ماسک در استان کرمانشاه تولید می شود، گفت: مشکلی در تولید نداریم و اینکه این خانوارها توان خرید ماسک ندارند از مشکلات جدی ما است و اگر بتوانیم این ماسک ها را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهیم حاضریم از محل اعتبارات عمرانی مبلغی را برای حل این مشکل اختصاص دهیم.

مدیر ارشد استان خاطر نشان کرد: در زمینه داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی هم چون تحت پوشش بیمه نیستند مشکلاتی برای برخی خانواده ها از نظر تامین منابع مالی به وجود آورده است. 

وی خاطر نشان کرد: از محل اعتبارات عمرانی ۵ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص می دهیم مشروط بر اینکه دیوان محاسبات و سازمان بازرسی ایراد نگیرند چرا که اگر مشکل جاده ای را امسال برطرف نکنیم، مشکلی نیست ولی سلامت و جان مردم در اولویت قرار دارد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مبالغ خوبی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی در صورت صدور مجوز قرار خواهیم داد، عنوان کرد: در ستاد ملی کرونا این اختیارات را به استانها بدهند تا از بحران عبور کنیم چرا که هر چه بیشتر در این بحران بمانیم هزینه سنگین تری را باید پرداخت کنیم.

وی با اشاره به محدودیت های جدید کرونایی گفت: از امروز غیر از مشاغل نوع یک همگی باید تعطیل شوند و در این رابطه بانکها باید در طول اجرای این طرح چک بازاریان را برگشت نزنند و شهرداری هم طی این مدت به دستفروشان سختگیری نکنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

برای مقابله با کرونا باید همه آستین ها را برای کمک و یاری بالا بزنیم و پای کار باشیم
آیت الله مصطفی علما امروز سه شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: ایران از همه کشورهای دنیا در زمینه مقابله با کرونا بهتر و شایسته تر عمل کرد و این مهم را در کمک های مومنانه شاهد هستیم و سپاه، بسیج وخود مردم خدمات شایانی در این زمینه ارائه دادند‌.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه طلب رحمت و مغفرت را هیچ گاه نباید از یاد برد، خاطر نشان کرد: پرستاران و پزشکان جان خودشان را در این راه گذاشتند و به مردم بدون هیچگونه چشمداشتی خدمت کردند.

وی بیان داست: طی این ۴۰ سال که از انقلاب اسلامی می گذرد مردم ما نشان دادند همواره و در همه بحران ها پای کار هستند و در هشت سال جنگ تحمیلی هم شاهد بودیم کشور ما با تمام دنیا جنگید و ذره ای از خاکش را نداد.

آیت الله علما با اشاره به قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی از وزیر بهداشت تصریح کرد: محله محوری و بسیج محوری در دستور کار قرار گرفته است که همه پای کار بیایند و به نحو احسن به مقابله با کرونا بپردازیم.

وی ادامه داد: مقابله با کرونا کاری نیست که یک یا چند دستگاه و یا دولت بتوانند آن را انجام دهند بلکه همانند سیاست امام راحل در هشت سال جنگ تحمیلی همه پای کار باشند و دیدیم هشت سال با ۷۰ کشور جهان جنگیدیم و پیروز شدیم.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: همه باید آستین ها را برای کمک و یاری بالا بزنیم و پای کار باشیم تا به حول و قوه الهی این بیماری منحوس را شکست دهیم.

آیت الله علما با قدردانی از استاندار کرمانشاه گفت: استاندار در بحران زلزله و مقابله با کرونا و دیگر مسائل با تمام توان پای کار بود و خوش درخشید و تا جایی که در توان داشت به مردم خدمت کرد.

, برای مقابله با کرونا باید همه آستین ها را برای کمک و یاری بالا بزنیم و پای کار باشیم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه