اخبار داغ

بایدن امتناع ترامپ از اذعان به شکست را «شرم‌آور» خواند

بایدن امتناع ترامپ از اذعان به شکست را «شرم‌آور» خواند
رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا سه‌شنبه امتناع دونالد ترامپ از اذعان به شکست در انتخابات سوم نوامبر را "شرم‌آور" خواند و گفت که به میراث او لطمه می‌زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن در پاسخ به این که با آمریکایی‌های نگران از عدم اذعان ترامپ به شکست چه صحبتی دارد، گفت: صادقانه بگویم که فکر می‌کنم شرم‌آور و مایه خجالت است.

بایدن افزود: فکر نمی‌کنم که این کار به میراث ریاست جمهوری کمکی کند. از صحبت‌هایم با رهبران خارجی متوجه شدم که آنها امیدوارند که نهادهای دموکراتیک ایالات متحده بار دیگر قدرتمند و ماندگار باشند. همه چیز به ۲۰ ژانویه می‌رسد و از الان تا آن زمان، انتظار و امید من این است که مردم آمریکا بدانند و درک کنند که یک انتقال قدرت رخ می‌دهد.

جو بایدن به روز سوگند و آغاز به کارش در ۲۰ ژانویه اشاره داشت.

جو بایدن دموکرات گفت، هیچ چیزی نمی‌تواند مانع انتقال قدرت در دولت آمریکا شود. این در حالیست که دونالد ترامپ چندین شکایت حقوقی در چندین ایالت به جریان انداخته و به ماندن در قدرت امید دارد.

کمپین ترامپ قصد دارد شکایتی را در میشیگان تنظیم ‌کند تا این ایالت رسما بایدن را به عنوان برنده در آنجا اعلام نکند، تا زمانی که این ایالت ثابت کند تمام آراء به صورت قانونی اخذ شده‌اند؛ این تازه‌ترین جنجال در ایالت‌های سرنوشت‌ساز برای پشتیبانی از ادعاهای بدون مدرک ترامپ درباره تقلب در انتخابات است.  

کارشناسان حقوقی بعید می‌دانند که دعواهای حقوقی ترامپ نتیجه انتخابات را تغییر دهد و مقام‌های ایالتی هم گفته‌اند که تخلف چشمگیری در انتخابات سوم نوامبر رخ نداده است.

بایدن در سخنانی در دلاور گفت، تیم او کار تشکیل دولت جدید برای روی کار آمدن در ۲۰ ژانویه  ۲۰۲۱ را ادامه می‌دهد.

او تاکید کرد: ما به راهمان ادامه می‌دهیم، حرکت رو به جلو داریم، آن هم به شکل پیوسته؛ دولتمان را در کاخ سفید تشکیل می‌دهیم و بعد مشخص می‌کنیم که چه کسانی را برای پست‌های کابینه انتخاب کنیم و هیچ چیز نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. اینکه ترامپ به شکست در انتخابات اذعان نمی‌کند، شرم‌آور است.  

او همچنین برای اولین بار از زمان اعلام پیروزی به سوالات رسانه‌ها پاسخ داد. به بایدن گفته شد چه حرفی خطاب به ترامپ دارد و او گفت: آقای رئیس‌جمهور، مایل به صحبت با شما هستم.  

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پیش‌بینی کرد که "دولت دوم ترامپ" روی کار آید. ترامپ همچنین پست‌های ارشد در پنتاگون را، یک روز پس از اخراج "مارک اسپر" وزیر دفاع وقت آمریکا، با افراد وفادار پر کرده است و این کار را برای استفاده از نظامیان آمریکایی برای واکنش به اعتراضات داخلی آسان‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه