اخبار داغ

بازداشت‌های سریالی شهرداری ارومیه در سکوت نهادهای متولی/ ۷ کارمند و مدیر مجموعه شهری دستگیر شدند

بازداشت‌های سریالی شهرداری ارومیه در سکوت نهادهای متولی/ ۷ کارمند و مدیر مجموعه شهری دستگیر شدند
خبر بازداشت‌های شهرداری ارومیه در سکوت مجموعه روابط عمومی و بدون واکنش از سوی دستگاه‌های متولی، در فضای غیررسمی اطلاع رسانی و منتشر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، موضوع دستگیری کارمندان و مدیران متخلف در ادارات و دستگاه‌های سراسر کشور طی ماه‌های اخیر پررنگ و به تیتر اصلی رسانه‌ها تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

 

,

اطلاع‌رسانی مربوط به این بازداشت‌ها یا از سوی روابط عمومی همان دستگاه یا از جانب سیستم قضایی به صورت گسترده منتشر می‌شود و این امر موجب اعتماد مردم به سیستم نظارتی و امنیتی شده است.

,

 

,

اما این موضوع در آذربایجان‌غربی و به ویژه ارومیه با روند متقاوتی پیش می‌رود و تا زمانی که فضای غیررسمی از این اخبار رونمایی نکند هیچ مسئولی در جایگاه اطلاع‌رسانی رسمی قرار نمی‌گیرد.

,

 

,

روند بازداشت تعدادی از مدیران و کارمندان قسمت‌های مختلف شهرداری ارومیه از چندی پیش آغاز شده و در روزهای اخیر نیز به تیتر داغ قضای غیررسمی رسانه‌ای آذربایجان غربی تبدیل شد.

,

 

,

در ادامه این اطلاع‌رسانی ها و به دنبال فشارها از سوی افکار عمومی، بالاخره عصر روز گذشته حسین پناهی سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن تایید بازداشت ۷ مدیر و کارمند شهرداری، از ارائه اطلاعات دقیق در خصوص این بازداشت‌ها امتناع کرده و گفت: این دستگیری ها طبق وظایف ذاتی نهادهای نظارتی انجام شده و اطلاعات بیشتر باید توسط دستگاه قضایی اعلام شود.

,

 

,

اما بنا بر آنچه در فضای غیررسمی و به تعبیر بهتر در فضای عمومی شهر مطرح است، ارتباط داشتن این مجموعه دستگیری‌ها با تخلفات مالی در بدنه شهرداری و نیز احتمال دنباله‌دار بودن ماجراست که نیازمند ورود و شفاف سازی دستگاه‌های نظارتی به ویژه سیستم قضایی است.

,

 

,

امتناع دادگستری و دادستانی از ارائه اطلاعات شفاف در خصوص دستگیری مدیران ارشد و کارمندان دستگاه‌های اجرایی در آذربایجان غربی چیز جدیدی نیست و متاسفامه طی سالیان اخیر هیچکدام از بازداشت‌ها در سطح استانی به صورت واضح و روشن مطرح نشده و تنها رسانه‌ها به این امر ورود کرده‌اند.

,

 

,

باید منتظر ماند و دید که آیا دادستانی مرکز استان و نیز دادگستری آذربایجان غربی روزه سکوت خود در مورد دستگیری‌ها را شکسته و مانند سایر استان‌ها به موضوع ادارات ورود می‌کنند یا همچنان شاهد غلبه فضای غیررسمی بر این ماجراها خواهیم بود؟

,

 

,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه